בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » עידן חדש בראשון לציון: בין גן בעברית לפארק צריפין – שבירו פארק בנוריות

עידן חדש בראשון לציון: בין גן בעברית לפארק צריפין – שבירו פארק בנוריות

28/01/2024
הדמיה: StudioY.IO

שכונת נוריות היא ההתחלה של הגשמת החזון העתידני של חיים עירוניים בראשל"צ: פרויקט פורץ דרך המסמן שינוי דרמטי בחוויית המגורים ומציע מיזוג חסר תקדים של חיי עיר שוקקים לצד מרחבים ירוקים ושלווים

שכונת נוריות החדשה, הנבנית כיום בסמוך לגן בעברית, היא תחילת הגשמת החזון העתידני של חיים עירוניים בראשל"צ: שכונה שהיא גשר בין ההיסטוריה של מחנה צריפין, שהתפנה מהקרקע, לבין פרויקט פורץ דרך המסמן שינוי דרמטי בחוויית המגורים ומציע מיזוג חסר תקדים של חיי עיר שוקקים לצד מרחבים ירוקים ושלווים. השכונה היא סביבה הוליסטית הממזגת פארקים, חינוך מתקדם, פנאי, תעסוקה, טכנולוגיה מתקדמת לפינוי אשפה ותחבורה חדישה וידידותית לסביבה – והכל בתוך מרחב החיים של הגרים בה. ליבה של השכונה פועם בקצב החיים המודרניים, העטופים בשטחים ירוקים ובפארקים עצומים, פינות משחקים לילדים, מתקני ספורט, אגם מלאכותי, מוסדות חינוך ותרבות, שבילי הליכה ורכיבה ועוד. בנוסף, הקו החום של הרכבת הקלה העתידית, יחבר אותה בצורה נוחה לכל חלקי גוש דן.

מה שקורה בימים אלה במזרח ראשון לציון הוא ההוכחה לכך שגם בגיל 140 (פלוס) עוד אפשר להתחדש: במזרח העיר הוותיקה, שהחלה כמושבה הראשונה של העלייה הראשונה ועברה לא מעט גלגולים עד שהפכה לעיר הרביעית בגודלה בישראל, נמצא כיום שטח עצום בבנייה – מעין "עיר בתוך עיר". לא מדובר בשכונה אחת אלא בקומפלקס שלם, במיקום מרכזי, נגיש ומבוקש, שנבנה בימים אלה על האדמה שפינה ועוד יפנה המחנה הצבאי בצריפין – אירוע נדל"ני שלא רואים הרבה כמותו במרכז הארץ. 

שבירו פארק בשכונת נוריות (הדמיה: StudioY.IO באדיבות קבוצת שבירו)

על אדמת צריפין נבנות כמה וכמה שכונות, אולם רק שתיים מהן ישתייכו לראשון לציון: נוריות ונרקיסים, שייהנו מכך שהן שייכות לאחת הרשויות החזקות ביותר בגוש דן. בנוריות, שחלק גדול ממנה עומד כבר לקראת איכלוס, מציעה כעת קבוצת שבירו יזמות ובניה, הבונה את מרבית השכונה, קונספט חדש בשיווק דירות בישראל: אפשרויות בחירה כמעט בלתי מגובלות – כמעט כמו החלומות שלנו. מרבית השכונה – 12 מתחמים שונים, ובהם 35 בניינים שונים, מבניינים נמוכים למגדלים בני 22 קומות – שייכת לפרויקט "שבירו פארק", המציע דירות 3 עד 6 חדרים, פנטהאוזים, דופלקסים, דירות גן ועוד. הפרויקט שכולל כ-40 סוגי דירות, כך שניתן לבחור את הדירה המדוייקת בהתאם לשאיפות, להעדפות ולסגנון שלכם.

מגן בעברית ועד לפארק צריפין

שכונת נוריות תוכננה ועוצבה כסביבת מגורים חדשנית, ירוקה ומתקדמת, המעניקה לדייריה איכות ורמת חיים ברף הגבוה ביותר. השכונה, שנבנית אחרי שנים ארוכות של תכנון וציפייה, תאכלס בסופו של דבר כ-12,000 איש, רובם צעירים, שיגורו ב-3,500 דירות חדשות. זוהי שכונה ירוקה מאד: לא רק שפארקים ליניאריים יחצו אותה לאורכה, כך שניתן יהיה ללכת בה לכל מקום כמעט בנוחות ובביטחון, היא גם תחומה בין שני פארקים ענקיים – "גן בעברית" הפופולרי ממערב, ו"פארק צריפין" העתידי והענקי ממערב לה.

מאז שנחנך באוקטובר 2013 נחשב "גן בעברית" לאחד ממוקדי העניין האהובים ביותר בראשון לציון ובסביבתה. "גן בעברית" הוא למעשה פארק ענק, מרובה עצים ומדשאות, שמוקדש כולו לשפה העברית: הוא כולל שלל משחקים ומתקנים ייחודיים לילדים המבוססים על אותיות ומילים. הגן, שמושך אליו מבקרים מכל רחבי העיר ומאזור המרכז בכלל, כולל גם בריכות גדולות עם דגי נוי, מגרשי כדורגל וכדורסל, שבילי אופניים נוחים ומסלולי הליכה וריצה.

פארק צריפין, שצמוד לשכונה ממערב, הוא אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של עיריית ראשון לציון. בשלב הראשון מוקם פארק בשטח של כ-100 דונם, ועם התקדמות הפינוי של בסיס צריפין הוא יורחב לכ-800 דונם, כרבע מגודלו של פארק הירקון. הפארק ילווה ממערב את נוריות ואת נרקיסים, השכונה הצמודה לה מדרום, ויהווה את הריאה הירוקה המרכזית של מתחם צריפין כולו. הוא יכלול מדשאות, אגמים, מתחמי פיקניק, שלל מתקני משחק וכושר ואפילו קירות טיפוס ומסלול מיוחד לרכיבת אופניים אקסטרימית (פאמפטרק), לצד מבנים היסטוריים שישומרו ובית קפה. רשת שבילי הליכה ורכיבה נוחה תחצה את הפארק לאורכו ולרוחבו, ותיטמע בתוך השכונות עצמן, כך שהמעבר ממנו לאזורי המגורים יהיה קל ומזמין. ההסבה של מחנה צריפין לפארק צריפין מזכירה קצת את ה-High Line בניו יורק – שהיה פעם מסילת רכבת נטושה, והפך לפארק עירוני שהצעיר את השכונות שמסביבו והעלה את מחירי הנדל"ן בהן.

עוד בצד הירוק, נוריות היא גם שכונה נטולת משאיות אשפה – היא תוכננה עם מערכת פניאומטית, כך שהאשפה זורמת בצינורות תת-קרקעיים מהבניינים למתקן איסוף מרכזי, ומשאיות לא נכנסות לשכונה ולא חוסמות את התנועה ברחובות הפנימיים.

הקו החום: משאירים את הרכב בבית

למרות הדגש על סביבת מחייה ירוקה, גם הפן האורבני של נוריות לא קופח: בנוסף לשני מרכזים מסחריים מקומיים, המסחר בשכונה מתוכנן בחזיתות הבניינים שייבנו לאורך הרחובות הראשיים בה, כך שאלה יהפכו לשדרות ציבוריות שוקקות חיים. לכך צפוי להוסיף כמובן גם הקו החום, שיעבור החל מ-2028 בתוך השכונה ממש – יתרון גדול שיאפשר לרבים מהתושבים להגיע לעבודה וממנה, ובכלל להתנייד באזור המרכז, מבלי להזיז את האוטו מהחנייה.

הקו החום הוא שירות תחבורה ציבורית חדשני שמהווה חלק ממערך הרכבת הקלה, אך בפועל הוא דומה יותר למטרונית בחיפה וכולל אוטובוסים תדירים – כל 4 דקות – שייסעו בנתיבים בלעדיים. הקו החום יקשר את נוריות במהירות וביעילות עם מרכז ומערב ראשון לציון, עבור במכללה למינהל ובתחנת הרכבת משה דיין ועד למתחם האלף המתפתח שבו מגוון אפשרויות תעסוקה ומסחר, לצד חיבור (עתידי) לקו האדום של הרכבת הקלה. לכיוון השני, הקו החום יחבר את השכונה עם באר יעקב, רמלה ולוד. 

הדמיה: StudioY.IO
שכונת נוריות (הדמיה: StudioY.IO באדיבות קבוצת שבירו)

למי שבכל זאת מתעקש על הרכב הפרטי, נוריות מציעה מיקום סופר מרכזי עם גישה נוחה לכל מקום במרכז כמעט. ראשית, מרכז ראשון לציון נמצא במרחק נסיעה קצרה, של פחות מ-10 דקות, דרך רחוב ירושלים. לכביש 44, שמגיע לרמלה, חולון ויפו, ניתן להגיע כיום במהירות באמצעות דרך חיים הרצוג, אך בעתיד צפויים חיבורים נוספים מהשכונה לכביש. בעתיד גם תחובר השכונה דרומה, לכביש 4313 ו-413, ואז תהיה לתושבים גישה מהירה לנתיבי איילון, לכביש 1 ולכל גוש דן כמעט.  

לילדים: קריית חינוך מגן ועד תיכון

התלמידים שיגורו בנוריות ייהנו ממערכת החינוך החזקה של ראשון לציון ויקבלו מענה לכל צרכיהם בקריית החינוך המתפתחת של השכונה – כך שהם לא יצטרכו ללכת רחוק או לחצות כבישים ראשיים כדי להגיע לגן או לבית הספר. אשכול הגנים הראשון של שכונת נוריות נפתח כבר השנה, והוא כולל 5 כיתות גן ו-3 כיתות מעון יום, כשבשנה הבאה אמורים להיפתח בקריית החינוך גנים נוספים ובית ספר יסודי. תלמידים בוגרים יותר יכולים כיום ללכת ברגל לתיכון שנפתח השנה בשכונת נרקיסים הצמודה, אך בעתיד גם זה ייחסך מהם, שכן תיכון נוסף אמור להיפתח בקריית החינוך עצמה. גם בית כנסת ייפתח בשכונה בשנה הבאה, לצד קונסרבטוריון, מרכז לגיל הרך, מרכז חוגים, קן של תנועת נוער, ספרייה ציבורית ועוד.  

מחירים: צפויים לעלות

קבוצת שבירו יזמות ובנייה הוותיקה והמוערכת בונה את הארץ מאז 1944. הקבוצה, שנחשבת למובילה בענף הנדל"ן המקומי, עוסקת בייזום, תכנון ובניית שכונות למגורים, מעונות סטודנטים, נכסים מניבים, מסחר ומלונאות. לחברה יש שליטה בלעדית, עצמאית ומלאה בביצוע, כך ש-30 אלף לקוחותיה (עד כה) מקבלים מענה מהיר ומדוייק לכל צרכיהם. 

שבירו פארק, כאמור, הוא קונספט ייחודי מבחינת גודלו ומבחר הדירות המגוון שהוא מציע, שאפשר לכל לקוח לבחור את הדירה המדויקת עבורו לא רק מבחינת גודל ומספר חדרים, אלא גם מבחינת סוג הבניין המועדף, קירבה לפארק צריפין או לגן בעברית, סמיכות למסחר ולקו החום, ואפילו זמני איכלוס – שנעים בין חצי שנה ל-3 שנים ויותר. המגוון אינסופי, ואין כמעט מי שלא יימצא להם פתרון מדויק עבורם.

השכונה כולה בנויה ברף הגבוה של שבירו, שכולל מפרט עשיר בדירות עצמן בנוסף ללובי מרווח ומגוון מתחמים ציבוריים – ממועדוני דיירים וחדרי כושר ועד למתחמי אמנות ויוגה. המחירים כיום, עם תחילת השיווק של שבירו פארק, דומים מאד למחירים בבאר יעקב הסמוכה, אך צפויים לעלות בחדות עם השלמת השכונה ובעיקר עם הפעלת הקו החום: החל מ-2.7 מיליון שקל לדירת 3 חדרים, 2.95 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, ו-3.11 מיליון שקל לדירת 5 חדרים.

לקבוצת שבירו יזמות ובנייה >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים