בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » 8 שכונות חדשות ייבנו בסמוך לצומת סביון. מי תהיה הבחירה המנצחת?

8 שכונות חדשות ייבנו בסמוך לצומת סביון. מי תהיה הבחירה המנצחת?

22/11/2023
שלישיה על הפארק, קריית אונו

אונו פארק הנבנית בסמוך לצומת סביון, שתהיה השכונה החדשה ביותר בקריית אונו, תציע לתושביה שלל יתרונות משמעותיים. הפרויקט הבולט ביותר בשכונה, "השלישייה על הפארק" של יובלים ונוה שוסטר, מהווה עכשיו הזדמנות נדל"נית מעניינת 

כמעט לכל משפחה בישראל יש את סיפור הפספוס הנדל"ני שלה – הסבתא ששוכנעה לקנות דירה בבת ים במקום בתל אביב השכנה, הדוד שמכר מגרש במיקום נהדר בנזיד עדשים, או הדודה שסירבה לעבור לשכונה החדשה, שצמחה להיות המבוקשת ביותר בסביבה. כשבאים לקנות דירה, זוהי החלטה גדולה מכל הכיוונים האפשריים: לא רק באיזו סביבה לגור ואיפה לגדל את הילדים, אלא גם איפה להשקיע את הכסף במה שתהיה, ככל הנראה, העסקה הפיננסית הגדולה ביותר בחייהם של רבים. וכשעומדים בפני מגוון אפשרויות דומות, שנראות על פניו זהות פחות או יותר – זוהי בחירה קשה, גורלית אפילו.

זהו בדיוק האתגר שמציבים בפני הרוכשים הפוטנציאליים שטחי הבסיסים הצבאיים שהופכים בימים אלה לשכונות מגורים. מתחמי ענק במרכז מפונים לטובת בסיסים חדשים בנגב ובגליל, כשהם משאירים מאחוריהם מיקומים והזדמנויות שעד כה ניתן היה רק לחלום עליהם. דוגמה טובה לכך הוא המתחם שבצפון-מערב צומת סביון, שהיה שייך בחלקו למחנה תל השומר. פינויו החלקי של המחנה, יחד עם בליל אדמות חקלאיות שהיו בסביבה, יצר מתחם ענק (בסיס תל השומר מצפון, כביש 461 מדרום, כביש 4 ממערב וסביון ממזרח) שעליו ייבנו בסופו של דבר 8 שכונות לפחות . ההיצע הגדול, והעובדה שרוב השכונות עדיין 'על הנייר', מביא כיום לעיוות כלפי מטה במחירים המוצעים בסביבה, כך שייתכן ובהחלט יש פה הזדמנות שלא תחזור. בתוך המגוון הגדול הזה, מעניין לראות איזו שכונה תצליח בסופו של דבר יותר משכנותיה, ומי תצמח להיות ההשקעה המשתלמת ביותר.

שכונה קטנה ואיכותית

כשבונים מתחם או שכונה חדשים הרבה פעמים נדמה שהצלחתם או כישלונם נתונים בעיקר בידי המזל, אלא שהאמת היא אחרת: בפועל, ניתן בהחלט לנסות ולהעריך מראש – על סמך נתונים אובייקטיביים כמו מיקום, איכות התכנון, שיוך מוניציפלי, תשתיות, איכות החינוך ועוד – למי יש את הסיכוים הטובים ביותר לפרוח.

לא רק שהשכונות העתידיות במתחם צומת סביון נמצאות כיום בשלבי תכנון, פיתוח והקמה שונים, בסופו של דבר הן גם יהיו שייכות לרשויות שונות – רמת גן, קריית אונו, אור יהודה ויהוד מונוסון – כך שהן יציעו לדייריהן תנאים ושירותים שונים בתכלית, הן מבחינת מגוון והן מבחינת איכות. 

מבט-על על "שלישייה על הפארק" ואונו פארק (הדמיה באדיבות יובלים ונוה שוסטר)

בדרום-מזרח המתחם – בסמיכות ליציאה מקריית אונו ולצומת סביון, למשל, הולכת ומוקמת בימים אלה שכונת אונו פארק, שכונה מתוכננת היטב שצפויה להיות השכונה הדרומית ביותר של קריית אונו. זוהי אינה שכונה גדולה: אכלוס השכונה צפוי להתחיל ב-2024, ובסופו של דבר היא תכלול כ-1,500 יחידות דיור בבניינים בני 12-14 קומות. במרכז השכונה יוקם הפארק הגדול שעל שמו היא נקראת, והוא יחצה אותה לאורכה ובסופו של דבר יתחבר לפארקים נוספים באזור ולשטחי התעסוקה, הבילוי והמסחר המוקמים בחלקה הדרומי.

מיקום מנצח וקירבה לרכבת הקלה

לאונו פארק יש גישה נוחה לכביש 461 (המוביל לכביש 40 במזרח, ולמחלף מסובים, רמת גן ותל אביב במערב), לרחוב חטיבת אלכסנדרוני (שמוביל למרכז קריית אונו ולסביון), למחלף אונו וכביש 471 ולאזורי התעסוקה של פתח תקווה. שירות התחבורה הציבורית לשכונה טוב מאוד כבר היום, וקווים נוספים צפויים להצטרף אליו ככל שיתקדם האכלוס, בנוסף לרשת שבילי אופניים שתאפשר רכיבה רציפה ובטוחה למגוון יעדים – ואפילו עד תל אביב. 

השכונה מתוכננת כך שכל מבני הציבור בה נמצאים במרחק הליכה: גני ילדים ובית ספר יסודי שצפויים להיפתח ב-2024, הקמפוס החדש של מכללת הקריה האקדמית קריית אונו, ואפילו מגרש הכדורגל העירוני החדש. פרט לכך, יש בשכונה מגרשים נוספים המיועדים למבני ציבור.

במרחק הליכה קצרצרה מהשכונה נמצא גם היתרון התחבורתי הגדול ביותר שלה, שצפוי לשנות את חייהם של תושביה ולהשפיע רבות על המחירים בגוש דן כולו: לקראת 2030-2027 צפוי להתחיל לפעול בסמוך מאוד לפארק אונו – אך לא ממש בתוכה – הקו הסגול של הרכבת הקלה. קו זה יגיע למגוון יעדים בגוש דן, לרבות אזורי תעסוקה ובילוי ברמת גן, גבעתיים ותל אביב. הקו הסגול יתחבר לשני קווים נוספים – האדום (שכבר פעיל) והירוק (שצפוי לפעול גם הוא לקראת סוף העשור) וביחד הם ייצרו רשת רכבות שתגיע למגוון רחב ביותר של יעדים. היתרונות הגדולים של הרכבת הקלה הם התדירות והאמינות שלה, מאחר ובניגוד לרכב פרטי ולאוטובוסים היא לא נתקעת בפקקים, כך שתושבי השכונה יוכלו להשאיר את הרכב בבית ולהגיע למגוון יעדים בקלות ובזמן. 

אם זה לא מספיק, בעשור הבא (2035 לפחות) צפוי לפעול במרחק הליכה או רכיבה קצרה מהשכונה גם קו מטרו, שיגיע למרכז קרית אונו ולאזורי תעסוקה ובילוי בפתח תקווה, חולון, בת ים, תל אביב והרצליה. 

קריית אונו – מהערים המבוקשות במרכז

בדרום השכונה, ובפועל כחלק ממנה, הולך ומוקם בימים אלה מתחם התעסוקה והמסחר "מיי אונו", שיכלול מגוון אפשרויות לקניות ובילוי. בזכות הקירבה לתחנות הקו הסגול, במיי אונו צפוי להתפתח מתחם מסחר ובילוי פופולרי ביותר. הפרויקטים הראשונים במתחם נמצאים לקראת אכלוס בימים אלה, כך שתושבי השכונה צפויים ליהנות מסביבת מגורים שקטה וירוקה – אבל כזו שתהיה עם גישה קלה ונוחה למוקדי קניות, בילוי ועבודה כבר עם אכלוסה. 

בניגוד לשכונות אחרות במתחם, אונו פארק שייכת כאמור לקריית אונו, אחת הערים המבוקשות ביותר במרכז הארץ. בקרית אונו יש אוכלוסייה חזקה, שמדורגת על ידי הלמ"ס עם מדד חברתי-כלכלי של 9 מתוך 10, הגבוה ביותר בבקעת אונו (אור יהודה 5, יהוד 8, רמת גן 8). הפשיעה בעיר נמוכה, שירותי הרפואה מפותחים, ובתחומה נמצא התיכון ע"ש יצחק בן צבי, אחד מ-15 התיכונים הטובים בישראל. העיר כל כך מבוקשת שיש בה לא מעט התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, וכל שכונה חדשה שמוקמת בתחומה (החל מפרדס רייספלד וכלה בפסגת אונו ובעבר הירדן) זוכה מייד להצלחה ולביקושים גבוהים, ולא בכדי.

הדמיה של "שלישייה על הפארק" (באדיבות יובלים ונוה שוסטר)

המחירים כיום בפארק אונו נוחים ביותר, ויש שיאמרו שהם אף נוטים כלפי מטה. בפרויקט הבולט ביותר בשכונה, "שלישייה על הפארק" של החברות יובלים ונוה שוסטר, נמכרות כיום דירות בכ-35 אלף שקל למ"ר, מחיר דומה למחירים שנגבים היום בשכונות עתידיות כמו ראשון לציון (מתחם האלף, שבו יש מעט מגורים והרבה מאד משרדים ומסחר) או תל השומר דרום (ששייכת לרמת גן ולא לקריית אונו). פרט לכך, המחירים בשלישייה על הפארק דומים מאד למחירי דירות חדשות במרכז קריית אונו, שכונה ותיקה וצפופה בהרבה וירוקה פחות. 

השלישייה על הפארק: אונו פארק בשיאה

השלישייה על הפארק היא הפרויקט האחרון שמוקם באונו פארק, והבולט שבהם. הפרויקט יכלול 3 בניינים בני 12 קומות, שלכולם יציאה ישירה לפארק השכונתי – וגינה קטנה יותר מאחור. הפרויקט יכלול 178 יחידות דיור בתמהיל מגוון של דירות, החל מ-3 חדרים וכלה בדירות גן, מיני פנטהאוז ופנטהאוז. בפרויקט יש גם דירות 6 חדרים ייחודיות, בשטח של 148 מ"ר (ועוד מרפסת של 20 מ"ר), שתוכננו בקפידה מתוך מחשבה על משפחות בנות 4 ילדים.

הדמיה של דירת 5 חדרים ב"שלישייה על הפארק" (באדיבות יובלים ונוה שוסטר)

הפרויקט, שלא יכלול דירות מחיר למשתכן או חלק מסחרי, נבנה בחלק הכי צפוני של אונו פארק, נגיש להכל אבל רחוק יחסית מאזור התעסוקה ומצירי התחבורה הראשיים. הוא יכלול לובי מעוצב, מועדון עם עמדות עבודה לרווחת הדיירים, לצד אמנות חוץ מושקעת. הפרויקט לאחר קבלת היתר והחלו בו עבודות הבנייה, כאשר האכלוס צפוי בעוד כ-4 שנים, כך שהדיירים ייכנסו לשכונה בנויה לחלוטין וייהנו מכל היתרונות הרבים של אונו פארק בשיאה.

לקבוצת יובלים >>


באנר מבצע

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים