בלוג מדלן » עושים שכונה » רוצים לגור על הכרמל בשכונה חדשה? גבעת זמר היא אולי ההזדמנות האחרונה

רוצים לגור על הכרמל בשכונה חדשה? גבעת זמר היא אולי ההזדמנות האחרונה

15/01/2024
צילום אוויר של שכונה חדשה בגבעת זמר

אחרי 20 שנה ללא בניה, שכונת גבעת זמר נבנית כיום על אחת מעתודות הקרקע האחרונות של חיפה על הכרמל. פרויקט חלומות גבעת זמר של שיכון ובינוי נדל"ן בשכונה מציע יוקרה ואינטימיות במחירים נוחים 

לא מעט דברים שיראו מוזרים בעיני לא-מקומיים יש בחיפה, החל מהנטייה ההיסטורית ללכת לישון מוקדם ("כדי לא לבזבז חשמל", טען יהונתן גפן המנוח) ועד העובדה שדווקא בה ניתן למצוא את הבחורות הכי יפות (וזו עובדה: הכי הרבה מלכות יופי ישראליות נולדו וגדלו בחיפה). ואולם, העובדה שהחיפאים מעדיפים לגור על ההר על פני מגורים ליד הים, על אף שהיא נראית בתחילה משונה, הופכת מובנת יותר כשמטפסים על הכרמל ונחשפים בפועל לנוף – ים מצד אחד ויערות ירוקים ופראיים מצד שני. השילוב הזה, של כחול וירוק, הפך את השכונות על הכרמל לנחשקות ביותר, עם אוכלוסייה איכותית ומחירים גבוהים מהממוצע בעיר. מצד שני, מי שרצה לגור על הכרמל בדירה חדשה לגמרי היה צריך להסתפק עד כה בבניינים ספורים שנבנו בהתחדשות עירונית, או בדירות בשכונות בנות למעלה מעשור וחצי – ואז הגיעה גבעת זמר.

גבעת זמר היא שכונה חדשה שנבנית בימים אלה על אחת מעתודות הקרקע האחרונות על ההר, בין רמת אלמוגי, רמות רמז, רמת ספיר וגבעת אורנים. גבעת זמר, ששמות רחובותיה נקראו על שם גדולי הזמר העברי – ממאיר אריאל לג'ו עמר, מיגאל בשן ועד ירדנה ארזי – תכלול בסופו של דבר 1,070 דירות בכ-100 בניינים של עד 8 קומות, שביניהם שלל גינות, פארקים ומבני ציבור שונים. יערות הכרמל והים נשקפים כמעט מכל פינה בגבעת זמר המתפתחת, שמהווה כיום את ההזדמנות היחידה בחיפה לגור על הכרמל בסביבה שכל התשתיות בה – והאוכלוסייה גם כן – חדשות לגמרי.

חלומות גבעת זמר: פרטיות ונוף מקסימליים

ברחוב יהורם גאון שבקצה הדרום-מערבי של השכונה, בתוך פארק שמתחבר לוואדי ירוק, מקימה בימים אלו חברת שיכון ובינוי נדל"ן, מקבוצת התשתיות והנדל"ן המובילה בישראל, את אחד הפרויקטים הבולטים ביותר בשכונה – חלומות גבעת זמר. הפרויקט, ששלב א' שלו כבר נבנה ואוכלס לפני כשנה וחצי, יכלול בסופו של דבר 6 בנייני בוטיק בני 4 עד 6 קומות בתכנון אדריכלי ייחודי ובסטנדרט מוקפד. הבניינים, שבהם 2 דירות בלבד בקומה, בנויים במדורג כדי להבטיח לדיירים פרטיות ונוף מקסימליים, וכוללים דירות 3 ו-4 חדרים, דירות גן ואת גולת הכותרת – דירות פנטהאוז דו-מפלסיות בשטח של 145 מ"ר, עם מרפסות מרווחות (45 מ"ר) הצופות למפרץ חיפה ולהרים.

המחירים בחלומות גבעת זמר נוחים: המחיר הממוצע למ"ר עומד על 22 אלף שקל – לעומת מחיר ממוצע של 25 אלף שקל למ"ר בשכונה כולה וברמת אלמוגי הסמוכה, ומאחר וסטנדרט הבנייה של שיכון ובינוי נדל"ן ידוע כגבוה, ייתכן ויש פה גם הזדמנות כלכלית מעניינת.  

צילום אוויר של חלומחות גבעת זמר (באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)

במרחק הליכה קצרצרה מחלומות גבעת זמר, שבנייתו צפויה להסתיים בסתיו 2024, נמצאות שתי נקודות ציון חשובות בשכונה: מצפון יהיה אשכול גנים ובו 5 כיתות מעונות יום, מרפאה ובית כנסת, ואילו מדרום יהיה אשכול גנים ובו 3 כיתות גן, מועדון לתנועת נוער, מרכז שיטור קהילתי ואפילו מתנ"ס קטן. גם הגינה המרכזית של השכונה, גינת המנגינות שנקראה על שם תושב העיר, המלחין והיוצר אפי נצר, נמצאת במרחק הליכה קצר, של כ-7 דקות מהפרויקט. 

העובדה שבשכונה מתוכנן אשכול גנים נוסף, עם 4 כיתות גן, מעידה על כך שהיא צפויה למשוך לא מעט משפחות צעירות – עניין נדיר למדי בעיר שכמעט ואין בה שכונות צעירות במובהק, ומה שיסייע בוודאי בבניית קהילה חזקה. עוד חיזוק לכך ניתן לראות בעובדה שבמקור לא תוכנן בגבעת זמר בית ספר יסודי, ותלמידי השכונה היו אמורים לקבל מענה בשכונות הסמוכות – אך לאור העומס הצפוי, כעת כן מתוכנן בה בית ספר, שייבנה במרחק כמה דקות הליכה מחלומות גבעת זמר. בשנים הראשונות ילמדו תלמידי גבעת זמר בשכונת רמות רמז הצמודה, שבה שני בתי ספר יסודיים, ואילו תלמידי התיכון ילכו לאליאנס או לבית הספר הריאלי.

בלי מסחר, עם המון אפשרויות

גבעת זמר מתוכננת להיות שכונת מגורים שקטה, ללא חלקים מסחריים, אך לדייריה יהיו כמה אפשרויות סמוכות יחסית: מרכז איינשטיין, שנמצא ברמת אלמוגי ובו סופרמרקט, מרפאות, בנק ובית קפה; המרכז המסחרי של רמת ספיר, שנמצא במרחק דקות הליכה ספורות מחלומות גבעת זמר, שבו ניתן למצוא גם בית מרקחת, חנות דגים ופיצריה; והמרכז המסחרי של רוממה, שמוסיף למגוון גם ניקוי יבש, חנות אורגנית, חנות לבעלי חיים וסניף דואר.

הדמיית מרפסת פנטהאוז בחלומות גבעת זמר (באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן – להמחשה בלבד)

אם אפשרויות המסחר שנמצאות במרחק הליכה לא יספיקו, תמיד אפשר לקחת את האוטו ולנסוע לגרנד קניון או למרכז חורב, שנמצאים שניהם במרחק 7 דקות נסיעה מגבעת זמר. לשכונה יש 3 יציאות, מה שיצמצם למינימום את הפקקים בכניסה וביציאה ממנה כשתאוכלס במלואה: שתי יציאות לשכונת רמת אלמוגי מדרום (אחת מהן סמוכה יחסית לחלומות גבעת זמר), ויציאה אחת לרחוב חנקין מצפון, שדרכו ניתן להגיע בקלות לציר הרכס (מוריה/חורב/אבא חושי) ולשכונות במורדות המזרחיים של חיפה. בנוסף, במרחק של כ-5 דקות נסיעה נמצא מחלף רופין של מנהרות הכרמל, בעזרתו ניתן להגיע במהירות לכניסה המזרחית ולכניסה המערבית לעיר, ולשלל כבישים בינעירוניים ראשיים.

למרות היותה שקטה וירוקה, גבעת זמר קרובה להכל: מוקדי התעסוקה המרכזיים של חיפה וסביבתה נמצאים במרחק נסיעה קצרה (רבע שעת נסיעה למת"ם ו-20 דקות לאזור ההייטק של יוקנעם), כמו גם מוסדות ההשכלה הגבוהה שלה (7 דקות נסיעה לטכניון ו-12 לאוניברסיטת חיפה). גם חובבי הספורט לא מקופחים: מי שירצה לראות משחק כדורגל של מכבי או הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר יסע כרבע שעה, ואילו מי שיחפוץ במשחק כדורסל (או במופע של הפסטיגל) יוכל להגיע תוך 5 דקות נסיעה להיכל הספורט רוממה.  

לשיכון ובינוי נדל"ן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים