בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » ההתחדשות מגיעה לשכונה א' בב"ש: פינוי בינוי יוסיף כ-1,000 דירות חדשות

ההתחדשות מגיעה לשכונה א' בב"ש: פינוי בינוי יוסיף כ-1,000 דירות חדשות

19/03/2023
שכונה א' באר שבע

חברת בוני התיכון נבחרה על ידי בעלי הדירות במתחם גדול בשכונה א' בבאר שבע לבצע פרויקט של פינוי בינוי בשטח של כ-22.7 דונם. זהו פרויקט ראשון מסוג זה בשכונה, ובין הבודדים שמקודמים בעיר.

חברת בוני התיכון דיווחה שנבחרה על ידי נציגות של בעלי נכסים בשכונה א' בבאר שבע לקדם פרויקט פינוי בינוי במתחם גדול בדרום השכונה. המתחם, בגודל של כ-22.7 דונם, כולל 4 בנייני רכבת עם 203 דירות ו-4 חנויות ברחוב סוקולוב 28 עד 36 (מספרים זוגיים) ורחוב ביאליק 105-149 (מספרים אי זוגיים). לפי הערכת החברה, לאחר הריסת הבניינים הקיימים היא תקים כ-1,200 דירות חדשות ושטחי מסחר. 

המתחם נמצא באזור מרכזי בעיר, בשכונה ותיקה שהוקמה בשנות ה-50 כשכונה המתוכננת הראשונה בבאר שבע. הוא גובל בשדרות טוביהו מדרום, אחד מצירי התנועה הראשיים בעיר, ונמצא במרחק הליכה קצרה לקניון הנגב, התחנה המרכזית ותחנת הרכבת. תוכנית המתאר העירונית, שאושרה לאחרונה, מאפשרת באזור זה של העיר בנייה של מגדלים בגובה 30 קומות. כמו כן קובעת התוכנית שבניגוד למצב כיום, הבינוי החדש יופנה לכיוון השדרה עם חזית מסחרית.

עד כה החתימה החברה כ-50% מבעלי הזכויות במתחם על הסכמי פינוי בינוי מחייבים. על מנת להוציא את הפרויקט אל הפועל, נדרשות מספר פעולות וביניהן אישור תוכנית בניין עיר בסמכות הוועדה המחוזית, הכרזה על המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי, והחתמת יתר בעלי הדירות במתחם. הליכים מעין אלה אורכים מספר שנים, ולכן הפרויקט צפוי לצאת לפועל רק בעוד מספר שנים – ייתכן שרק בסוף העשור.

ללכ הדירות למכירה בשכונה א' בבאר שבע >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים