בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » אושרה התחדשות שכונת הארגזים בת"א: התוכנית תאפשר הקמת כ-2,000 דירות

אושרה התחדשות שכונת הארגזים בת"א: התוכנית תאפשר הקמת כ-2,000 דירות

10/05/2023
שכונת הארגזים בתל אביב

מטרת התוכנית להתחדשות צפון שכונת הארגזים היא פינוי הבנייה הבלתי מוסדרת במקום, והקמה של שכונה חדשה שתכלול מגוון סוגי מגורים, מסחר, תעסוקה ותשתיות תחבורה, וזאת סמוך לפארק גדול, שוק שוקק וצירי תנועה ראשיים

ועדת הערר של הוועדה המחוזית בתל אביב דחתה לאחרונה את כל העררים שהוגשו על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב יפו לאשר את תוכנית ההתחדשות של צפון שכונת הארגזים, שנמצאת בדרום העיר. על מנת לממש את התוכנית נדרשות כעת הכנת ואישור תוכנית פיתוח לכל תחום התוכנית, תוכניות עיצוב למתחמים, והוצאת היתרים – תהליך שצפוי לקחת עוד שנים ספורות. 

בנוסף, נדרשים היזמים לפנות את התושבים והמבנים בתחום התוכנית לפי נספח שלביות מחייב שכלול במסמכיה. על פי הסכם פיצויים בין העירייה לכ-220 תושבי המתחם, מעטים מהתושבים יקבלו דירה חדשה בפרויקט בחינם, בעוד שרובם יקבלו דירה רק בכפוף לתשלום של עד כמיליון שקל, ואלה שעברו למתחם לאחר 2005 יפוצו בכ-50 אלף שקל בלבד.

לפי מסמכי התוכנית תתאפשר הקמה של כ-2,170 דירות חדשות ב-8 מגדלים בני עד כ-35 קומות ומבנים של עד כ-10 קומות. כ-70 דירות מיועדות להשכרה, וכ-300 לדיור מוגן. בנוסף, מתוכננים במתחם מוסדות ציבור רבים כמו בתי ספר ומרכזים קהילתיים, כ-15,000 מ"ר למסחר בקומות הקרקע לאורך הרחובות, וכן מסוף אוטובוסים. שטח התוכנית חולק ל-8 מתחמי מימוש פרטיים, ו-5 מתחמי מימוש ציבוריים. 

בסמוך לשני פארקים גדולים

התוכנית ממוקמת בשכונת הארגזים בדרום תל אביב, בין רחוב לח"י מצפון (חלק מציר דרך לוד), רחוב משה דיין ממזרח, מתחם המגדלים פארק TLV מדרום ורחוב שתולים ממערב. תושבי המתחם המתחדש ייהנו מקירבה לשוק התקווה, לפארק בגין הגדול, ועד לאכלוס המתחם הם יוכלו ליהנות גם מפארק אריאל שרון העצום, שמוקם בימים אלה.

ציר דרך לוד מאפשר תנועה מהירה מהמתחם מזרחה, לכביש 4 ובקעת אונו, ומערבה לכביש 1 ונתיבי איילון. בשכונה יוקם גם מסוף אוטובוסים, אך לתושביה לא תהיה נגישות לאף אחד מקווי הרכבת הקלה או המטרו המתוכננים בעיר – ומאחר ומדובר בשכונת קצה ומרוחקת ממוקדי התעסוקה בעיר ובמטרופולין, רבים מתושביה יהיו תלויים ברכב הפרטי.

לאור הדרישה לאישור תכניות פיתוח ועיצוב, ולפינוי התושבים והמבנים במקום, ההערכה היא שהבנייה בשטח תחל רק בעוד כמה שנים, ומימוש מלא של התוכנית צפוי להימשך כ-15 שנה.

לכל הדירות למכירה בשכונת עזרא והארגזים >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים