בלוג מדלן » משכנתאות » הכירו את היועץ: ידין זריס הפך מכדורגלן מקצועי ליועץ משכנתאות מבוקש

הכירו את היועץ: ידין זריס הפך מכדורגלן מקצועי ליועץ משכנתאות מבוקש

20/03/2024
יזין זריס

"חוץ מפרנסה, הייעוץ מספק לי אתגר והמון המון סיפוק מכך שאני עוזר ללקוחות לחסוך ולהתאים את המשכנתא לצרכים שלהם, כך שיוכלו לחיות איתה בשלום ובטוב תקופה ארוכה", מספר זריס, "אני יודע בדיוק מה הם מרגישים" 

כששואלים את ידין זריס מה הוא הכי אוהב במקצוע שלו – יועץ משכנתאות פרטי – הוא מחייך. "הגעתי לייעוץ משכנתאות בעקבות חוויה אישית", הוא אומר. "בעבר לקחתי משכנתא לרכישת דירה לי ולמשפחתי, וחוסר הידע שלי לאורך כל התהליך יצר אצלי תחושה מאוד קשה של חוסר שליטה, שאיתה הייתי אמור לחיות לאורך כל חיי המשכנתא. 

"כמי שרגיל תמיד לתכנן ולשלוט במצב, לא אהבתי את זה בכלל. זה עורר בי רצון להרחיב את הידע שלי בתחום ולהתמקצע, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי לומד ייעוץ משכנתאות. פוטנציאל החיסכון שאני יכול לייצר לאחרים, הליווי שלהם יד ביד בכל התהליך, זה מה שמשך אותי להפוך את ייעוץ המשכנתאות לעבודה. כיום, חוץ מפרנסה, הייעוץ מספק לי אתגר והמון המון סיפוק מכך שאני עוזר ללקוחות באמת לחסוך ולהתאים את הלוואת המשכנתא לצרכים שלהם, כך שיוכלו לחיות איתה בשלום ובטוב תקופה ארוכה. בגלל הניסיון האישי שלי, אני יודע בדיוק מה הם מרגישים כשהם פונים לבנק כדי לקבל משכנתא".

שירות וליווי אישי – משיחת הטלפון הראשונה ועד לחתימה בבנק  

זריס, בן 33, נולד וגדל בהרצליה, בה הוא חי גם היום. הוא למד בתיכון הראשונים בעיר, ועד גיל 26 שיחק כדורגל באופן מקצועי בישראל, בבלגיה ובהונגריה. לאחר שפרש מכדורגל, הוא פתח חברת שליחויות, התחתן עם חן ונולדו שלושת ילדיו רוי, שי ואלי, איתם הוא משתדל להיות בכל שעה פנויה. גם את הספורט הוא לא זנח לחלוטין – אך כיום הוא משחק בעיקר טניס.

הלקוח הראשון של זריס כיועץ משכנתאות היה אדם מבוגר ("מאוד נחמד"), שבגלל חוב גדול לבנק ולחברות האשראי לא עמד בהחזרים החודשיים של המשכנתא. "הוא פנה אליי אחרי שניסה לקבל אישור למשכנתא הפוכה ולקראת סוף התהליך קיבל סירוב. זה היה מקרה מאוד מסובך, מכיוון שהוא נשוי בשנית ואחד התנאים היה שילדיו מנישואיו הקודמים יחתמו שהם יודעים שהאבא מבצע את העסקה. הילדים לא ידעו שהאבא בקשיים כלכליים ולא חיבבו את אשתו השנייה, הם פחדו שהיא מנצלת אותו, אז הם לא היו מוכנים לחתום. כדי לפתור את העניין פניתי לכמה גופים במקביל ובנוסף תיווכתי בין האב לילדים. בסופו של דבר הוא יצא לדרך כלכלית חדשה, ללא חובות ולחץ יומיומי, תוך שהקשר עם הילדים נשמר".

מה מייחד אותך כיועץ?

"במהלך עבודתי כיועץ משכנתאות בניתי קשרים מקצועיים ואישיים עם מגוון גדול של אנשים מהמערכת הבנקאית והחוץ-בנקאית. זה נותן לי גמישות רבה במציאת פתרונות ויכולת לקבל עבור הלקוח את התנאים הטובים ביותר שאפשר. בנוסף, מה שמיוחד אצלי זה השירות והליווי האישי – רק אני מטפל בכל תיק, משיחת הטלפון הראשונה ועד לחתימה בבנק". 

אילו תכונות צריך יועץ משכנתאות כדי להיות טוב במה שהוא עושה?

"קודם כל מקצועיות ואמינות, ואחר כך גמישות מחשבתית, יכולת פתרון בעיות, יכולות תקשורת טובות ולא מעט אמפתיה ללקוח".

"הפער בידע ובניסיון המקצועי בין הלקוח לבין הבנק הוא עצום"

לאחרונה, מספר זריס, מגיעים אליו המון לקוחות שעקב המצב מתקשים לעמוד בהחזרים החודשיים של המשכנתא ומבקשים להתאים אותה מחדש ליכולות הכלכליות הנוכחיות שלהם. "יש גם מבוגרים, בגיל השלישי, שאותם אני מלווה יד ביד בכל ההתנהלות מול הגופים השונים", הוא מספר, "והתעוררות של זוגות צעירים לקראת רכישת דירה ראשונה, שלאחרונה מבינים יותר את החשיבות של יועץ משכנתאות בתהליך".

האם להערכתך כל מקרה מצדיק תשלום ליועץ משכנתאות פרטי, ולמה?

"חד משמעית כן. הפער המקצועי בידע ובניסיון בין הלקוח לבין יועץ המשכנתאות של הבנק הוא עצום ולא ניתן לגישור ללא יועץ משכנתאות פרטי שייצג את הלקוח. צריך להבין שכמו שיועץ המשכנתאות של הבנק דואג ללקוח שלו – והלקוח שלו הוא הבנק – הלקוח הפרטי צריך מישהו שידאג גם לו. חשוב גם לזכור שהאפשרויות שמציג היועץ של הבנק מוגבלות לבנק שבו הוא עובד בלבד, לעומת יועץ פרטי שמכיר את השוק בצורה רחבה יותר והוא בעל ניסיון וקשרים עם בנקים וגופים פיננסים נוספים". 

מהו האתגר הכי גדול במקצוע? 

"מגיעים אלי לקוחות לאחר שקיבלו סירוב לבקשת המשכנתא שלהם, וזה תמיד מאתגר למצוא פתרון ללקוח אחרי שאחרים לא הצליחו לתת לו מענה. פנה אלי בחור, למשל, שרצה לרכוש דירה אבל היו כמה פרמטרים שבגללם הוא לא קיבל אישור. נתתי לו הסבר ותדריך מפורט על כל מה שעליו לעשות בשנה הקרובה כדי לשפר את ההתנהלות הכלכלית שלו, כך שבסופו של דבר אוכל להגיש עבורו בקשה ולקבל אישור. במשך שנה הוא עשה בדיוק מה שאמרתי לו לעשות – והצלחנו לקבל אישור! הוא רכש את הדירה שרצה, וגם הוא וגם אני היינו מאוד מרוצים ומסופקים".

לעמוד של ידין זריס באינדקס יועצי המשכנתאות של מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים