בלוג מדלן » עושים שכונה » ראש בראש על ענף ההייטק בצפון הארץ: מת"ם חיפה נגד ית"ם יקנעם

ראש בראש על ענף ההייטק בצפון הארץ: מת"ם חיפה נגד ית"ם יקנעם

10/10/2021
מת"ם חיפה

שני אזורי ההייטק החזקים ביותר בצפון הארץ, מרכז תעשיות מידע בחיפה ויקנעם תעשיות מתקדמות, בקרב זה מול זה: איפה כדאי למקם את העסק שלכם ולאן קל יותר לעובדים להגיע? כל היתרונות והחסרונות.

פארק מת"ם – מרכז תעשיות מידע (חיפה)פארק ית"ם – יקנעם תעשיות מתקדמות (יקנעם עילית)
מיקוםבכניסה המערבית לחיפה, בין כביש החוף ומסילת הרכבת ממערב, כביש מנהרות הכרמל מצפון, כביש 4 ממזרח, ומתחם תע"ש טירה מדרום.בסמוך לכניסה ליקנעם עילית, בין כביש 70 ממזרח, כביש 6 ממערב וכביש 66 מצפון.
נגישות בתחבורה הציבוריתתחנת הרכבת והתחנה המרכזית "חוף הכרמל" נמצאות במרחק הליכה. בנוסף, באזור התעסוקה יש תחנות שבהן עוברים אוטובוסים בתדירות גבוהה, כולל שני קווי מטרונית. שני קווי מטרונית נוספים צפויים להתחיל לפעול באזור בשנים הקרובות.שירות האוטובוסים לאזור לא טוב, עם אוטובוסים בתדירות נמוכה בלבד. לפני מספר שנים נפתחה תחנת רכבת במרחק של כ-2.5 ק"מ מאזור התעסוקה, אבל עוברות בה מעט רכבות ביום, והחיבור בינה לבין אזור התעסוקה לא טוב. קיימות תכניות למסוף אוטובוסים חדש באיזור, אבל עוד לא הוחלט על מיקומו, כך שלא ידוע עד כמה הוא ישרת את אזור התעסוקה.
נגישות באופנייםכיום אין באזור שבילי אופניים. בעתיד מתוכננת רשת שבילים מטרופולינית בשם מטרופן עם שבילים באזור, אך לא ידוע מתי היא תוקם.אין שבילי אופניים באזור ולא ידוע על תכניות לסלילתם.
נגישות ברכבאזור התעסוקה מוקף בכבישים ראשיים שמספקים נגישות טובה לערי מישור החוף הסמוכות, לקריות ולגליל דרך מנהרות הכרמל. גישה ישירה לרכס הכרמל מתאפשרת בדרך פרויד הסמוכה.  בשעות העומס הכבישים בסביבה פקוקים, אבל העומסים קלים יותר מאשר במרכז הארץ.אזור התעסוקה מוקף בכבישים ראשיים, כולל כביש 6, ועומסי התנועה בהם קלים יחסית, כך שהגישה ברכב פרטי טובה מאוד (ולמעשה האופציה הכמעט יחידה להגעה אליו).
איפה אוכלים?באזור התעסוקה יש מספר מסעדות שמשרתות את העובדים, ומסעדות נוספות נמצאות בקניון עזריאלי, אבל הוא לא במרחק הליכה. בכניסה הדרומית לאזור התעסוקה יש מספר מזללות, אבל הן מרוחקות מרוב העסקים. העובדים ככל הנראה נסמכים על שירותי ההסעדה שמספקים המעסיקים.
מרחב ציבורייש מספר מדשאות, אבל רוב המרחב הציבורי הוא אספלט עם מעט עצי צל.רוב המרחב הציבורי הוא אספלט, בלי מדרכות בחלק מהרחובות, ועם מעט עצים.
מחיר לפי דו"ח נת"מ67 שקל למ"ר67 שקל למ"ר

למדלן מסחרי, לוח הנדל"ן המסחרי למכירה ולהשכרה המוביל בישראל >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים