3 דקות הליכה מכיכר המדינה ומארלוזרוב וז'בוטינסקי ההומים נמצא רחוב חדרה השקט והירוק, בו מקימה קרסו פרויקט מרשים בקונספט חדשני שמעודד אורח חיים בריא
לכל עיר יש את הרחובות הסודיים שלה: "נקודות חן" נסתרות מן העין, כאלה שלמרות שהם נמצאים ממש במרכז, בסמוך להמולה ולשלל נקודות עניין מפורסמות, נותרו עדיין בגדר סוד שקט ומלא קסם שנגלה רק ליודעי דבר. לונדונים או ניו יורקרים רבים מעדיפים לגור ברחובות מסוג זה, קרוב להכל ועדיין בשלווה יחסית, בבתים שמזכירים יותר את העיר "של פעם" ולא במגדלים נוצצים ורועשים.
רחוב חדרה בתל אביב הוא רחוב כזה בדיוק. ראשית, לא בטוח שאפילו תל אביבים ותיקים יודעים שהוא קיים, או שידעו היכן למקם אותו על המפה. רחוב קטנטן, שקט ומשובץ עצים וצל, שנמצא בפאתי כיכר המדינה היוקרתית, מרחק דקות הליכה מציר ז'בוטינסקי ומהרחובות ארלוזורוב ואבן גבירול ההומים. רחוב חדרה הפסטורלי מחבר בין שדרות תש״ח לרחוב מטמון כהן, ובקצהו נמצא גן גרמניס – גן ותיק ומשופע עצים ומתקני משחק, בו ניתן לנוח על ספסל ולהירגע מהמולת העיר.
למרות שהוא שקט ונינוח, מרחוב חדרה ניתן להגיע בהליכה קצרה לשלל מוקדי עניין מרכזיים בעיר – החל כמובן מבתי הקפה הפופולריים ושלל חנויות הבוטיק של כיכר המדינה, עבור בקאנטרי העירוני החדש והפופולרי ביותר בארלוזורוב, וכלה בגימנסיה הרצליה, אחד התיכונים המבוקשים ביותר בעיר. למי שמתעניין, במרחק הליכה קצרצרה נמצאים גם שני מוסדות ציבור ותיקים ובעלי היסטוריה עשירה – הנהלת הסתדרות העובדים הכללית, שבחזיתה גינה מטופחת ופתוחה לציבור, עפ פינות עבודה מוצלות, ובניין הנהלת קופת חולים כללית.
CARASSO SUNN: היוקרה החדשה של כיכר המדינה
רחוב חדרה שייך לשכונת ״הצפון החדש סביבת כיכר המדינה״, אחת השכונות המבוקשות בישראל, עם מיקום מעולה במרכז תל אביב. הבנייה בשכונה כוללת בעיקר בנייני דירות נמוכים שנבנו בצפיפות גבוהה, ולכן לא פלא שהאזור כולו נמצא בתנופת התחדשות, שכוללת לא מעט מגדלים – ממגדלי המגורים שנבנים בכיכר המדינה עצמה, ועד מגדלי המגורים והמשרדים במתחם סמל בדרום מערב השכונה – לצד בנייני בוטיק נמוכים יותר, ששומרים על צביונה המיוחד של העיר.
הפוטנציאל האדיר של רחוב חדרה לא נעלם מעיניה של חברת קרסו, חברה יזמית העוסקת בפיתוח, תכנון ובנייה מאז 1933. החברה הוותיקה, שמקפידה לאורך כל שנותיה על איכות ומצוינות ללא פשרות, השיקה לאחרונה את המותג CARASSO SUNN (בריאות בנורווגית) במסגרתו תקים ברחוב 4 בניינים חדשים של עד 8 קומות בלבד – חדרה 10 (בבנייה), חדרה 7-9 (לקראת היתר) וחדרה 11 (התקבל היתר). כך, למעשה, מחדשת קרסו את מרבית הרחוב הפסטורלי, ומציעה בו למעלה מ-90 דירות חדשות למכירה במגוון גדלים, מחירים ותאריכי אכלוס.

הקונספט של קרסו SUNN הוא חווית מגורי בוטיק בריאה, המספקת מענה לצרכי הגוף והנפש. החברה נעזרה ביועצת בנייה ירוקה, ובסופו של דבר שולבה במבנים התייחסות לארבעת כוחות הטבע: במסגרת אלמנט האוויר, למשל, נכללים בבניינים שלל פתרונות אוורור טבעיים תוך שימוש במערכות מיזוג מתקדמות. אלמנט המים כולל התקנת מערכת טכנולוגית למניעת הצטברות אבנית בבניינים, לצד מערכות שתיה מתקדמות בדירות, ואילו אלמנט האדמה כולל שימוש בצמחייה הדורשת כמות השקיה מינימלית בשטחים המשותפים. במסגרת אלמנט האור קיים ניצול מקסימלי של האור הטבעי בבניינים, תוך צמצום השימוש בתאורה חשמלית ושימוש בפתרונות הצללה מתקדמים. אפילו חדרי המדרגות, שהם בדרך כלל חשוכים ולא מזמינים, עוצבו כך שהם רחבים ומלאי אוויר ואור, במטרה לעודד את השימוש בהם.
גן עדן תחבורתי שישתפר עוד בהמשך
לרחוב חדרה השקט יש כאמור מיקום מנצח בלב תל אביב, סמוך למספר לא מבוטל של רחובות ראשיים (אבן גבירול, ויצמן, ז'בוטינסקי, נמיר, פנקס וארלוזורוב) וניתן להגיע ממנו בקלות יחסית לשלל יעדים בתל אביב ואף מחוצה לה – הוא סמוך יחסית לרשת הדרכים הבין עירוניות, כביש החוף ונתיבי איילון.

שירות התחבורה הציבורית באזור מעולה ואף צפוי להשתפר עוד בעתיד, עם עשרות קווי אוטובוס שעוברים ברחובות הראשיים בסביבה, לרבות עשרות קווים בין-עירוניים שחולפים בדרך נמיר ועוצרים במסוף האוטובוסים הראשי הסמוך לתחנת רכבת מרכז, שנמצא במרחק של כרבע שעת הליכה מהרחוב. בנוסף, בימים אלה מוקמים בסמוך שני קווי רכבת קלה – הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב והקו הירוק ברחוב אבן גבירול, עם תחנות במרחק של עד כ-10 דקות הליכה. הקו הסגול, שצפוי להיפתח ב-2028, יגיע קרוב לחוף (בן יהודה), שוק הכרמל, שוק התקווה ושוק לוינסקי, ומהכיוון השני לאוניברסיטת בר אילן ולבית החולים תל השומר. הקו הירוק, שאמור להתחיל לפעול בסביבות 2030, יגיע לשכונות שדה דב ולאזור התעסוקה של הרצליה פיתוח, ומהכיוון השני לאזורי התעסוקה של חולון וראשון לציון.
ואם בתוכניות עתידיות עסקינן – ממזרח לשכונה, במרחק של עד רבע שעת הליכה מרחוב חדרה, מתוכנן גם קו מטרו (הצפי הנוכחי הוא לפתיחה ב-2040), שיגיע לאוניברסיטת תל אביב מכיוון אחד ולאזור התעסוקה ביגאל אלון מכיוון שני.