בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » ההתחדשות של נתניה תופסת תאוצה: ימים הצעירה – להיות חלק מהדבר הבא

ההתחדשות של נתניה תופסת תאוצה: ימים הצעירה – להיות חלק מהדבר הבא

10/12/2023
נתניה

בסמוך לשכונת עיר ימים היוקרתית מוקם בימים אלה פרויקט ההתחדשות הראשון ברחוב זלמן שניאור – ימים הצעירה של קבוצת יובלים, שתהנה מכל השירותים של עיר ימים אך במקביל תציע לדייריה מגוון חללים קהילתיים משותפים ייחודיים לפרויקט

בשנת 2006, כשהחלה בנייתה של שכונת עיר ימים בנתניה, היו בוודאי כאלה שעיקמו את האף לנוכח שכונת המגדלים המרוחקת, שנבנתה על החולות שבשוליה של שכונת קריית נורדאו הוותיקה. השנים חלפו, וסדר הדברים התהפך – עיר ימים היא כיום השכונה היוקרתית, היקרה והמבוקשת ביותר בנתניה, והיא כשלעצמה מהווה מנוע להתחדשות סביבתה. כולם רוצים לקחת חלק בהצלחה המטאורית, וככל שהמיקום קרוב יותר לעיר ימים, כך גדלים הסיכויים להתחדשות ולשינוי מאסיבי של הסביבה הקיימת.

זלמן שניאור
רחוב זלמן שניאור לאחר ההתחדשות הצפויה (הדמיה באדיבות קבוצת יובלים)

זהו, בקצרה, הסיפור של רחוב זלמן שניאור בנתניה. הרחוב הוותיק מתחיל ממש מול הספורטק של עיר ימים, מרכז התרבות וקריית החינוך של עיר ימים, מרחק דקות ספורות של הליכה מקניון עיר ימים הגדול והמצליח, שמספק את כל צרכי המסחר של תושבי השכונה והסביבה. דייריו של רחוב זלמן שניאור נהנים כבר היום מכל השירותים של עיר ימים, ואם אלו לא מספיקים – במרחק הליכה או נסיעה קצרצרה נמצאות שכונות חדשות ויוקרתיות נוספות, האירוסים ואגמים, שלא לדבר על שמורות הטבע גבעת האירוסים ונחל פולג, פארק השלולית המטופח, וחופי הרחצה היפים של העיר.

זלמן שניאור: רחוב במיקום מצוין, שעתיד להתחדש לחלוטין

המיקום המצוין כמובן לא נעלם מעיני היזמים. קריית נורדאו עצמה, שבתחומה שוכן הרחוב באופן רשמי, היא אחת השכונות הוותיקות ביותר בנתניה, ויש בה אזור של בתים פרטיים לצד מבני שיכון בני מספר קומות שנבנו בשנות ה-60' וה-70'. בשל גילם המופלג של מרבית הבניינים בשכונה, רובה מיועדת להתחדשות עירונית, כשרק ברחוב זלמן שניאור עצמו עתידים לקום 4 פרויקטי ענק שיכללו בסופו של דבר כ-2,500 יחידות דיור. הרחוב, שלאורכו יש כיום בעיקר מבני רכבת בני 4 קומות, יתחדש לחלוטין, ויכלול בסופו של דבר מגדלי מגורים שיאופיינו בבניה מרקמית בשלל גבהים, חזיתות מסחר, גני ילדים וגינות ירוקות. 

הפרויקט הגדול והבולט ביותר ברחוב, והראשון להיבנות ולצאת לשיווק, הוא ימים הצעירה של קבוצת יובלים, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל מאז שנת 2000. קבוצת יובלים מתמחה בייזום, תכנון, פיתוח והקמה של פרויקטים מסוגים שונים, ונהנית ממוניטין של עשרות פרויקטים מוצלחים ומאיתנות פיננסית מרשימה. שלב א' של ימים הצעירה, שבנייתו כבר החלה וצפויה להסתיים ב-2026, כולל פינוי של 4 מבני שיכון ברחוב זלמן שניאור, שבהם 112 דירות, לטובת 8 בניינים – 5 מתוכם של 9 קומות, ועוד 3 מגדלים בני 18 עד 24 קומות. בשלב ב', שבנייתו צפויה להתחיל ב-2025, יפונו 4 מבנים צמודים לטובת 6 בניינים, כשבסופו של דבר יכלול הפרויקט 876 יחידות דיור חדשות לחלוטין – יותר משליש מהן כבר נמכרו.

הדמיית דירה
הדמיית דירה בימים הצעירה (באדיבות קבוצת יובלים)

ימים הצעירה קרובה מאד לשדרות בן גוריון, שמוביל למחלף פולג וכביש החוף, למרכז נתניה ולחופי הים השונים. בנוסף, רחוב זלמן שניאור מוביל לציר בן צבי המרכזי, שגם הוא מוביל לצפון ולמרכז העיר. בסביבה עוברים קווי אוטובוס רבים למגוון יעדים בעיר ובאזור, וכן מספר קווים שנוסעים בתדירות גבוהה לתל אביב. שבילי אופניים יש כיום על שדרות בן גוריון, כששבילים נוספים מתוכננים לרשת את השכונה כולה, כולל ברחוב זלמן שניאור עצמו, ולהוביל לתחנות הרכבת ספיר ובית יהושע.

הכל מתחת לבית: מגוון חללים משותפים

ימים הצעירה נבנית עם תמהיל דירות מאד מגוון – 3-6 חדרים, פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים – במטרה להתאים למגוון רחב ככל האפשר של דיירים, מזוגות צעירים וזוגות של מצמצמי דיור, עבור במשפחות צעירות וכלה במשפחות מרובות ילדים. דירות 3 חדרים נדירות יחסית בסביבה, בין אם לשכירות או לקנייה, ויכולת לעניין רווקים, משפחות צעירות או זוגות מבוגרים יותר, שרוצים לגור ליד הילדים.

בין ימים הצעירה לשאר שכונת קרית נורדאו חוצצים מתחם של בתים פרטיים ובית הספר התיכון אורט גוטמן, ולאחר מכן שתי גינות שמשתרעות לאורכם: גן דיוויד פוקס המטופח והירוק, שבו גם מגרשי ספורט, והמיני ספורטק, שנמצא לצד בית כנסת וסניף של תנועת בני עקיבא.

הדמיית מרפסת
הדמיית מרפסת בימים הצעירה (באדיבות קבוצת יובלים)

במקביל, ימים הצעירה עצמה תספק לדייריה את כל מה שהם זקוקים לו מתחת לבית – בכל אחד מהבניינים החדשים יהיה חלל, מתקן או אזור ציבורי שונה, וכולם ישרתו בסופו של דבר את כל תושבי המתחם. חדר כושר משוכלל, מועדון דיירים, חלל עבודה שיתופי, ג'ימבורי, חדר גיימינג ומולטימדיה לילדים, ספרייה לילדים ולמבוגרים ובחוץ גם מתקני ספורט ומשחק וגינה חקלאית – כל אלה יעמדו לרשות דיירי המתחם ויספקו שלל הזדמנויות לחיבור עם השכנים והקהילה המתהווה.

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים