בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » כ-1,300 דירות חדשות יוקמו במסגרת התחדשות עירונית בצפון נהריה

כ-1,300 דירות חדשות יוקמו במסגרת התחדשות עירונית בצפון נהריה

15/01/2023
אלי כהן נהריה

פרויקט פינוי-בינוי ענק מתחיל להתגלגל ברחוב אלי כהן בנהריה. במסגרת הפרויקט יפונו 192 דירות ב-11 מבני שיכון ישנים, וייבנו כ-1,300 דירות במגדלים חדשים עם שטחי מסחר, מבני ציבור וגינות.

חברת אאורה דיווחה לאחרונה שנבחרה לבצע פרויקט התחדשות עירונית גדול בצפון נהריה. המתחם, בשטח של כ-12.8 דונם, ממוקם ברחובות וולפסון ואלי כהן בשכונת נווה אלון בצפון העיר. הוא תחום מדרום על ידי מקבץ של מבני ציבור שכולל את חטיבת הביניים "אלון", מועדון קשישים, ומרכז ספורט שכולל אולם, מגרשי ספורט ומגרש אתלטיקה קלה. ממזרח למתחם נמצאת רצועת קרקע ששמורה להארכת מסילת הרכבת צפונה (למרות שאין כרגע תוכנית כזו), ומעבר לה מוקמת בימים אלה שכונת שמעון פרס החדשה, ונמצאת שכונת רסקו. ממערב ישנם מבני שיכון נוספים, ומצפון שכונת וילות.

במתחם יש כיום 11 בנייני שיכון ותיקים עם 192 דירות שנבנו בשנות ה-70 על ידי חברת שיכון עובדים, והם כוללים 4 קומות מעל קומת עמודים, כשרוב השטח שביניהם מוקדש לחניה. רחוב אלי כהן הוא רחוב ללא מוצא, וכל תושבי המתחם נסמכים על יציאה בודדת לרשת הרחובות העירונית. 

כל מה שצריך לדעת על פינוי בינוי >>

מגדלים במקום שיכונים

במסגרת הפרויקט צפויים המבנים הקיימים להיהרס, ובמקומם יוקמו כ-1,300 דירות חדשות במגדלים שיכללו שטחי מסחר בקומות הקרקע, מבני ציבור וגינות ציבוריות. חברת אאורה, שנבחרה על ידי נציגי הדיירים לקדם את הפרויקט, תפעל להחתים את הדיירים הותיקים על הסכם פינוי-בינוי, ובמקביל תפעל להכרזה על המתחם כמתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי. בנוסף, תידרש תכנית בינוי עיר חדשה שתאפשר את זכויות הבנייה המשמעותיות שנדרשות על מנת להוציא את הפרויקט לפועל, כשבין היתר יידרש מענה תנועתי הולם שיאפשר לאלפי מכוניות להיכנס ולצאת מהמתחם.

בנוסף למבני הציבור שיתוכננו כחלק מהמתחם, ייהנו התושבים בו מגישה למספר מוסדות ציבור קיימים ומתוכננים באזור, וביניהם חטיבת הביניים אלון וכן גני ילדים ובית ספר יסודי שיוקמו בשנים הקרובות בשכונת שמעון פרס הצמודה, במרחק הליכה קצרה ובלי חציית כבישים.

לכל הדירות למכירה ברחוב אלי כהן בנהריה >>

לכל הדירות למכירה בשכונת נווה אלון בנהריה >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים