בלוג מדלן » עושים שכונה » שכונה בפוקוס: שקטה ובלי חנייה – האם כדאי לגור בשכונת גולן ברמת השרון?

שכונה בפוקוס: שקטה ובלי חנייה – האם כדאי לגור בשכונת גולן ברמת השרון?

04/03/2021
רמת השרון

גולן היא שכונה ותיקה במרכז רמת השרון שנמצאת דרום מערבית לרחובות הראשיים סוקולוב ושדרות ויצמן. זוהי שכונה שקטה עם בנייה נמוכה, אך עם גישה טובה לקניות, סידורים ומקומות הבילוי שברחוב סוקולוב הראשי. תושבי השכונה הם בעיקר חילונים מבוססים כלכלית, ובעשור האחרון האוכלוסייה בשכונה מזדקנת. ייתכן והסיבה לכך היא הקושי של משפחות צעירות למצוא דירה בשכונה, שבה יש מעט מאוד פרויקטי בנייה. השכונה מקושרת היטב בתחבורה הציבורית, והמצב צפוי להשתפר בעתיד בזכות קו מטרו מתוכנן. 

לכל הדירות למכירה בשכונת גולן ברמת השרון >>

אוכלוסייה:

אוכלוסיית השכונה די הומוגנית, וכוללת בעיקר חילונים ותיקים, אך גם עולים משנות ה-90׳ ודתיים.  הנתונים הדמוגרפיים מצביעים על הזדקנות האוכלוסיה בעשור האחרון, עם ירידה של כ-10% במספר הילדים ושל כ-26% במספר הצעירים (בני 20-39). האוכלוסייה היחידה שצמחה בשכונה היתה בני  ה-40 ומעלה –  ייתכן והסיבה לכך טמונה ברצון של תושבי השכונה להישאר בה לאורך זמן, בשילוב עם היצע דירות חדשות קטן במיוחד שלא מאפשר למשפחות צעירות רבות לעבור אליה. 

תחבורה:

בשכונה יש מצוקת חניה, בעיקר באזור רחוב סוקולוב, והמצב כנראה יהפוך לגרוע יותר ב-2023, כשיפתחו נתיבים לתחבורה ציבורית (נת"צ) בסוקולוב שיגרעו מספר רב של חניות. גם מבחינת עומסי תנועה התושבים סובלים, וגם בתחום זה צפויה הרעה בגלל הנת"צים.

אוטובוסים לא עוברים ברחובות הפנימיים של השכונה, כך שהם לא מהווים מטרד לרוב התושבים. עם זאת, התושבים נהנים מגישה נוחה לקווי אוטובוס רבים שעוצרים ברחוב סוקולוב ומקשרים את השכונה לכל המטרופולין – לערי השרון, לתל אביב וליתר ערי המרכז, כשהנת"צים המתוכננים ברחוב סוקולוב עתידים לשפר את מהירות ואמינות האוטובוסים. 

במסגרת סלילת הנת"צים המתוכננת יסלל גם נתיב אופניים דו כיווני לכל אורכו של רחוב סוקולוב, שיתחבר לרשת אוטוסטרדת האופניים אופנידן שמוקמת בימים אלה. השביל, בשילוב רשת האופנידן, יאפשר רכיבה נעימה ובטוחה צפונה להרצליה ודרומה למרכזי התעסוקה בתל אביב, רמת גן ובני ברק.

בעתיד אולי יעבור פה קו מטרו עם תחנות בסוקולוב ורחוב שרף, אבל זה לא וודאי ולא צפוי לקרות בעשור הקרוב.

יתרונות השכונה:

  • קירבה למוקדי קניות, סידורים ובילויים.
  • שכונה שקטה ולא צפופה.
  • נגישות תחבורתית טובה  שעוד תשתפר.
  • לא צפויים מטרדי בנייה רבים בעתיד.

חסרונות השכונה:

  • מצוקת חנייה שעתידה להחמיר.
  • השימוש ברכב פרטי יהפוך לקשה יותר.
  • האוכלוסייה בשכונה מזדקנת.

לכל הדירות למכירה בשכונת גולן ברמת השרון >>

היצע ומחירים: 

מאחר שהשכונה מורכבת ברובה מבתים צמודי קרקע ווילות, אין בה הרבה עסקאות, והיקפי העסקאות בדירות יד שנייה מסתכמים בכ-10 עסקאות בשנה. עם זאת, עם זאת, הסיפור האמיתי של השכונה נמצא בדירות חדשות: אמנם גם פה המספרים לא גדולים במיוחד – 21 עסקאות בשנתיים האחרונות, אבל כן אפשר לראות שהדירות החדשות שיוצאות לשוק נחטפות, כשמרבית הדירות החדשות בשכונה מוקמות במסגרת תמ״א 38. איכות השכונה, הן מבחינת מיקום והן מבחינת אוכלוסייה, מביאה לכך שפה הכל שאלה של היצע: דירות שיצאו לשיווק בה – יימכרו.

חברת פגודה מתנאל, למשל, בונה בשכונה פרויקט במסגרת תמ"א 38/2 (הריסה ובניה). הבניין ברחוב מוריה 32 הוא בניין בוטיק בן 4 קומות, המציע דירות 5 חדרים ממגוון סוגים החל מ-4.7 מיליון שקל, כמו גם דירת גן ענקית החולשת על 190 מ"ר ועוד 180 מ"ר של גינות. כל הדירות מקבלות 2 חניות ומחסן. קהל היעד מגוון, ומתאים למשפחות ולמשפרי דיור המחפשים שילוב בין מיקום מנצח לבין דירה מרווחת.

תוכניות לעתיד שישפיעו על השכונה: 

נת"צים ושביל אופניים. בשנת 2023 צפוי להיסלל נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון ברחוב סוקולוב הראשי. הנת"צים באזור זה יעברו במרכז הרחוב, ושביל אופניים דו-כיווני יסלל בחלקו המערבי. לאחר הקמת הנתיבים ישאר רק נתיב נסיעה בודד לכל כיוון עבור רכבים פרטיים, ומספר החניות ברחוב יצומצם. תושבים ובעלי עסקים רבים לאורך הרחוב מתנגדים לפרויקט מחשש שהוא יחסל את העסקים לאורכו ויחמיר את עומסי התנועה.

שכונה חדשה. על שטח שבו נמצאת היום משתלה ברחוב ז'בוטינסקי, מערבית לשכונת נווה רום הסמוכה, מתוכנן פרויקט מגורים חדש ובו 285 דירות (המספר צומצם בעקבות התנגדויות תושבים). הבנייה תכלול צמודי קרקע ובניינים של עד 10 קומות. ייתכן ותוספת האוכלוסייה תגרום לעומסים על תשתיות עירוניות באזור, בעיקר עומסי תנועה.

קו מטרו. ברחובות סוקולוב ושרף צפוי לעבור קו של רשת המטרו המתוכננת במטרופולין תל אביב. הקו מתוכנן לקשר בין רחובות בדרום לרעננה בצפון, ולעבור בדרך בנס ציונה, ראשון לציון, חולון, תל אביב, הרצליה, רמת השרון ורעננה. רשת המטרו תאפשר גישה מהירה ונוחה למגוון מוקדי תעסוקה, מגורים ובילוי, אך היא עוד לא אושרה ותוקצבה, ויתכן ולא תצא לפועל. בכל מקרה היא לא צפויה לקום לפני 2035.

לכל הדירות למכירה בשכונת גולן ברמת השרון >>

 האם יש פה הזדמנות למשקיעים?

אין בשכונה דירות קטנות, שהן אלו שבדרך כלל מניבות תשואת שכירות נאה. טיפוס הדירה הנפוץ ביותר בשכונה הוא 4 חדרים ומחירן קרוב ל-4 מיליון שקל. מצד שני, הביקוש לשכונה ביחס להיצע כן מאפשר לבעלי הדירות בה להיות בעמדת מיקוח מול שוכרים. 

בעשור האחרון היו בשכונה יותר מ-10 פרויקטים של תמ״א 38, כמעט כולם בבניינים שסמוכים לרחוב סוקולוב הראשי. הפוטנציאל לתמ״א 38 מתחיל להגיע למיצוי, גם עקב כמות קטנה של בנייה רוויה וגם עקב סיומה הקרב של התוכנית. מבחינת תוכניות לעתיד שעשויות להשביח את הנכס, קשה להעריך בשלב זה את היתכנות פרויקט המטרו, שעלותו נמדדת במאות מילארדי שקלים.

הכתבה "יש ביקוש, אין היצע" מאת עופר פטרסבורג, שהתפרסמה ב-4.2.21 ב"ישראל היום" התבססה על נתוני המחקר

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים