בלוג מדלן » תשואה והשקעה » באילו שכונות הכי כדאי לחפש דירות להשקעה בחיפה?

באילו שכונות הכי כדאי לחפש דירות להשקעה בחיפה?

22/03/2021
דירות להשקעה בחיפה

חיפה, שמציעה איכות חיים גבוהה לצד מוקדי תעסוקה ובילוי וכל זאת במחירים נוחים יחסית היא ללא ספק הלהיט הנוכחי בקרב משקיעים: בהשוואה לימים של לפני הקורונה, מספר הצפיות והחיפושים של דירות להשקעה בחיפה כמעט והכפיל את עצמו, ואף נמצא במגמת עלייה ברורה ויציבה. למרות זאת, חשוב לזכור שחיפה היא מטרופולין ענק שמורכב משכונות רבות ושונות, ולא כולן מעניקות למשקיעים את אותה תשואה.

בעזרת המומחים של מדלן ביקשנו לסמן איפה כדאי לקנות דירה להשקעה בחיפה, ומהן השכונות המבטיחות ביותר עבור משקיעים בחיפה – כאלו שלא רק מעניקות כיום תשואת שכירות יפה אלא גם בעלות פוטנציאל לאפסייד משמעותי בעקבות תוכניות פיתוח שונות שמתוכננות בסביבה, בין אם אלו תוכניות תחבורתיות או מוקדי עניין שעוברים כרגע מהפכה של ממש, כמו שוק תלפיות, העיר התחתית, בת גלים ועוד.

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה בחיפה?

תל עמל

שכונה ותיקה שהוקמה בשנות ה-20' במזרח חיפה במטרה לאכלס גלי הגירה משמעותיים. כיום עיקר אוכלוסיית השכונה מורכבת מיוצאי ברית המועצות, כשבעשור האחרון השכונה לא מושכת משפחות צעירות (מספר הילדים הצטמצם בכ-15%). מאידך, סטודנטים רבים בוחרים לשכור דירה בשכונה בגלל מיקומה בדרך לטכניון ולאוניברסיטה. מבחינת תוכניות עתידיות, מצפון לשכונה נמצא ציר בר יהודה הראשי, בו עוברת המטרונית, וקו מטרונית נוסף שיוביל לטכניון צפוי לעבור בתוך השכונה – מה שיכול להגביר עוד יותר את הביקוש לשכונה בקרב סטודנטים.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 657,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.75%

לכל הדירות למכירה בתל עמל >> 

נוה פז

שכונה ותיקה במזרח העיר שנושקת לציר בר יהודה ולקווי המטרונית שעוברים בו. בניגוד לתל עמל הצמודה מדרום, השכונה כן מושכת משפחות צעירות בשנים האחרונות. נוה פז מנותקת מסביבתה בגלל הפרשי גובה גדולים, כך שמעבר רגלי למוסדות החינוך ומוקדי הקניות בשכונות הסמוכות כרוך בטיפוס במדרגות רבות. בשכונה יש מכללה והיא נמצאת בדרך לטכניון, מה שהופך אותה למבוקשת בקרב סטודנטים, ופתיחתו של קו המטרונית לטכניון בשנים הקרובות צפויה להגביר את המגמה עוד יותר.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 679,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.51%

לכל הדירות למכירה בנוה פז >>

קרית שמואל

מבחינה גיאוגרפית קרית שמואל היא יותר קריות מחיפה – היא שוכנת בפאתי העיר, כחצי מובלעת בין קרית ים לקרית מוצקין. רוב תושבי השכונה הם דתיים-לאומיים, וכ-55% מהאוכלוסייה (שצמחה בכ-40% בעשור האחרון) הם ילדים ובני נוער, נתון גבוה משמעותית מהממוצע העירוני. הצביון הדתי של השכונה מתבטא בין היתר בסגירת כבישיה לתנועת מכוניות בשבתות וחגים. בצמוד לשכונה נמצאות תחנות הרכבת קרית מוצקין וקרית חיים, כך שהתושבים נהנים מגישה נוחה ומהירה למגוון יעדים בארץ.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 697,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.36%

לכל הדירות למכירה בקרית שמואל >>

קרית חיים מערבית

קריית חיים המערבית הוקמה בשנות ה-50' בצמוד לאחותה ממזרח, ונועדה לקליטת עולים. תושבי השכונה נהנים מחופים יפים ומוסדרים ממערב, ומתחנת רכבת וקווי מטרונית ממזרח, שמאפשרים התניידות נוחה למרכזי תעסוקה מרכזיים בעיר כמו מת"מ והעיר התחתית. עם זאת, השכונה סובלת במשך שנים רבות מחוות ענק של מיכלי דלק שצמודה אליה מדרום, והיא מקור לזיהום ניכר. חוות מיכלי הדלק צפויה להתפנות בעתיד בעקבות מאבק של התושבים וארגוני סביבה, כך שיש פוטנציאל אדיר לפיתוח האזור כולו.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 645,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.30%

לכל הדירות למכירה בקרית חיים מערבית >>

קרית אליעזר

קרית אליעזר הוקמה בשנות ה-50' בסמוך לנמל וכיום היא כוללת בעיקר שיכונים שסובלים מתחזוקה ירודה. עם זאת, תהליכי פינוי בינוי כבר קורמים עור וגידים בשכונה – פרויקט מגורים החליף את אצטדיון הכדורגל שהיה סימן ההיכר של השכונה, למשל. השכונה נהנית ממיקום מרכזי אך במקביל היא גם מאוד ירוקה ושקטה, חוף הים של בת גלים נמצא במרחק הליכה סביר וכך גם התחבורה הציבורית (רכבת, מטרונית ואוטובוסים) – כך שיש לה פוטנציאל. 

מחיר ממוצע לדירות 3 חדרים יד שנייה: 808,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.17%

לכל הדירות למכירה בקרית אליעזר >>

קרית אליהו

קרית אליהו היא שכונה במרכז חיפה שהוקמה במקביל לקרית אליעזר, וכמותה היא אמורה לעבור התחדשות משמעותית בעשורים הקרובים. השכונה הוקמה עבור אוכלסייה דתית, אך כיום היא שכונה מעורבת. תושביה נהנים מגישה נוחה לצירי תנועה ראשיים, קווי מטרונית ולתחנת הרכבת בת גלים, וכן לשלל מוקדי בילוי ותרבות במושבה הגרמנית. ההתחדשות המתוכננת של חלקי הנמל שצמודים לשכונה תורמת גם היא לפוטנציאל של השכונה, שעשויה להפוך למוקד משיכה בפני עצמה.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 817,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.13%

לכל הדירות למכירה בקרית אליהו >>

הדר הכרמל

הדר (בשמה הרשמי "הדר הכרמל") היא שכונה במורד הכרמל הצפוני, בין מרכז הכרמל לעיר התחתית. בניגוד למרבית השכונות בחיפה, הדר, ששימשה בעבר כמרכז העיר, עדיין מאופיינת ברחובות מסחריים ראשיים, בשוק עירוני ובתחבורה ציבורית תדירה יחסית. לאחר עשורים של הזנחה והידרדרות, בשנים האחרונות‎ ניכרת כניסה של קהילות צעירים לשכונה, שמקדמות פעילות חברתית ופועלות מול העירייה למען חיזוקה. גם ההתמקדות של העירייה בפיתוח תיירותי ועסקי של העיר התחתית מסייע לפוטנציאל של השכונות הסמוכות, כשהדר היא הבולטת שבהן.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 750,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.11%

לכל הדירות למכירה בהדר הכרמל >>

יזרעאליה

שכונת יזרעאליה נבנתה על שטחן של מעברות שהוקמו אחרי קום המדינה. בשכונה יש מבני רכבת וגם רבי קומות, והיא צמודה לוואדיות שבהם הוקמו לאורך השנים פארק הספורטק, הגרנד קניון (מרכז הקניות הגדול במדינה) וגם כניסה למנהרות הכרמל. השכונה ירוקה מאוד, וכוללת בתי ספר מהטובים בעיר, כמו גם את מרכז התרבות בית אבא חושי. מסביב לשכונה מתוכננת טיילת היקפית שתצפה אל הוואדיות ותאפשר לרכב באופניים למגוון מוקדי עניין באזור.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 819,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.10%

לכל הדירות למכירה ביזרעאליה >>

הדר עליון

אחת משכונות הוותיקות בעיר. הדר עליון הוקמה בשנות ה-30' של המאה הקודמת, וכוללת היום אוכלוסייה מעורבת ומגוונת. השכונה נהנית מקירבה לשכונת הדר ולמרכז הכרמל, בצמוד אליה נמצאים הגנים הבהאים המרהיבים, ומבתים בה רבים נשקף נוף למפרץ חיפה. מצד שני, השכונה נמצאת על מדרון תלול במיוחד, כך שההתניידות בה ברגל קשה והיא מכונה "שכונת אלף המדרגות". תוכנית של העירייה להקמת דרגנועים במרחב הציבורי עשויה להקל על הולכי הרגל בעתיד, אבל לא ידוע מתי היא תצא לפועל. 

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 814,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 4.05%

לכל הדירות למכירה בהדר עליון >>

קרית חיים מזרחית

ראשיתה של קרית חיים הוא בשכונה המזרחית, שהוקמה בשנות ה-30׳ של המאה ה-20׳. רוב הבנייה בשכונה היא של צמודי קרקע פרטיים, אך בשנות ה-60׳ נוספו גם מבני רכבת בחלקה הדרומי. השכונה נמצאת במקום אידיאלי מבחינה תחבורתית, עם קווי מטרונית שעוברים לאורך גבולה המזרחי ותחנת רכבת ממערב. התושבים נהנים גם מגישה לקניות, סידורים ומקומות בילוי במרחק הליכה לאורך שדרות אח"י אילת, ומגישה נוחה ברכב למרכזי קניות גדולים כמו ביג וחוצות המפרץ.

מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים יד שנייה: 815,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת 2020: 3.93%

לכל הדירות למכירה בקריית חיים מזרחית >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים