רכישת דירה - מה צריך לדעת מבחינה משפטית?

איך לדאוג לאינטרסים שלנו בזמן רכישת הדירה? איך מעבירים תשלומים? מה התוקף של ההבטחות השונות? לפניכם מספר טיפים משפטיים

פורסם: 02/11/2014
צוות מדלן שתפו בפייסבוק
מגיע מוכן. כדאי גם לכם‬
  • דאגה לאינטרסים שלכם
    בהסכם הנחתם עם הקבלן יש עשרות עמודים וסעיפים. חשוב מאוד לברר את זכויות הקבלן בקרקע, ולשים לב לקיום היתר בנייה או מועד לקבלתו, למנגנון הביטחונות בכלל ולסעיפים המתייחסים לאיחור בפרט. תנו לעורך דין שמייצג את האינטרסים שלכם לנהל את המשא ומתן המשפטי מול הקבלן. קחו בחשבון שעורך דינו של הקבלן אמור לייצג את הקבלן ולא אתכם, ובנוסף, ההסכם הבסיסי שהקבלן מציג בדרך כלל משאיר מראש "מרחב תמרון" להערות של עורך הדין שלכם, כך שרוכש שיחתום על ההסכם, כפי שמוצג לו, יקבל הסכם פחות טוב מבחינתו. תאונה משפטית בעסקה המרכזית בחייכם משמעותית מאוד, כך שהעלות של עורך הדין זניחה יחסית לכך, כאשר במקרה כזה יכולה להיות לו גם אחריות כלפיכם.
  • העברת התשלומים
    חשוב מאוד להעביר תשלומים בדרך שנקבעה בהסכם – פנקס שוברים, כך שהכסף יגיע לחשבון הליווי. מי שיישלם בדרך אחרת יכול למצוא את עצמו במצב שאין לו ערבות חוק מכר ושהכסף ששילם אינו מובטח במקרה של בעיה בפרויקט. במקרה של ספק יש להתייעץ בעו"ד.
  • זכרון דברים
    זכרון דברים עשוי להיחשב כהסכם ככל דבר, בהתאם למידת הפירוט שלו ולסעיף המתייחס לתוקפו עד לחתימת חוזה מלא. יש לקחת בחשבון כי חתימת זכרון דברים עשויה להגביל את חופש הפעולה של הרוכש במו"מ על ההסכם. בכל מקרה מומלץ להתייעץ ולנסות לערוך את הבדיקות הנדרשות טרם חתימתו של זכרון דברים.
  • טווחי הביטחון
    יש לקחת בחשבון שייקח לכם יותר זמן ממה שאתם חושבים כדי לקבל משכנתה, כדי למכור את הדירה שלכם או כדי לקבל את התשלום תמורתה, ושהקבלן לא ימסור את הדירות במועד המדויק שנכתב בחוזה. קחו טווח ביטחון מתאים לגבי כל דבר שתתחייבו אליו כדי לא לעמוד במצב של חשש להפרת החוזה, דבר שעלול לגרום לכם לנזקים כבדים: פיצוי מוסכם שלעתים הוא גבוה מאוד, ריבית פיגורים או הליכים משפטיים יקרים.
  • תוקף ההבטחות
    עליכם להתרכז בתשריט, במפרט ובתנאי התשלום. בסופו של דבר, זו הדירה שאתם קונים ולעתים שינויים במפרט משמעותם עשרות אלפי שקלים, כמו ביחס לגודל הדירה ולאופן גביית התוספות. קחו בחשבון שיש סעיף קבוע שכל הפרוספקטים, המצגות וההבטחות שנעשו טרם החתימה על ההסכם, מבוטלים ובתי המשפט יכולים לתת תוקף לסעיף כזה, לכן יש לבדוק בדיוק מהם המספרים הקטנים בתשריט ובמפרט, וזה התפקיד שלכם.

שתפו בפייסבוק

כמה הבית שלי שווה?

לקבלת מידע נוסף באימייל הרשמו לשירות הבית שלי בחינם
@
בהרשמה אני מאשר קבלת דיוורים ופרסומות בהתאם לתנאי השימוש