בדיקת סביבת המגורים – חוות דעת רוכשים

הנתונים היבשים לא תמיד מספיקים על מנת לבצע בחירה מושכלת של אזור המגורים החדש. אתר מדלן מספק מאגר של חוות דעת של רוכשי דירות בשכונות שונות ברחבי הארץ

פורסם: 02/11/2014
צוות מדלן שתפו בפייסבוק

מחפשים דירה? אחרי שהפנמתם שכבר לא תקנו דירה בתל אביב נפתח בפניכם מגוון אפשרויות שלא בהכרח כולן מוכרות לכן. איך מצליחים לקבל מידע ראשוני על החיים בשכונה מבלי לקום עדיין מהכורסא ולתשאל את האנשים ברחוב?

עם כל הכבוד לנתונים היבשים שמספק הלמ"ס, אי אפשר באמת לקבל מהם את תמונות היתרונות והחסרונות בשכונה. את הפתרון מספק אתר מדלן שהקים את "ספר השכונות של ישראל", בספר כ-10,000 חוות דעת של שכונות מאנשים המכירים אותן.

מדוע המידע חיוני? רוה איתן, סמנכ"ל מחקר ואסטרטגיה באתר מדלן מסביר כי "יש המון פרמטרים חשובים על השכונה שלא ניתן למצוא במאגרי המידע הרשמיים. האם יש אווירה קהילתית וועד בשכונה, מה הפתרונות למי שאינו בעל רכב פרטי, איפה מבלים ועורכים קניות, ובאופן כללי מה היתרונות והחסרונות שחווים התושבים שחיים או חיו בשכונה".

עיון בספר השכונות במדלן מגלה את "מאחורי הקלעים" של החיים בשכונה. כך למשל בשכונת עבר הירדן החדשה בקרית אונו מדווחים התושבים על "קהילה חזקה ומגובשת", "המון משפחות צעירות עם ילדים" וגם "גינת שעשועים נחמדה באמצע השכונה" לצד זאת מספרים התושבים בגילוי לב גם על "פקקים ביציאה בבוקר לתל אביב", "רעש מבניה שעדיין נמשכת" וגם "מכת פריצות".

כך גם בשכונה הוותיקה רמת השקמה ברמת גן מתריע אחד התושבים על "לא מעט רעש מקריוקי של השכנים" ולצד זאת מגלה כי "החניה בסדר גמור וחינם". שוקלים לעבור דירה? חשוב שתקראו מה כתבו האנשים שמכירים את סביבת המגורים החדשה. מכירים את השכונה שלכם? תשתפו גם אתם בספר השכונות במדלן ותעזרו לאחרים.

שתפו בפייסבוק

כמה הבית שלי שווה?

לקבלת מידע נוסף באימייל הרשמו לשירות הבית שלי בחינם
@
בהרשמה אני מאשר קבלת דיוורים ופרסומות בהתאם לתנאי השימוש