בלוג מדלן » עושים שכונה » שכונה בפוקוס: אופי שקט ומגדלים – האם כדאי לגור בשכונת הרי גרינטל בנתניה?

שכונה בפוקוס: אופי שקט ומגדלים – האם כדאי לגור בשכונת הרי גרינטל בנתניה?

28/12/2020
שכונת הרי גרינטל בנתניה - מדלן

הרי גרינטל היא שכונה במרכז נתניה עם בנייה מועטה בקצוותיה ושטח פתוח נרחב במרכזה, עליו צפויים לקום בשנים הקרובות מגדלי מגורים. הבנייה הקיימת במערב השכונה היא של עד 2 קומות, ובמזרחה של עד כ-8 קומות. השכונה נקראת על שם ד"ר מרדכי ארנסט גרינטל, שעלה לארץ מגרמניה בשנת 1933 ורכש בנתניה 16 דונם פרדסים. גרינטל הקים לעצמו בשולי המושבה בית מהודר, שכלל פסנתר כנף, חדר שירותים עם מים זורמים, וחצר עם עצי פרי וערוגות ירקות. הבית סימן באותה תקופה את גבולה הדרומי של המושבה, רכס הגבעות הפורח שלידו שימש לטיולים ולמשחקים לילדי המושבה. מכיוון שבעיני הילדים הגבעות נראו כהרים – האזור כונה "הרי גרינטל". 

כיום אוכלוסיית השכונה מגוונת וכוללת חילונים ודתיים, תושבים ותיקים ועולים חדשים. השכונה ממוקמת על צירי תנועה ראשיים, ויש לה גישה מהירה לכביש החוף ולמזרח העיר. במקביל, עוברת בה תחבורה ציבורית ענפה. יש סופרמרקט שנמצא במרחק הליכה מרוב הבתים בשכונה, אבל חוץ ממנו אין בה הרבה אפשרויות לקניות. לבתי הספר אפשר ללכת ברגל, ובעוד כמה שנים אמור לקום בשכונה מתנ"ס. כיום יש באזור גינה ציבורית אחת בלבד, אבל השכונה נמצאת במרחק הליכה מטיילת הים, ובעתיד מתוכנן בה פארק גדול. 

לכל הדירות למכירה בשכונת הרי גרינטל בנתניה >>

אוכלוסייה:

אוכלוסיית השכונה מגוונת מאוד וכוללת משפחות צעירות לצד פנסיונרים, חילונים ודתיים, תושבים ותיקים מכל העדות ועולים חדשים. מספר הילדים בשכונה גדל בקצב גבוה (כ-35% בעשור) ומגמה זו צפויה להמשך ככל שיאוכלסו בניינים חדשים בשכונה. 

תחבורה:

בשכונה יש חניה בשפע והיא מקושרת היטב לרשת הדרכים העירונית, וממנה לבינעירונית. אין כבישים שחוצים את השכונה, מה שעלול להאריך קצת את הנסיעות, אבל מצד שני גם אין תנועה עוברת ועומסים בתוכה. כביש אברהמ'ס החדש, שנבנה מדרום לשכונה, יאפשר גישה טובה יותר ממנה ואליה, ועשוי לקצר את זמני הנסיעה עבור התושבים.

במקביל, התושבים נהנים מגישה נוחה לקווי אוטובוס עירוניים רבים שעוצרים בשדרות בן אב"י, בן גוריון ובנימין, בה עוברים גם אוטובוסים בינעירוניים רבים לתל אביב וערים נוספות במטרופולין. תחנת הרכבת נמצאת במרחק של כ-15 דקות נסיעה באוטובוס, או כ-12 דקות נסיעה ברכב. בעתיד אולי יעבור בשכונה קו אוטובוס רב קיבולת מהיר (BRT) שיאפשר נסיעה מהירה למגוון יעדים בעיר. 

יתרונות השכונה:

  • מיקום מרכזי.
  • כיום זוהי שכונה שקטה ולא צפופה.
  • נגישות תחבורתית טובה.
  • קירבה לחוף הים ולטיילת.

חסרונות השכונה:

  • אין הרבה חנויות במרחק סביר.
  • מעט גינות ציבוריות.
  • בשנים הקרובות צפויים בה מטרדי בנייה רבים.

היצע ומחירים: 

כיאה לשכונה קטנה, שוק הנדל"ן בהארי גרינטל מאד רגוע בשנים האחרונות. בחמש השנים האחרונות נעשו בה כ-20 עסקאות בלבד מדי שנה, מה שהופך אותה לאחת השכונות הפחות סחירות בשוק המקומי. מצד שני, כשמדברים על מחירים,  השכונה ממוקמת בין 4 השכונות היקרות ביותר בעיר, עם מחיר ממוצע של 2.2 מיליון שקל לדירה. רוב הדירות בשכונה הן דירות 5 חדרים, וכ-60% מהעסקאות בה הן לדירות מסוג זה, מה שעשוי להעיד על כך שהיא מתאימה יותר למשפחות ולמשפרי דיור.

בשנים האחרונות החלה בשכונה תנועה ערה של פרויקטים חדשים, בהם, למשל, מגדל Dream Tower Netanya של שיכון ובינוי, מגדל יוקרה שמציע נוף לים ואמור למשוך לשכונה אוכלוסייה חדשה ומבוססת. הפרויקטים האלו עתידים להוסיף לשכונה כאלף יחידות דיור ושירותים קהילתיים שונים, כמו גני ילדים ובתי ספר נוספים, מרכז מסחרי, שטחים ציבוריים מטופחים, שבילים לרוכבי אופניים והולכי רגל, גינות ועוד. 

לכל הדירות למכירה בשכונת הרי גרינטל בנתניה >>

תוכניות לעתיד שישפיעו על השכונה: 

עיבוי השכונה. בשנים הקרובות, כאמור, צפויים לצאת לדרך כמה פרויקטים בשכונה. הבנייה החדשה תהיה בבניינים בני 6-8 קומות ובמגדלים של עד 30 קומות, ותכלול גם 3 מגדלי משרדים. 

שדרה ופארק חדשים. במסגרת עיבוי השכונה והבנייה החדשה, במרכז השכונה תוקם שדרה ירוקה רחבה. השדרה תכלול שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, ותוביל לפארק מרכזי גדול.

שכונה חדשה מדרום. מדרום לכביש אברהמ'ס החדש, על שטח פתוח שמשמש כיום כמעין מזבלה, תיבנה שכונת 'המע"ר החדש' (מע"ר – מרכז עסקים ראשי). השכונה תכלול כ-3,000 דירות לצד מגדלי משרדים ושטחי מסחר ובילוי נרחבים. בשכונה יהיה גם פארק גדול עם תיאטרון פתוח ל-5,000 צופים וגני שעשועים. עם זאת, מדובר בהליך בנייה ארוך של מספר עשורים.

האם יש פה הזדמנות למשקיעים?

מאחר והדירות בה גדולות והמחירים גבוהים יחסית, השכונה אינה נחשבת כשכונה אטרקטיבית למשקיעים. גם העובדה שעד כה מספר העסקאות השנתי בה היה נמוך במיוחד, כלומר סחירות הנכסים בה נמוכה, עשויה להקשות על משקיעים – אם כי זה ככל הנראה ישתנה בעקבות הבנייה החדשה הנרחבת. מצד שני, השכונה מציעה יתרונות משמעותיים למי שמתכוון להתגורר בה ובעיקר למשפחות, כך שנראה שכיום לפחות היא מתאימה להן יותר – ופחות למשקיעים.

לכל הדירות למכירה בשכונת הרי גרינטל בנתניה >>

הכתבה "הגבעות הפכו להרים" מאת עופר פטרסבורג, שפורסמה ב-16.12.20 ב"ישראל היום" התבססה על המחקר

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים