בלוג מדלן » תשואה והשקעה » היהודים באים: זינוק במספר האמריקאים שמחפשים דירות בישראל

היהודים באים: זינוק במספר האמריקאים שמחפשים דירות בישראל

08/06/2020
נתב"ג - מדלן

נתונים חדשים של מדלן מצביעים על כך שמינואר ועד אפריל חל זינוק של פי שניים במספר הכניסות של מתעניינים מארצות הברית למודעות מכירת והשכרת נכסים בישראל.

"כניסה של תושבי חוץ לשוק היא תמיד דבר מעניין, מאחר והם מביאים איתם הרגלים ויכולות כלכליות שונות מאשר של הישראלים", אומר איתן זינגר, מנכ"ל מדלן. "בשנים האחרונות משרד האוצר עשה כל שביכולתו כדי לדכא את תופעת המשקיעים הזרים, אבל נראה שגם הוא לא יכל לדמיין את מה שקורה עכשיו בארצות הברית ואת גל ההתעניינות בנכסים בישראל שהביאו איתן הקורונה, האנטישמיות שהרימה את ראשה המכוער בעקבותיה, המחאה והמהומות שמתרחשות עכשיו. אנשים מוכנים לשלם הרבה על תחושת ביטחון, ונראה שהיהודים האמריקאים מתחילים להרגיש שישראל, או לפחות נכס בה, נותנים להם יותר מהבחינה הזו.
"מבחינת מיקומים הטעם של האמריקאים דומה לטעם של הישראלים, ורובם מחפשים דירות במחוז תל אביב. מצד שני, אנחנו מתחילים לראות זליגה גם למחוז המרכז, כלומר הם לא פוסלים גם ישובים כמו פתח תקווה, ראשון לציון, כפר סבא, וכמובן את חביבת האנגלוסקסים רעננה, שיש בה קהילה חזקה של דוברי אנגלית ותיקים.
"מעניין לראות שכ-32% מהאמריקאים מתעניינים בפרויקטים חדשים, שעדיין נמצאים ברובם 'על הנייר'. להערכתנו חלק מהמתעניינים הללו הם משקיעים, שלא מחפשים מקום מקלט מיידי לעצמם, אלא לכסף שלהם. מצד שני, למחירי הנדל"ן בישראל זה לא משנה אם אלו משקיעים או מי שאכן יעשו עלייה ויבואו להתגורר בנכסים שירכשו – מכיוון שיש פה מחסור בדירות מגורים, כניסתם של תושבי חוץ לשוק פירושה ביקושים גוברים שיביאו לעליית מחירים.
"יתרה מכך, עולים או משקיעים ממדינות מפותחות כמו ארצות הברית הם לרוב בעלי הון משמעותי, ומחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל לא בהכרח מרתיעים אותם. אנחנו רואים שכ-25% מהאמריקאים מחפשים נכסים במחיר של 2-3 מיליון שקל, אבל מעניין לראות גם שכ-20% מחפשים נכסים ב-6 מיליון שקל ויותר, כש-5% מהם מחפשים נכסים ביותר מ-10 מיליון שקל. אולי יש פה חדשות טובות דווקא לתחום מגורי היוקרה, שבעיקרון צפוי לסבול מהשפעות הקורונה – וייתכן שדווקא האמריקאים יצילו אותו".

בחזרה לאתר מדלן >>

צפיות בנכסים שנעשו מארצות הברית

כתבתו של דותן לוי, "היהודים באים? זינוק במספר מחפשי הדירות בישראל" שהתפרסמה ב-Ynet ב-6.6.20, התבססה על נתוני המחקר

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים