בלוג מדלן » עושים שכונה » ילדים במקום נגדים: שכונת נוריות החדשה בראשל"צ קורצת למשפחות 

ילדים במקום נגדים: שכונת נוריות החדשה בראשל"צ קורצת למשפחות 

20/12/2023
שכונת נורית בראשון לציון

פרויקט "חלומות גן בעברית" של שיכון ובינוי נדל"ן, שנבנה על שטח מחנה צריפין המפונה, מציע מיקום אידאלי לילדים – מול "גן בעברית" הגדול והפסטורלי ובצמוד לקריית חינוך חדשה

מאז שנחנך באוקטובר 2013 נחשב "גן בעברית" בראשון לציון להצלחה מסחררת ולאחד ממוקדי העניין האהובים ביותר בעיר. "גן בעברית" הוא פארק ענק, מרובה עצים ומדשאות, שמוקדש כולו ללמידת השפה העברית: הוא כולל שלל משחקים ומתקנים ייחודיים לילדים המבוססים על אותיות ומילים, כשבמקביל אור השמש מקרין על שבילי הגן משפטים מתוך שירי משוררים, שמוטבעים על גבי הסככות בו. הגן, שמושך אליו מבקרים מכל רחבי העיר ומאזור המרכז בכלל, כולל גם בריכות גדולות עם דגי נוי, מגרשי כדורגל וכדורסל, שבילי אופניים נוחים ומסלולי הליכה וריצה.

רבים מהמבקרים בגן – ילדים והורים – היו שמחים לגור בסביבתו הקרובה, אך האפשרויות בשכונת רביבים הצמודה לגן מוגבלות, בעיקר עבור משפחות: רביבים היא שכונה ותיקה מאוד, עם אוכלוסייה מבוגרת, שרוב הבנייה בה היא של מבני שיכון או צמודי קרקע. למרבה המזל, בימים אלה, לאחר ציפייה של שנים ארוכות, נכנסה למשוואה שכונה נוריות החדשה, שמוקמת מצדו השני של הפארק וכבר הספיקה להפוך לאחת השכונות המבוקשות ביותר בראשון לציון.

מבט-על מרחפן על שכונת נוריות ו"חלומות גן בעברית" (באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)

שכונת נוריות, שנבנית על שטחים שפינה מחנה צריפין, תחומה בין כביש 44 (רמלה-תל אביב) ממזרח, "גן בעברית" ושכונת רביבים ממערב, שטח חקלאי מצפון, ושכונת נרקיסים, החדשה אף היא, מדרום. בקצה הדרום-מערבי של השכונה, ממש בצמוד ל"גן בעברית", בונה שיכון ובינוי נדל"ן, זרוע הנדל"ן של קבוצת התשתיות והנדל"ן המובילה בישראל, את "חלומות גן בעברית" – פרויקט ייחודי שנבנה תוך חשיבה מעמיקה על משפחות עם ילדים והצרכים שלהן.

ל"חלומות גן בעברית" יש מיקום מנצח: לא רק שהפרויקט צמוד לגן בעברית, הוא צמוד גם לקריית החינוך המתפתחת של השכונה החדשה – אידאלי לילדים, שלא צריכים ללכת רחוק או לחצות כבישים ראשיים כדי ללמוד או לשחק. אשכול הגנים הראשון של שכונת נוריות נפתח השנה, והוא כולל 5 כיתות גן ו-3 כיתות מעון יום, כשבשנה הבאה אמורים להיפתח בקריית החינוך גנים נוספים ובית ספר יסודי. תלמידים בוגרים יותר יכולים כיום ללכת ברגל לתיכון שנפתח השנה בשכונת נרקיסים הצמודה, אך בעתיד גם זה ייחסך מהם, שכן תיכון חדש אמור להיפתח גם בקריית החינוך הצמודה. גם בית כנסת ייפתח בשכונה בשנה הבאה, וגם הוא יהיה במרחק הליכה קצרצרה מהפרויקט.

חלומות גן בעברית: אכלוס בקיץ 2024

השלב הראשון של "חלומות גן בעברית" כבר נבנה ברובו, ובניית השלב השני תחל בקרוב. השלב הראשון, שצפוי להתאכלס בקיץ 2024, כולל 4 בנייני בוטיק ובהם 154 דירות, כש-3 מהבניינים הם בני 9 קומות והאחרון הוא בן 12 קומות. לכל הדירות תכנון קפדני ומפרט עשיר, וכולן מרווחות במיוחד כדי להתאים למשפחות עם ילדים: הן בנות 5 או 6 חדרים, ובנויות על שטח של 125-140 מ"ר פלוס מרפסת של 16 מ"ר (פרט לדופלקס גן, ששטחו כ-182 מ"ר ולו גינה בשטח של כ-100 מ"ר, ודירות פנטהאוז של 175 מ"ר עם מרפסת של 55 מ"ר). 

הדמיית דירה
הדמיית דירה ב"חלומות גן בעברית" (באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)

הפרויקט, שמבוצע על ידי חברת סולל בונה הוותיקה והאיכותית, גם היא מקבוצת שיכון ובינוי, כולל גם לובי מפואר, חדר דיירים (אידאלי למסיבות יום הולדת) וחניון תת קרקעי. למעוניינים, ניתן לבקר בדירה לדוגמה שנפתחה לאחרונה למבקרים.  

השכונה: עם פארק ענק ובלי משאיות אשפה 

לא בכל יום מזדמן לאדם להיות חלק ממשהו חדש לגמרי: שכונת נוריות, שנבנית כיום אחרי שנים ארוכות של תכנון וציפייה, היא הזדמנות כזו. השכונה החדשה במזרח ראשון לציון תאכלס בסופו של דבר כ-12,000 איש, רובם צעירים, שיגורו ב-3,500 דירות חדשות. זו שכונה ירוקה מאד, עם פארק ענק שיתפרש לאורכה ממזרח (בשלב הראשון יוקם פארק בשטח של כ-100 דונם, ועם התקדמות הפינוי של בסיס צריפין הוא יורחב לכ-800 דונם). השכונה גם נטולת משאיות אשפה: נוריות תוכננה עם מערכת פניאומטית, כך שהאשפה זורמת בצינורות תת-קרקעיים מהבניינים למתקן איסוף מרכזי, והמשאיות לא נכנסות לשכונה ולא חוסמות את התנועה ברחובות הפנימיים.

המסחר בנוריות מתוכנן בחזיתות הבניינים שייבנו לאורך הרחובות הראשיים בשכונה, כך שאלה – שנמצאים במרחק הליכה קצרה מ"חלומות גן בעברית" – יהפכו לשדרות ציבוריות שוקקות חיים. גם שני מרכזים מסחריים עתידים להיבנות במרחק הליכה מהפרויקט.

קרוב לקו החום של הרכבת הקלה

מרכז ראשון לציון נמצא במרחק נסיעה קצרה – פחות מ-10 דקות דרך רחוב ירושלים – מ"חלומות גן בעברית". לכביש 44, שמגיע לרמלה, חולון ויפו, ניתן להגיע כיום במהירות באמצעות דרך חיים הרצוג, אך בעתיד צפויים חיבורים נוספים מהשכונה לכביש. בעתיד גם תחובר השכונה דרומה, לכביש 4313 ו-413, ואז תהיה לתושבים גישה מהירה לנתיבי איילון, לכביש 1 ולכל גוש דן כמעט.  

בנוסף, החל מ-2028 אמור לעבור במרחק הליכה קצרצרה מהפרויקט הקו החום, שירות תחבורה ציבורית חדש שמהווה חלק ממערך הרכבת הקלה, אך בפועל הוא דומה יותר למטרונית בחיפה וכולל אוטובוסים תדירים שייסעו בנתיבים בלעדיים. הקו החום יקשר את השכונה במהירות וביעילות עם מרכז ומערב העיר, וכן עם באר יעקב, רמלה ולוד. בעתיד הרחוק יותר מתוכננת לעבור בצמוד לשכונה גם שלוחה של קו המטרו מ-1, שיגיע לחולון, תל אביב, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא ורעננה.

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים