בדיקת סביבת המגורים – בתי הספר

בחירת הדירה החדשה היא גם בחירת בתי הספר אליהם ילכו הילדים. כעת, המידע הנחוץ להורים על מנת לקבל את ההחלטה חשוף לציבור

פורסם: 02/11/2014
צוות מדלן שתפו בפייסבוק

מה יותר חשוב מהילדים שלנו? קנית דירה היא גם בחירה של בתי הספר אליהם ילכו ילדנו. כמו שאתם בודקים מי הקבלן ומה המחיר, חשוב מאוד שתבדקו את מלוא הנתונים הקיימים על בתי הספר.

במשך שנים ההורים היו בחשכה, והנתונים, שהיו קיימים במשרד החינוך נשארו נעולים בכספות המשרד, אך החלטת בג"ץ בעתירת התנועה לחופש המידע הכריחה את המשרד לשתף את המידע עם הציבור.

לא רבים יודעים שכיום המידע הזמין על בתי הספר מגוון ועשיר, הוא כולל את תוצאות תלמידי בית הספר בבחינות המיצ"ב בארבעת מקצועות הליבה: מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם. בנוסף מתבקשים התלמידים והמורים להשיב על סקרים השופכים אור על "האקלים הבית ספרי" בשאלות בנושאי מפתח כמו האלימות אליה נחשפים התלמידים בבית הספר, מידת השחיקה של המורים, וכולי.

כדי להקל על הרוכשים להשוות בין בתי הספר, מציג אתר מדלן את המידע על בתי הספר בכל שכונה בטבלאות ועל גבי מפות, הכוללות את אזורי הרישום של בתי הספר. בנוסף לציונים צריך לבדוק שמעל בית הספר לא מתנוסס דגל שחור של אלימות. בין הנתונים שמוצגים על כך באתר מדלן נמצאים מדדים של אחוז התלמידים שאמרו כי הם מפחדים ללכת לבית ספר, שקיבלו "מכה או בעיטה או אגרוף" במהלך החודש בו נערך הסקר, ועוד. במידה וזיהיתם בעיה מומלץ לפנות להנהלת בית הספר ולבדוק אילו צעדים ננקטו מאז שפורסמו בחינות המיצ"ב. מידע נוסף באתר מדלן הוא חוות דעת שכתבו על בתי הספר תלמידים, מורים והורים.

רוה איתן, סמנכ"ל מחקר ואסטרטגיה במדלן מצביע על כך שלא רק הורים מתעניינים בנתונים על בתי הספר. לדבריו, " גם משקיעים מתעניינים בנתונים אלו, ולא רק הורים במשפחות, שכן ערך הדירות בשכונה נקבע גם על ידי איכות בתי הספר בה. לפי בדיקתנו, ניתן לראות שבממוצע על כל שיפור של עשירון בבחינות המיצ"ב רוכשי הדירות צריכים לשלם עוד כ-200,000 ₪, או לחילופין להסתפק בדירה קטנה יותר בכ-10%-20%.

שתפו בפייסבוק

כמה הבית שלי שווה?

לקבלת מידע נוסף באימייל הרשמו לשירות הבית שלי בחינם
@
בהרשמה אני מאשר קבלת דיוורים ופרסומות בהתאם לתנאי השימוש