בלוג מדלן » עושים שכונה » בקרוב באוויר: פרויקט AIR מביא את ההיי-ליין של מנהטן לגבעתיים

בקרוב באוויר: פרויקט AIR מביא את ההיי-ליין של מנהטן לגבעתיים

21/09/2023
AIR גבעתיים

3 מגדלי יוקרה שמחוברים ביניהם בפארק עילי ייחודי ייבנו במרכזו של מתחם ההסתדרות בגבעתיים, אחד הלוקיישנים הכי נחשקים במרכז

מכירים את פארק ההיי-ליין במנהטן? מאז שנפתח בשנת 2009, הפארק, שהוקם על גבי מסילת רכבת עילית לשעבר, הוא אחד ממוקדי העניין האהובים ביותר במנהטן. תיירים ותושבים, כולם נוהרים לפארק המוגבה שמחבר בין הווסט וילג' לצ'לסי כדי לנשום אוויר, לפגוש חברים, ליהנות מטבע עירוני, ומעל הכל – למצוא מעט שקט בלב העיר הסואנת. בגלל גובהו, הצמחייה העשירה שבו ושלל פינות הישיבה הקסומות, ההיי-ליין מאפשר למבקר לעצור לרגע ולהשקיף על העיר כאילו מבחוץ, למרות שהוא נמצא ממש במרכזה.

זוהי בדיוק אותה חוויה ייחודית שמבקשים מתכנני AIR גבעתיים להעניק לדיירי הפרויקט ואורחיהם. AIR גבעתיים, שייבנה במתחם ההסתדרות המתחדש, כולל 3 מגדלי יוקרה בני 24 קומות, אך אלה אינם ניצבים כל אחד לבדו – אלא מחוברים ביניהם בפארק עילי מטופח ומושקע, ששואב לא מעט השראה מההיי-ליין. הפארק מלא הצמחייה, שיוקם בגובה 4 קומות, יכלול פינות שונות שיתרמו רבות לאיכות חייהם של הדיירים, ובד בבד יעודדו חיי קהילה: מגרש משחקים פרטי לילדים, חדר כושר באוויר הפתוח (בנוסף לחדרי הכושר הסגורים שיוקמו בכל אחד משלושת המגדלים), מטבח חוץ לברביקיו ולאירוח, גינה קהילתית, פינת מדורה (Fire Pit) ועוד שלל פינות ייחודיות.

המתחם: נגיש, ירוק ועם חינוך מצוין

התחדשות מתחם ההסתדרות היא מגה-פרויקט שרבים מצפים לו במשך שנים ארוכות. לגבעתיים, מהערים המבוקשות ביותר בישראל, אין עתודות קרקע פנויות – כולן נוצלו עד תום, ואין לעיר איך לענות על הביקושים הגוברים. מאידך, בדרום העיר, במיקום מצויין, ניצב מתחם ענק, של למעלה מ-120 דונם, שהיה מועמד אידאלי להתחדשות כוללת – מתחם ההסתדרות. 

המיקום של המתחם הוא מהטובים בעיר: ממש על גבול תל אביב ורמת גן, בקירבה ליציאות לכיוון כביש 4 ולנתיבי איילון. הקו הסגול של הרכבת הקלה, שצפוי להתחיל לפעול ב-2027-8, יעבור ברחוב אלוף שדה הצמוד, ויחבר את המתחם למרכז תל אביב, לתל השומר, לאוניברסיטת בר אילן ולעוד מגוון יעדים.

פינה בפארק העילי של AIR גבעתיים. החללים המשותפים עוצבו על ידי דנה אוברזון (הדמיה: 3division)

המתחם ירוק מאד ומוקף בפארקים מכל עבר – הוא סמוך לפארק גבעתיים, לגן רבקה, לגן חיל האוויר ולגן ילדי טהרן, ואפילו לפארק אדית וולפסון שבתל אביב (ולפסל "העיר הלבנה" של דני קרוון שמתנוסס בראשו). ממש בקצה המתחם נמצא קניון גבעתיים המבוקש, שבו יש סופרמרקט גדול ובתי קולנוע, ובמרחק נסיעה קצרצרה ברכב או באופניים נמצא רחוב כצנלסון, מוקד חיי הפנאי והלילה של העיר, שבו יש שלל בתי קפה, ברים וחנויות שונות. גם מתחם כורזין הסמוך, שכיום הוא אזור קניות ותיק ומעט מוזנח, צפוי להתחדש בקרוב ולהפוך למתחם מסחר ומשרדים חדיש.

במתחם ההסתדרות יש מוסדות חינוך לכל הגילאים, בהם גם בית הספר התיכון שמעון בן צבי, אחד מעשרת התיכונים הכי טובים בארץ לפי בדיקת מדלן. בנוסף יש בו מתנ"ס, שבט צופים וסניף של בני עקיבא. בשכונה מתגוררים כיום כ-7,100 תושבים, ואוכלוסיית הילדים בה צמחה בכ-10% בעשור האחרון, מה שמעיד על כך שכבר היום היא אהובה מאד על משפחות.

שדרת קניות איכותית וגני ילדים בקומת הקרקע

AIR גבעתיים צפוי להיות אחת מאבני הדרך המשמעותיות ביותר בהתחדשות מתחם ההסתדרות כולו, הן בגלל התכנון והעיצוב המוקפדים, והן בגלל מוקדי המשיכה לשכונה כולה שנמצאים בקומת הקרקע של המגדלים – כיכרות רחבות ומוקפות ירוק, שדרת קניות איכותית עם בתי קפה, מעדניות וחנויות בוטיק, וגני ילדים ממש מתחת לבית.

הפרויקט ייבנה במיקום מרכזי במיוחד במתחם, בין שני הרחובות הראשיים בו (המאבק וההסתדרות, פינת רחוב כ"ג). הפרויקט יכלול 3 מגדלים שבהם 333 יחידות דיור (דירות 3-6 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים) בתכנונה של האדריכלית רותי הרשקוביץ' מבר-הרשקוביץ' אדריכלים. 

Air גבעתיים שדרת החנויות

שדרת החנויות ב-Air גבעתיים. מוקד משיכה לשכונה כולה (הדמיה: 3dvision)

פרט לפארק העילי הייחודי שתיכננה האדריכלית דנה אוברזון, הדיירים ייהנו מגישה לשלל חללים משותפים ומפנקים, גם הם בתיכנונה ובעיצובה: לובי עם מערכות ישיבה ועמדות עבודה; לאונג׳ דיירים ובו חדר ישיבות וחללי עבודה אישיים; חדר קולנוע; ג'ימבורי; וגולת הכותרת – ספריה שתיבנה סביב אטריום שטוף אור טבעי, בגובה של 4 קומות, שיקשר את חלל הכניסה עם ארבעת המפלסים שמעליו, עד לפארק העילי. הספריה, שתהיה פתוחה לדיירים ולאורחיהם בלבד, תיצור בפרויקט מעין "שכונה" מאונכת – מקום של חיבור קהילתי דרך אלמנט אדריכלי.

ICR: גב כלכלי, ניסיון וחשיבה חדשנית על חווית המגורים

מאחורי AIR גבעתיים עומדת אחת מקבוצות הנדל"ן החזקות והמשפיעות ביותר בישראל, ICR בניהולו של מורדי שבת, שנמצאת בבעלות משותפת של חברת ישראל-קנדה (שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר) ושל ראם מגורים (שבשליטת האחים נקש, רז עודד ואבי חורמרו). עיקר פעילות החברה הוא יזום ושיווק פרויקטים מכל הסוגים בכל רחבי הארץ – שכונות מגורים, מגורי יוקרה והתחדשות עירונית, במקביל להשכרה וניהול של נכסים מניבים (משרדים, מסחר ומלונאות). כיום יש לחברה פרויקטים בהיקף של כ-16,000 יחידות דיור, מתוכן כ-5,000 בביצוע או בהליכים מתקדמים, ומלאי קרקעות גדול וזמין לייזום.  

פינה נוספת בפארק העילי ב-AIR גבעתיים. (הדמיה: 3division)

ICR נהנית מאיתנות פיננסית ומשדרת ניהול מנוסה ביותר, שאין שנייה לה בשוק הנדל"ן הישראלי, ושתי אלו מאפשרות לה לפתח חשיבה חדשנית ועצמאית. תפיסת המגורים החדשה של ICR באה לידי ביטוי גם ב-AIR גבעתיים: חשיבה מעמיקה וייחודית על עיצוב החללים המשותפים והשירותים הניתנים לדיירים הפרויקט, במטרה להפוך את חווית המגורים בפרויקט למתקדמת ואורבנית מחד, ולמקומית, קהילתית וחמה מאידך.

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים