בלוג מדלן » עושים שכונה » מיקום מרכזי וסביבה ירוקה: האם זה הזמן של צפון מערב קריית שלום?

מיקום מרכזי וסביבה ירוקה: האם זה הזמן של צפון מערב קריית שלום?

23/11/2023
פרויקט נדלן

בצמוד לפארק החורשות מוקם בימים אלה מתחם חדש שייהנה מנגישות תחבורתית גבוהה, קירבה לרכבת הקלה ומסביבה ירוקה שכמותה קשה למצוא בעיר. הפרויקט הבולט ביותר באזור, פלורה של קרסו, שטרית החזקות ו-Venn, נמצא כבר בבנייה

תל אביב היא בירת הנדל"ן של ישראל, ולא בכדי: קצב העסקאות המהיר, המחירים הגבוהים ועולם השכירות הפורח (בין אם לטווח ארוך או קצר) הופכים את העיר ללא הפסקה לעיר הכי מרתקת בישראל, גם מבחינה נדל"נית. נדמה שכל הזמן קורה בעיר הזו משהו, בין אם ברמת הבניינים, שנהרסים ונבנים מחדש, או ברמת השכונות, שמשנות את פניהן בקצב מסחרר. שכונות שפעם נחשבו אטרקטיביות מאבדות מזוהרן, ובמקביל צומחות כוכבות חדשות, כשהראשונים לזהות את הפוטנציאל נהנים מעליית ערך אסטרונומית ומאיכות חיים מעולה – במחירים שתוך כמה שנים כבר נראים מגוחכים ביחס לתמורה העצומה.

זהו, בקצרה, גם הסיפור של צפון מערב קריית שלום, ושל מתחם המגורים פלורה, שהוא הראשון להיבנות בו. בקצה קריית שלום ומעט בנפרד ממנה, מעבר לפארק חדש של 30 דונם, נבנית שכונת מגורים חדשה, קטנה ואיכותית, שתיהנה ממיקום מרכזי ונגיש אך גם מסביבה ירוקה וייחודית – פרט לפארק החדש, היא תהיה צמודה גם לפארק החורשות הענק, 80 דונם של טבע נפלא ופראי בחלקו, שמציע המון אטרקציות ופעילויות לילדים ולמבוגרים. פארק החורשות, שכשמו כן הוא – בנוי מכמה חורשות מוצלות ובוסתנים נעימים – כולל בתוכו כמה מוקדי עניין: החל מגן בוטני ייחודי ("גני הטבע") שבו נערכים שלל סיורים, הופעות ופעילויות קהילתיות; עבור בחורשות פיקניק ומתקני משחק וכושר; וכלה במדשאות ושטחים חשופים שבהם פורחים בחורף ובאביב שלל פרחי בר (שנשתלו במיוחד). פרט לכך, מתחם הכנסייה הרוסית המטופח, שנמצא בצפון הפארק, כולל גם בריכת נוי אקולוגית, שמושכת אליה עופות מים שונים.

מבט-על על צפון-מערב קריית שלום (הדמיה באדיבות קרסו, שטרית החזקות ו-Venn)

הקו הירוק במרחק הליכה

כל הירוק הזה נמצא במיקום מרכזי מאין כמותו, קרוב לצירי תנועה ראשיים (קיבוץ גלויות ופנחס לבון) וליציאה מהעיר (מחלף קיבוץ גלויות בנתיבי איילון וכביש 1) ומרחק רכיבת אופניים קצרה מלב תל אביב, פלורנטין או יפו. בשנת 2028, עם פתיחת הקו הירוק של הרכבת הקלה, האיזור יהפוך לנגיש עוד יותר: תחנות של הקו הירוק יהיו במרחק הליכה קצרצרה מהמתחם, ויאפשרו נסיעה מהירה ונטולת פקקים למרכז ולצפון תל אביב, חולון, ראשון לציון ולהרצליה פיתוח. בעתיד הרחוק יותר יעבור גם קו המטרו M1 במרחק הליכה, וגם הוא יאפשר נסיעה מהירה למרכז ולצפון העיר, חולון וראשון לציון, ולאחר מכן גם להרצליה, רמת השרון, רעננה, הוד השרון, כפר סבא, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד.

שבילי אופניים חדשים מתוכננים גם לאורך דרך קיבוץ גלויות ורחוב לבון, ושביל שיעבור בסמוך לבנייני המגורים, בתוך חורשת עצי אלון שתשומר ותפותח עם עצים מקומיים נוספים, יחצה בסופו של דבר את רחוב לבון במעבר תת-קרקעי – הישר לפארק החורשות, מה שיאפשר גם לילדים גישה קלה ובטוחה אליו.

סביבה מתחדשת: מתעשייה למגורים

היתרונות הניכרים האלו לא נעלמו כמובן מעיני העירייה והיזמים, והסביבה כולה נמצא בתנופת פיתוח שתשנה אותה לחלוטין בעשורים הקרובים, ותוסיף לה לא מעט בנייני מגורים ותושבים חדשים. ברחוב קיבוץ גלויות הראשי, למשל, ייבנו במסגרת פינוי-בינוי בנייני מגורים בני 10-15 קומות ואף מגדל מגורים חדש. אזור המוסכים של דרום פלורנטין, שפעם היה מסחרי כמעט לחלוטין, נמצא כבר היום בעיצומו של מהפך, ועל אף שהוא עדיין משובץ מוסכים ובתי מלאכה – הוא מיועד להפוך בסופו של דבר לאזור מגורים ותעסוקה, שיכלול אפילו מלונות. גם בצדו המערבי של פארק החורשות מקודמים פרויקטים להסבת שטחי תעשייה ומלאכה למתחמי ענק שישמשו למגורים, מסחר ותעסוקה.

במקביל, העירייה מקדמת תכנית מתאר חדשה למרכז עסקים שיוקם בצומת חולון, באזור שנמצא דרומית לדרך בן צבי ומזרחית לרחוב פנחס לבון – מרחק הליכה או רכיבה קצרה ממתחם פלורה. מטרת התוכנית היא להפוך את האזור, שהוא כיום מיושן וחצי נטוש, למרכז עסקים עירוני ראשי עם מגדלי משרדים ומסחר ומתחם תחבורה שיכלול את תחנת הרכבת צומת חולון, תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה, ותחנת מטרו עתידית. 

הדמיה של מתחם פלורה (הדמיה באדיבות קרסו, שטרית החזקות ו-Venn)

פלורה: יזמיות ותיקות ומשפחות צעירות

מתחם פלורה הוא הסנונית הראשונה בפיתוח השכונה החדשה, בנייתו כבר החלה והוא צפוי להתאכלס בעוד כ-3 שנים. פלורה כולל 93 יחידות דיור ב-4 בנייני בוטיק בני 9 קומות (כולל חניון תת קרקעי), שיהיו מחוברים ביניהם ומוקפים גינה. בפרויקט יהיו דירות 2-5 חדרים – כולל דירות 2.5 ו-3.5 חדרים שמתאימות במיוחד למשפחות צעירות – לצד מיני פנטהאוז ופנטהאוז.

מאחורי פלורה עומדות שלוש חברות – קרסו, יזמית נדל"ן ותיקה ומוערכת שמאחוריה מאות פרויקטים; שטרית החזקות, שלה פעילות נדל"נית רחבה בישראל ובחו"ל; ו-Venn, שפיתחה פלטפורמה שמייצרת תחושה של שייכות בשכונות ומסייעת בבניית קהילה על ידי שילוב ייחודי של טכנולוגיה חדשנית וצוות ניהול קהילה מקצועי שמעודד את הדיירים לקחת חלק פעיל בבניית השכונה. גם דיירי פלורה יצורפו לקהילה התוססת של Venn, וייהנו מחווית מגורים הכוללת אירועים שונים, מרחבים משותפים ועוד.   

הדמייה של דירה בפלורה (באדיבות קרסו, שטרית החזקות ו-Venn)

גן יער, קאנטרי קלאב וחיי תרבות במרחק הליכה

למרות שמדובר במתחם ובסביבה חדשים לחלוטין, דיירי פלורה ייהנו גם מקירבתם לשכונות הקיימות באזור. המתחם מתחבר לקרית שלום בשני רחובות, אחד מצפון ואחד מדרום, ובנוסף מתוכננות לו יציאות עצמאיות לדרך בן צבי ולדרך לבון (אחת לכל אחד מהצירים). בקריית שלום פועלים היום שני בתי ספר (ממלכתי וממלכתי-דתי) וגני ילדים (ובהם גן יער עירוני, אחד משני היחידים בעיר), כשמעבר לכביש, בתוך פארק החורשות, נמצא בית הספר לטבע וסביבה המבוקש (שההרשמה אליו היא בהגרלה). בנוסף לכך, במתחם עצמו יש שני מגרשים למבני ציבור: אחד מיועד לגני ילדים, והשני מיועד למרכז נוער, ספורט, מבוגרים או שימושי קהילה אחרים – העירייה טרם החליטה. 

הדמיה של דירה נוספת בפלורה (באדיבות קרסו, שטרית החזקות ו-Venn)

במרחק הליכה קצרה מפלורה יש סופרמרקט ומגוון חנויות. לאחרונה נבנה בדרום המתחם מגרש כדורגל עם טריבונות ומבנה מלתחות עבור מועדון כדורגל הגדנ"ע, שמיועד לקבוצות נוער. בסמוך לו נמצא הקאנטרי קלאב העירוני גורן-גולדשטיין, שמוקף בחורש טבעי. הקאנטרי ששופץ כולו לאחרונה, כולל 3 בריכות, סאונות, חדר כושר מקצועי, מגרשי כדורסל וטניס, אולם ספורט, מדשאות, וחדרי פעילות לכל הגילאים.

ואם זה לא מספיק – מעבר לכביש, מרחק דקות הליכה ספורות מפרויקט פלורה, נמצא מתחם קרית המלאכה, אחד ממתחמי התרבות הייחודיים ביותר של תל אביב. בדומה לאזור צ'לסי במנהטן, מתחם קריית המלאכה, שפעם שימש למלאכה בלבד, כולל היום עשרות סדנאות פעילות של אמנים, גלריות שונות ומקומות בילוי אופנתיים. לפי מסמך מדיניות שפירסמה עיריית תל אביב, המתחם מיועד ברובו לשימור, וצפוי להפוך לאזור בילוי, מסחר ותעסוקה תוסס עוד יותר. 

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים