בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » גיורא ברמלה מתחדשת: כ-800 דירות שיכון יוחלפו ב-3,000 דירות חדשות

גיורא ברמלה מתחדשת: כ-800 דירות שיכון יוחלפו ב-3,000 דירות חדשות

19/02/2023
שכונת גיורא רמלה

הוועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) החליטה לתכנן את התחדשות שכונת גיורא ברמלה, במסגרתה יפונו מבני שיכון ישנים עם כ-800 דירות, ובמקומם יוקם מתחם מעורב שימושים עם כ-3,000 דירות, חנויות, שטחי תעסוקה, מבני ציבור ופארקים – כל זאת בצמוד לתחנת מטרו מתוכננת.

בינואר 2023 החליטה הוועדה להקפיא הוצאת היתרי בנייה בשטח גדול במערב העיר רמלה על מנת לאפשר תכנון של התחדשות הבינוי באזור. תוכנית מועדפת לדיור "מתחם גיורא" (תמל/2050) תתוכנן על שטח של 160 דונם שכולל כיום 792 דירות במבני שיכון ישנים, וכן את בית הספר היסודי "שרת". המתחם תחום ברחוב חטיבת קרייתי במערב, ברחוב משה דיין בצפון, ברחוב עמיחי במזרח, וברחוב צה"ל בדרום. 

על פי התכנון הראשוני, המתחם החדש ייבנה מסביב לשדרה ציבורית ירוקה שתחבר את שדרות בן צבי בדרום לרחוב משה דיין בצפון. הוא יחולק ל-13 מתחמי משנה, כשברובם תתאפשר הריסת הבניינים הקיימים והקמת בניינים חדשים במקומם (מתחם משנה אחד מיועד לשיפוץ בלבד, ומתחם משנה אחר מיועד לבנייה חדשה). 

משרדים וחנויות סביב התחנה

בצפון המתחם מתוכננת תחנת מטרו (רכבת תחתית) של קו מ-1 שמתוכנן בין רעננה וכפר סבא בצפון לבין לוד ורחובות בדרום, ויעבור בדרכו בערים רבות במטרופולין תל אביב כולל במרכז תל אביב, הרצליה, ראשון לציון, רמלה, וחולון. באזור התחנה מתוכנן ריכוז של משרדים, חנויות, מבני ציבור ופארקים. עם זאת, חשוב לציין שהקמת המטרו תתבצע בשלבים, כשהקו באזור זה לא מתוכנן להקמה בשלב הראשון שמתוכנן לפתיחה ב-2035, ואין כיום צפי למתי הוא יבוצע – אם בכלל. 

תכנון המתחם נמצא בשלבים ראשוניים, אישורו צפוי לקראת אמצע העשור, תחילת המימוש לקראת סוף העשור ומימוש מלא תוך 15-20 שנה.

לכל הדירות למכירה בשכונת גיורא ברמלה >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים