בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » שכונה חדשה בחדרה יוצאת לדרך: מתחם 24 יכלול כ-5,000 דירות ושטחי ציבור

שכונה חדשה בחדרה יוצאת לדרך: מתחם 24 יכלול כ-5,000 דירות ושטחי ציבור

10/05/2023
חדרה תיכון טכנולוגי נעמת חדרה

השכונה החדשה מתוכננת על שטח של כ-800 דונם בין יער חדרה לכביש 4, מתוכם כ-60% ישמשו לצורכי ציבור. תושבי השכונה החדשה ייהנו מקירבה לתחנת רכבת חדרה-מערב ולכביש 4 הבין עירוני

(השטח עליו יוקם מתחם 24. צילום: תיכון טכנולוגי נעמת חדרה)

כשנתיים לאחר שהוחלט על הפקדתה בתנאים, הופקדה להתנגדויות הציבור בתחילת מאי 2023 תוכנית להקמת שכונה חדשה במרכז חדרה. התוכנית ל"מתחם 24" כוללת 4,900 דירות בבניינים בני כ-10 קומות ומגדלים של עד כ-25 קומות. 250 מהדירות יהיו דירות קטנות להשכרה ארוכת טווח, ובנוסף, לפחות 100 דירות יוגדרו כדירות בהישג יד. על שטח התוכנית יש כיום בעיקר שטחים חקלאיים וחורשות, עם מספר מבני תעשייה לאורך כביש 4 ומבני ציבור בצפון, סמוך לשכונת בית"ר.

לכל הדירות למכירה בשכונת בית"ר, חדרה >>

בצפון השכונה החדשה יהיה מתחם מבני ציבור כלל עירוניים גדול, ולאורך כביש 4 תהיה רצועה של מבני משרדים ומסחר. את השכונה תחצה ממזרח למערב שדרה מסחרית וציבורית רחבה שתכלול נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, עם חנויות בקומות הקרקע של המבנים. שדרה זו תוביל לרחוב ביאליק הקיים ממזרח, ולתחנת הרכבת העירונית ממערב. בלב השכונה יעבור פארק מצפון לדרום שיכלול חורשה קיימת, ורצועות ירוקות יחצו אותה ממזרח למערב. רצועה ירוקה נוספת תשמור על מרווח בין השטח הבנוי לבין יער חדרה. 

מימוש – רק בעשור הבא

לשכונה החדשה יהיו שני חיבורים לכביש 4 ממזרח, וחיבור לציר יצחק שמיר-הרברט סמואל הראשי. כמו כן, התושבים ייהנו מגישה לתחנת הרכבת 'חדרה מערב', שתהיה במרחק הליכה של עד כ-20 דקות הליכה מכל בנייני השכונה, ועד כ-7 דקות באופניים – וזאת בשבילים רציפים שמתוכננים לרשת את השכונה לאורכה ולרוחבה.

להערכת מומחי מדלן, מימוש התוכנית צפוי להתחיל רק בעשור הבא, וזאת לאור כמות התכניות המקודמות בעיר, והיכולת המוגבלת של העירייה לקדם את התשתיות הנדרשות עבור כל השכונות החדשות. לשם המחשה, שכונת הפארק במזרח העיר אושרה ב-2004, אך הבנייה בה החלה רק ב-2012.

לכל הדירות למכירה בחדרה >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים