בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » כפר סבא: העירייה מקדמת את הפיכת אזור התעשייה לרובע תעסוקה, מסחר ומגורים

כפר סבא: העירייה מקדמת את הפיכת אזור התעשייה לרובע תעסוקה, מסחר ומגורים

23/01/2023
תוכנית בניין עיר לקראת הפקדה

תוכנית בניין עיר לקראת הפקדה תהפוך את אזור התעשייה המיושן "תע"ש" שבמזרח כפר סבא לרובע מעורב שימושים עם מגדלי מגורים ומשרדים מעל חנויות ומסחר, אך ישימותה מוטלת בספק.

אזור התעשייה הוותיק "תע"ש", שהוקם לאחר קום המדינה, נמצא במזרח העיר כפר סבא, ועם השנים הדגש בו עבר מתעשייה למסחר. למעשה, המפעל היחיד שנותר במתחם כולו הוא מפעל טבע, וכיום ניתן למצוא באזור תערובת של חנויות, משרדים, מוסכים, בתי מלאכה ומקומות בילוי כמו קולנוע, פאבים, ואולמות אירועים. מאז 2016 עיריית כפר סבא מקדמת תוכנית להפיכת אזור התעשייה לרובע עסקים מעורב שימושים שישלב מסחר, משרדים ומגורים ויהווה את שער העיר המזרחי.

לאחרונה הוצגה תוכנית חדשה שערך משרד האדריכלים פרייס פילצר יעבץ לאזור ללשכת התכנון של מחוז מרכז, לקראת הפקדתה להתנגדויות הציבור. התוכנית החדשה מציעה לאפשר ברובע – ששמו כרגע הוא "המוביל" – בנייה של יחידות דיור קטנות ושטחי ציבור, בעיקר בסמוך לשתי תחנות המטרו שמתוכננות ברחוב ויצמן שבדרום הרובע.

עוד קובעת התוכנית הקמה של פארק לאורך רצועת המוביל הארצי שחוצה את הרובע וכיום משמשת בעיקר לחניה, וזאת כהמשך לפארק הקיים מצפון. בסך הכל מוצעות בתוכנית זכויות בנייה של כמיליון מ"ר, מהם כ-920 אלף לתעסוקה, כ-150 אלף למסחר, וכ-80 אלף למגורים בכ-1,600 דירות. 

אזור מסחר ובילוי פופולרי

כיום האזור משמש כמקום בילוי ומסחר אזורי פופולרי, וזאת בין היתר בזכות מיקומו, בסמוך לצירי תנועה ראשיים כמו כביש 6 (חוצה ישראל), כביש 531 (חוצה שרון) וכביש 55 לשומרון. הפיכתו לאזור תעסוקה תאפשר למשוך מועסקים רבים מאזור השומרון והשרון הצפוני, וליצור המשכיות לאזור התעסוקה החדש "עתיר ידע" שנמצא מדרומו.

עם זאת, אפילו מימוש חלקי של זכויות הבנייה שמציעה התוכנית תיצור סיוט תחבורתי עם פקקים נוראיים בכניסה וביציאה מהרובע החדש/ישן (כבר כיום יש בו פקקים בגלל קניון G), וזאת מאחר ואין – ולא צפויים להיות – פתרונות תחבורה ציבורית יעילים באזור. תחנת הרכבת הקיימת הקרובה ביותר ("כפר סבא – נורדאו") מרוחקת לפחות 15 דקות הליכה מהרובע, ותחנות המסילה המזרחית שמוקמת בימים אלה יהיו מרוחקות אף יותר. קו המטרו 1 מתוכנן לעבור בצמוד לרובע עם 2 תחנות בטווח הליכה נוחה מכל שטחו, אך הקמתו באזור זה מוטלת בספק לאור ההחלטה לפצל את קו 1 ולקדם כרגע רק את המקטע המרכזי שלו. 

לכל הדירות למכירה באזור התעשייה הישן בכפר סבא >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים