בלוג מדלן » מדריכי השכרה » לפני שחותמים: הטעויות הכי נפוצות כשמוכרים או משכירים נכס מסחרי

לפני שחותמים: הטעויות הכי נפוצות כשמוכרים או משכירים נכס מסחרי

28/11/2021
נדלן מסחרי

יש לכם נכס מסחרי ואתם מעוניינים למכור או להשכיר אותו? כדי לא "לאכול את הלב" אחרי ביצוע העסקה, כדאי שתלמדו מנסיונם (המר) של אחרים, ותימנעו משלל טעויות נפוצות. שאלנו מומחים בתחום, ואלו התשובות שכדאי לקרוא ולשנן לפני שחותמים על חוזה. 

לא בודקים את התב"ע

לדברי רז אסייג, מהמרכז לנדל"ן בע"מ מסחר ועסקים, "הטעות הנפוצה ביותר בעולם הנדל"ן המסחרי היא אי הבנת המוצר, וזה יכול לקרות לכל הצדדים בעסקה. נדל"ן מסחרי, בשונה מנדל"ן למגורים, הוא מגוון מאוד, ויש שוני עצום בין הנכסים.

"מוכר שלא בדק את תוכנית בניין העיר (תב"ע) שמשפיעה על הנכס שלו ומבקש מחיר רק על פי הנכס הקיים בשטח כרגע, מבלי לקחת בחשבון בתמחור זכויות בנייה ותכניות עתידיות בסביבה שיכולות להשפיע עליו לטובה ולהעלות את המחיר – עושה טעות חמורה".

רז אסייג, המרכז לנדל"ן בע"מ מסחר ועסקים

לא מבינים את קהל היעד

"במקביל, בעל נכס שמציע נכס להשכרה מבלי לבדוק את הסביבה, מי דורש נכסים באיזור הזה ומה מחיר השוק, עושה גם הוא טעות", מוסיף אסייג. "יש לא מעט בעלי נכסים שמציעים מראש את הנכס שלהם לקהל יעד מסויים ולרוב גם משפצים אותו בהתאם על מנת להשכיר אותו במהירות ובמחיר גבוה, אבל הם לא טורחים להבין קודם כל את קהל היעד, מה שמתברר לרוב כטעות שעולה הרבה כסף ומבזבזת הרבה זמן". 

למדלן מסחרי, לוח הנדל"ן המסחרי המוביל בישראל >>

נותנים את הנכס ליותר מדי מתווכים

"אחת הטעויות הנפוצות בנדל"ן בכלל – ובנדל"ן מסחרי בפרט – היא שבעלי הנכסים מפזרים את הנכס שלהם אצל מלא מלא מתווכים, כל אחד זורק מחיר ואז אף אחד לא יודע מה המחיר הריאלי האמיתי לנכס", אומרת ליאה ארז, יועצת נדל"ן מסחרי ב"פריים לוקיישן". "אם זה קורה לתקופה ארוכה הנכס בסופו של דבר 'נשרף' – הוא עובר מלא ידיים, אף אחד לא יודע אצל מי הוא באמת נמצא, המתעניינים מבינים שהוא הרבה זמן בשוק – וזה מוריד את המחיר שלו״.

ליאה ארז, יועצת נדל"ן מסחרי "פריים לוקיישן"

מעלים את המחיר במקום להוריד

״עוד טעות שכיחה שעושים מוכרי נדל״ן מסחרי היא להעלות את המחיר במקום להוריד אותו״, אומרת ארז. ״יש כאלה שמשווקים את הנכס הרבה זמן ללא הצלחה, וכדי ליצור לו תדמית מבוקשת הם דווקא מעלים את המחיר – וזו טעות. לא מכרת כי המחיר גבוה מדי או לא מתאים לשוק, לא להיפך״.

למדלן מסחרי, לוח הנדל"ן המסחרי המוביל בישראל >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים