בלוג מדלן » עושים שכונה » לגור בסרט: איפה מתרחשים הסרטים הישראלים הכי אהובים

לגור בסרט: איפה מתרחשים הסרטים הישראלים הכי אהובים

21/11/2019
שכונת מוגרבי - מדלן

לכבוד יום הקולנוע חזרנו לערים ולשכונות שהן חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. למקומות שבהן נכתבו המשפטים: "פארוק, סגור ת'תריס" או "את מזכירה לי את הכנרת: יפה, רגועה, אבל מתחת זרמים סוערים".

אלכס חולה אהבה – תל אביב

הסרט מתרחש בלב תל אביב של שנות החמישים – שנות הצנע הקשות. גם אז, כמו היום, היה קשה לסגור את החודש והיה מחסור בדירות וחמאה. קולנוע עדן, הראינוע הראשון בתל אביב, שהיה מרכז תרבותי שוקק, וזירת הצילום למספר סצינות בסרט, עומד היום נטוש ועתידו תלוי ביוזמה להפוך אותו למלון בוטיק. דירת 4 חדרים יד שנייה בלב תל אביב, עולה בממוצע 4.5 מיליון שקל, בעוד שעבור דירה חדשה תפרדו  בממוצע מ-7.2 מיליון שקל. על זה פארוק היה אומר: "הצילו! גברת קופרובסקי, שד בא לקחת אותי"! 

לכל הדירות למכירה בלב תל אביב>>

אבא גנוב – טבריה

כנראה שאף סרט ישראלי לא עשה לטבריה ולכנרת יחסי ציבור טובים יותר (וגם לטרמינל 1 בשדה התעופה בן גוריון). הדרמה על מאבק בין שני הורים על חזקת הבן שלהם מתרחשת בשכונת קרית שאול בטבריה, הסמוכה לכנרת. בשנים האחרונות יש כמה תהליכים של התחדשות עירונית בשכונה אבל המחירים בה מאוד נמוכים ביחס לשאר בארץ: דירת 4 חדרים מקבלן עולה בממוצע 927 אלף שקל ודירה מיד שנייה עולה 803 שקל בממוצע – עליה של 130% בתוך עשור. על זה עו"ד נתי קלוגר היה אומר: "אני לא מאמין! אני לא מאמין!"

לכל הדירות למכירה בקרית שמואל>>

כנפיים שבורות – חיפה

הסרט מספר על משפחה בהתפרקות לאחר מות האב, אמא שעובדת שעות נוספות ולא מסוגלת להחזיק את השברים וארבעה ילדים שכל אחד מתמודד עם האבל בדרכו, או שלא. כנפיים שבורות צולם בשכונת הדר עליון בחיפה, שכונה המכונה "שכונת אלף המדרגות" שמחברות בין מרכז הכרמל לעיר התחתית. דירת 4 חדרים ממוצעת ביד שנייה בשכונה עולה 1.1 מיליון שקל ודירת 3 חדרים 797 אלף שקל.

לכלכ הדירות למכירה בשכונת הדר עליון>>

עג'מי – תל אביב

הסרט מורכב מחמישה סיפורים שהמכנה המשותף להם הוא המקום שבו הם מתרחשים – שכונת עג'מי ביפו. השחקנים בסרט היו חסרי ניסיון וחלקם היו תושבי השכונה, כשהעלילה מבוססת על אירועים שהתרחשו במציאות. עג'מי, הסמוכה לחוף, היתה מרכז פשע ועוני והפכה לשכונה של מגורי יוקרה על הים. דירת 4 חדרים מיד שנייה עולה בממוצע 3.093 מיליון שקל ודירה חדשה עולה כ-4.26 מיליון שקל.

לכלכ הדירות למכירה בשכונת עג'מי>>

מישהו לרוץ איתו – ירושלים

הסרט "מישהו לרוץ איתו" הוא עיבוד קולנועי לספרו של דוד גרוסמן. מסע התבגרות של שני בני נוער שמגלים את את עצמם ומוצאים אהבת אמת. הסיפור מתרחש ברחובות מרכז העיר ירושלים, שכונה מגוונת של מבוגרים וצעירים, חוויות לתיירים ומקומיים, שילוב של מבנים היסטוריים ומקומות בילוי סביב שוק מחנה יהודה. באזורים האלה מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים מקבלן עומד על 4.3 מיליון שקל ודירת 4 חדרים מיד שנייה עולה בממוצע 3.3 מיליון שקל.

לכל הדירות למכירה במרכז העיר ירושלים>>

חולה אהבה בשיכון ג' – קריית ים/נחלת יהודה ב' ראשון לציון

למרות שעלילת הסרט מתרחשת בקריית ים, הוא צולם בנחלת יהודה ב' בראשון לציון – למרבה הצער, אסטיקת השיכונים הארצישראלית, שעל הרקע שלה מתרוצץ מפעיל תחנת הכבלים הפיראטית ויקטור, היא עניין נפוץ למדי במדינה. בנחלת יהודה, שהתפתחה מאוד בעשור האחרון, כיום מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים מקבלן עומד על 2.347 מיליון שקל ודירת 4 חדרים מיד שנייה עולה בממוצע 2.4 מיליון שקל. בקריית ים דירת 4 חדרים חדשה תעלה 1.02 מיליון שקל בממוצע, ואילו דירה דומה מיד שנייה תעלה 1.01 מיליון שקל.

לכל הדירות למכירה בנחלת יהודה>>

לכל הדירות למכירה בקריית ים>>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים