בלוג מדלן » עושים שכונה » הבטיחה ומקיימת: שכונת ציר החינוך היא מהמבוקשות בהוד השרון 

הבטיחה ומקיימת: שכונת ציר החינוך היא מהמבוקשות בהוד השרון 

07/02/2024
שכונה מבוקשת בהוד השרון

הפרויקט שמסתמן כמתחם היוקרה של השכונה הוא הוד השרון DREAMS של שיכון ובינוי נדל"ן: פרויקט בוטיק אינטימי של 5 בניינים שיכללו 85 דירות בלבד – יוצא דופן במערב העיר

העובדה שהוד השרון היא להיט נדל"ני היא כבר מזמן לא סוד. מי שהיתה עד לפני כ-25 שנה מועצה מקומית מנומנמת למדי, שהיתה ידועה בעיקר בשדות ובפרדסים המקיפים אותה ובאופייה החקלאי, הפכה למוקד משיכה אדיר למשפחות צעירות, שנהרו לשכונות המגדלים החדשות שנבנו במזרח העיר כדי ליהנות מאיכות חיים במחירים נוחים. הגישה הנוחה לכל מקום כמעט, ברכבת או ברכב, מאות ואלפי המשפחות הצעירות שיצרו יחד קהילה מגובשת, ושלל בתי הקפה, המסעדות ובתי העסק התל אביבים שמיהרו לפתוח סניפים בעיר – כל אלה הפכו את הוד השרון כולה לעיר צעירה ותוססת, עם ביקושים גבוהים לנדל"ן.

מסורתית, מערב הוד השרון מבוקש ויוקרתי יותר ממזרחה. שם, בין שכונות פסטורליות שרובן המכריע צמודי קרקע, נמצא גם פארק ארבע העונות, שהיה ונותר נקודת ציון ומשיכה מרכזית בעיר. כמעט בכל שעה ביום ניתן למצוא בו ילדים ומשפחות משחקים ומתאמנים במתקנים השונים, רוכבים על אופניים בצל העצים הרבים, או מחליקים על כר הדשא הרחב שבדרום הפארק, מדרון מתון שהפך למקום אהוב במיוחד לגלישה וגלגולים. עד 2018, אז נפתח הפארק האקולוגי (שעתיד לגדול ולהתחבר בשבילים לפארק הירקון), פארק ארבע העונות היה הגדול ביותר בסביבה, וגם היום השכונות הצמודות אליו הן היקרות והיוקרתיות ביותר בעיר.

הדמיה של פרויקט הוד השרון DREAMS (הדמיות של ויופוניט להמחשה בלבד, באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)

בצלע המזרחית של הפארק, על קרקע מבוקשת שרבים חיכו במשך שנים להפיכתה מחקלאית לכזו שמיועדת לבנייה למגורים, קמה לאחרונה שכונה חדשה. שכונת ציר החינוך כפי שמכנים אותה המקומיים, או גרינפארק החדשה בשמה הרשמי, מושכת אליה לא רק אוכלוסייה חזקה מחוץ לעיר, אלא גם לא מעט תושבים מתוך הוד השרון עצמה, שיודעים להעריך את המיקום היוקרתי את הגישה הנוחה לכל מקום בעיר כמעט בהליכה או נסיעה קצרצרות- החל מהפארק כמובן, עבור בקניון עזריאלי (שהמקומיים עוד קוראים לו קניון מרגלית), הסקייטפארק והספורטן וכלה בבתי קפה, מסעדות שונות ואפילו ברים.

הוד השרון DREAMS: בנייני בוטיק חדשים במיקום מנצח

שכונת ציר החינוך שונה מסביבתה לא רק בגלל שהיא חדשה, אלא גם בגלל שבניגוד לשכונות סביבה, שרובן צמודי קרקע, הבנייה בה רוויה (כלומר בנייה לגובה) – מה שמבטיח לדייריה נוף פתוח. השכונה תכלול בסופו של דבר כ-1,300 דירות, רובן (כ-1,000) במגדלים בני 25-20 קומות במזרחה (כשמתוך 11 מגדלים מתוכננים אוכלסו כבר 6). בחלק המערבי, הקרוב יותר לפארק, ייבנו בניינים נמוכים יותר, בני 5-9 קומות. 

הפרויקט הבולט ביותר בחלק זה, ומי שמסתמן כמתחם היוקרה של השכונה, הוא הוד השרון DREAMS של שיכון ובינוי נדל"ן – פרויקט בוטיק אינטימי של 5 בניינים (אחד של 9 קומות, שלושה של 6 קומות, ואחד של 5 קומות) שיכללו 85 דירות בלבד. זהו פרויקט ההמשך של מגדל חלומות הוד השרון, שבנתה שיכון ובינוי נדל"ן בחלקה המזרחי של השכונה וכבר אוכלס. המגדל היה הצלחה אדירה, אולם מגורים במגדל אינם חוויה שמיועדת לכל אחד. נוצרה דרישה לפרויקט נוסף, שייהנה מהמיקום הנהדר ומהתשתיות החדשות של ציר החינוך, אך יהיה אינטימי יותר. כך בא לעולם הוד השרון DREAMS, שמציע את הטוב שבכל העולמות: שכונה חדשה, מיקום מצוין – ופחות שכנים.

הוד השרון DREAMS יוצא דופן בנוף העירוני מרובה המגדלים: בנייה חדשה של בנייני בוטיק בסטנדרט הגבוה של שיכון ובינוי נדל"ן, שהיא חלק מקבוצת התשתיות והנדל"ן הוותיקה והגדולה בישראל. מתחם הפרויקט עוצב לעילא על ידי האדריכל גל מרום: חזיתות הבניינים הלבנות ניצבות בזוויות מעניינות זו לזו, והתוצאה היא מראה אלגנטי וייחודי, שקט אך מעוצב, שבולט מאוד בסביבה. בפרויקט האינטימי שמו דגש על דירות גדולות ומרווחות במיוחד – 5, 5.5 ו-6 חדרים בלבד, עם מרפסות של 17 עד 21 מ"ר לדירה, חימום תת-רצפתי בחדרי האמבטיה ושדרוגים מעניינים נוספים. הדירות המיוחדות בפרויקט מציעות גם הן תנאים יוצאי דופן: בפנטהאוזים יש בריכות שחייה פרטיות, ואילו לדירות הגן יש חצרות ענק, שנעות בין 150 ל-200 מ"ר לחצר. המחיר, אגב, אינו גבוה יחסית לתמורה: החל מ-4.16 מיליון שקל לדירת 5 חדרים.

שכונת ציר החינוך: הכל בפנים – או במרחק הליכה 

שכונת ציר החינוך תוכננה כך שהיא כוללת את כל מה שצריך בתוכה ממש, או במרחק הליכה קצרצרה ממנה. צפונית להוד השרון DREAMS, ממש ממול, נבנים כעת – או ייבנו בקרוב – כמה מהמוקדים החשובים ביותר בשכונה: המרכז המסחרי המקומי, שישלב שירותים קהילתיים לצד 2 קומות מסחר וקומת משרדים ומרפאות; אשכול גני ילדים לצד בית ספר יסודי שצפוי להתחיל לפעול כבר בשנת הלימודים הבאה (2024); בית ספר יסודי לחינוך מיוחד; ואחת משתי גינות ירוקות שתוכננו בתוך השכונה עצמה. מסביב לבנייני השכונה מתוכננים להישאר שטחים ירוקים, כשמדרום להוד השרון DREAMS יפותחו בנוסף מתחם כושר ושתי גינות שעשועים.

תלמידים בוגרים יותר שיגורו בשכונה ימצאו מענה בחטיבת הביניים "השחר" שנמצאת במרחק הליכה קצרצרה מצפון לשכונה (וקיבלה ציון של 92 מתוך 100 במדד מדלן לחינוך), ולאחר מכן בתיכון "הדרים", שנמצא במרחק הליכה קצרצרה מדרום לה (וקיבל ציון של 96 מתוך 100 במדד מדלן לחינוך) – שניהם מהטובים ביותר בעיר. 

הדמייה של הוד השרון DREAMS (הדמיות של ויופוניט להמחשה בלבד, באדיבות שיכון ובינוי נדל"ן)

בסמוך לתיכון הדרים יש לא מעט מוקדי עניין עירוניים שווים – הקאנטרי קלאב העירוני (ספורטן) שבו בריכה ומגרשי טניס וכדורסל, הספורטק העירוני שבו מגרשי כדורגל וסקייטפארק, קן של שבט צופים ("געש"), מועדון הנוער "הבית הוורוד" ואפילו מסעדה איטלקית פופולרית.

ואם כל זה לא מספיק, מקומות מסחר ובילוי נוספים (ואפילו ברים!) נמצאים לאורך דרך רמתיים ורחוב הבנים, כ-20 דקות הליכה או 5 דקות נסיעה מצפון לשכונה. גם קניון שרונים נמצא מדרום לשכונה, במרחק נסיעה קצרה. השכונה עצמה מתחברת לציר רמתיים הראשי, וכן לרחוב הפרדס בצפון ולרחוב ז'בוטינסקי בדרום, כשמציר רמתיים אפשר להגיע בנסיעה קצרה לכביש 531, כביש 4, כביש 5 וכביש 40 הבינעירוניים, ולכמה תחנות רכבת ישראל. לאורך ציר רמתיים נסללו לאחרונה נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) שמשפרים את מהירות ואמינות האוטובוסים שנוסעים לאורכו למגוון יעדים, וכן שביל אופניים, שמאפשר רכיבה נוחה ובטוחה לאזור התעסוקה העירוני (נווה נאמן).

להוד השרון DREAMS >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים