בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » איך לבחור יזם ועורך דין לתמ"א 38 או פינוי בינוי? מדד ההתחדשות העירונית כמובן!

איך לבחור יזם ועורך דין לתמ"א 38 או פינוי בינוי? מדד ההתחדשות העירונית כמובן!

08/07/2020
מדד

העובדה שתהליכי העיור המשמעותיים של מדינת ישראל כבר ככל הנראה מאחוריה הופכים את ההתחדשות העירונית ללב הפועם של ענף הבנייה כולו. במרכזי הערים אין כמעט בנייה חדשה לחלוטין, והדרך שלהן להתחדש ולמשוך אוכלוסיות צעירות וחזקות עוברת לרוב במיזמי תמ"א 38 (שגם מחזקים את הבניינים הקיימים נגד רעידות אדמה) או פינוי בינוי. 

לא פלא, אם ככה, שתמ"א 38 ופינוי בינוי הפכו להיות שחקנים משמעותיים מאד בשוק. למעלה מ-2,000 יזמים עוסקים כיום בתחום, 1,400 בניינים כבר עברו תהליך התחדשות ואוכלסו, ו-3,200 בניינים בכל רחבי הארץ קיבלו היתר. חייהם של אלפי משפחות השתנו בזכות ההתחדשות העירונית, יש לקוות שלטובה.

אבל למה רק "לקוות"? כי כאן אנחנו נתקלים במציאות הישראלית, שלא מעט פעמים לוקחת את כל התוכניות והכוונות הטובות והופכת אותן למפח נפש. שוק יזמות התמ"א בישראל כיום הוא שוק לא מסודר, ויש בו מנעד רחב של יזמים וחברות. כשאדם הולך להפקיד את הנכס היקר ביותר שברשותו – הדירה שרכש במיטב כספו ועמלו – בידי חברה חיצונית, הוא רוצה לדעת שזו תעמוד בכל ההבטחות וההתחייבויות, לא תתעכב ולא (רחמנא ליצלן) תיסגר, ושבסופו של תהליך, שהוא תמיד קשה ומטריד, כמו כל תהליך בנייה – הוא ימצא את עצמו במצב טוב יותר. 

לצערנו, זו לא תמיד המציאות.  

התחדשות עירונית במספרים

הדיירים והקונים בשוק התמ"א צמאים לסדר, לשקיפות, לגורם אובייקטיבי שיפקח להם את העיניים ויעזור להם בתהליך הזה. מדלן הוא הגוף המתאים ביותר לעשות זאת: כמי שמובילים את שילוב הבינה המלאכותית בענף, אנחנו עוקבים, מנטרים ומודדים כבר שנים את שוק הנדל"ן הישראלי בעזרת צוות של יותר מ-160 איש ואישה. המדדים שלנו (למחירי דירות, איכות בתי ספר, מאפייני שכונות ועוד) משמשים מדי יום את הציבור הרחב, כלי התקשורת בישראל וגופים עסקיים וממשלתיים. 

מדד מקצועי לשוק ההתחדשות העירונית

המערכת הייחודית שפיתחנו לשוק ההתחדשות העירונית ממפה את הגופים העוסקים בתחום – יזמים ועורכי דין כאחד – ומתבססת על נתוני האמת של כל חברה וגוף, אסמכתאות רשמיות, בדיקות שטח והערכות של אנשי מקצוע, כולל בחינת כמות הפרויקטים שיש לכל אחד בשלבי התכנון השונים ובדיקת איתנות פיננסית.

זוהי השנה הרביעית לפרסום מדד מדלן להתחדשות עירונית, שנערך בשיתוף מרכז הנדל"ן. המדד משקלל את העשייה של כל הגופים בתחום באופן בלתי תלוי, מקצועי ומהימן, כדי לסייע לדיירים, ועדי בתים ואנשי מקצוע לקבל החלטה מושכלת ומבוססת נתונים לפני החתימה על העסקה החשובה בחייהם. המדד משליט סדר בענף הדינמי והמורכב ביותר בעולם הנדל"ן, ומציב סטנדרטים אחידים ושקופים לדירוג. 

מדלן שמה לה למטרה להפוך את שוק הנדל"ן הישראלי והעולמי לשקוף והוגן יותר, ומדד ההתחדשות העירונית, שהוא פרי עבודה של מאות ואלפי שעות אדם ומחשב, מהווה נדבך חשוב במשימה המאתגרת שלקחנו על עצמנו.

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים