בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » פורסם מכרז להקמת מגדל משרדים נוסף במתחם שרונה במרכז תל אביב

פורסם מכרז להקמת מגדל משרדים נוסף במתחם שרונה במרכז תל אביב

17/04/2024
צילום חן ספק

לפי התוכנית המאושרת למתחם דרום הקריה, במגרש שיוצא למכרז ניתן יהיה להקים מגדל משרדים בן 42 קומות

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז לשיווק מגרש במתחם דרום הקריה במרכז תל אביב, שמוכר יותר לציבור כמתחם שרונה. מדובר במגרש בשטח של כ-4.8 דונם על פינת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י, עליו יש כיום חורשה ומגרש חניה. זה המגרש האחרון שנותר לשיווק במתחם שרונה, שנחשב לאחד מאזורי התעסוקה המבוקשים ביותר במדינה, עם מגדלים כמו עזריאלי שרונה שאוכלס לפני מספר שנים והוא הבניין הגבוה ביותר במדינה כיום, ומגדלי לנדמרק שנמצאים לקראת אכלוס ראשוני ולפי פרסומים שונים חברת פייסבוק צפויה לשכור בהם עשרות קומות. לפי תוכניות בניין העיר התקפות במתחם, על המגרש שיוצא לשיווק ניתן יהיה להקים בניין משרדים בן כ-42 קומות ובגובה של עד 180 מטר, עם קומת קרקע מסחרית.

פרסום המכרז נמצא בשלבים ראשוניים, וטרם פורסמה חוברת מכרז מלאה, כך שכל פרטיו – כמו מחיר המינימום ומחיר השומה – עדיין לא ידועים. עם זאת, לאור מיקומו המרכזי של המגרש וזכויות הבנייה המשמעותיות, הוא צפוי למשוך עניין רב מצד חברות הנדל"ן המניב, וזאת על אף ההאטה המורגשת בתחום בשנה האחרונה.

המגרש נמצא בסמוך לצירי תנועה ראשיים כמו דרך בגין, דרך קפלן ומחלף השלום בנתיבי איילון, ומרחק הליכה מתחנת השלום של רכבת ישראל, מהקווים האדום והירוק של הרכבת הקלה, מקו המטרו המתוכנן מ-2 (הקו הכתום), ומתחנות אוטובוס בהן חולפים אלפי אוטובוסים ביום.

בסביבת המגרש נמצאים עוד מספר פרויקטים מתוכננים של מגדלי משרדים ומגורים:

  • מרחב לאונרדו –  התחדשות של מתחם מבני משרדים נמוכים בין הרחובות קפלן, לסקוב, הפטמן ודה וינצ'י, שצפוי לכלול 2 מגדלים בני כ-25 ו-45 קומות שישמשו למגורים, מסחר, משרדים ומלונאות.
  • מתחם הקיבוץ הארצי – הקמת מגדל מעורב שימושים בן 45 קומות לצד בית הקיבוץ הארצי הקיים.
  • מגדל אמות משפט – הקמת מגדל מעורב שימושים בן 45 קומות מדרום לבית אמות השקעות הקיים ברחוב שאול המלך.
  • בית העיתונאים – שימור של בית העיתונאים, והקמת מגדל מגורים ומשרדים בן כ-20 קומות מאחוריו.

לכל הדירות בשרונה >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים