בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » מתחם חדשנות ומחקר של בי"ח איכילוב יוקם בשכונת כפר שלם במזרח תל אביב

מתחם חדשנות ומחקר של בי"ח איכילוב יוקם בשכונת כפר שלם במזרח תל אביב

08/03/2023
איכילוב כפר שלם

חברת רמות בעיר תקים ביחד עם בית החולים איכילוב מרכז מתקדם לחדשנות ומחקר בתחומי הרפואה. המרכז יוקם על מגרש שבבעלות רמות ברחוב ההגנה בתל אביב, ששימש בעבר כמרכז המיון והחלוקה הראשי ומשרדי המטה וההנהלה של דואר ישראל

חברת רמות בעיר דיווחה שחברה בבעלותה (רמות אופיס) חתמה על מסמך עקרונות עם תאגיד הבריאות ליד המרכז הרפואי תל אביב (בית החולים איכילוב), לפיו תקים החברה מרכז מתקדם לחדשנות ומחקר בתחומי הרופאה, שיכלול בין היתר שלוחה של איכילוב בשטח בנוי של 3,000-15,000 מ"ר.

המרכז יוקם על מגרש בגודל של כ-13.5 דונם ברחוב ההגנה 137 בתל אביב, בו זכתה החברה ב-2019 במסגרת מכרז של דואר ישראל. במגרש, עליו שילמה החברה 155.2 מיליון שקל, שכן בעבר מרכז המיון והחלוקה הראשי של דואר ישראל, וכן משרדי המטה וההנהלה של החברה הממשלתית, אך פונקציות אלה עברו למודיעין ואפשרו את מכירת המגרש. 

מבנה הדואר, שהוקם בשנות ה-70 והיה בן 12 קומות, נהרס ב-2021. לפי תוכנית המתאר העירונית, המגרש יכול לשמש לייעודים ציבוריים בלבד. לפני מכירת המגרש ניסו רשות מקרקעי ישראל והחברה הממשלתית דירה להשכיר לקדם בו תוכנית להקמת מתחם דירות להשכרה ארוכת טווח, ולאחר רכישתו התכוונה רמות אופיס לבנות על המגרש פרויקט של דיור מוגן, מעונות סטודנטים, מסחר ושימושים ציבוריים נוספים, אך ניסיונות אלה כשלו בשל התנגדות העירייה להקמת כל סוג של מגורים במקום. כעת, עם חתימת מסמך העקרונות נראה שנמצא פתרון של שימוש ציבורי עבור המגרש.

תקודם תב"ע חדשה

לפי מסמך העקרונות תקודם תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה עבור המגרש, ככל הנראה במטרה להגדיל ולעגן את זכויות הבנייה בתחומו. מאחר ובעבר התכוונה רמות אופיס להקים קומפלקס בגודל של כ-60,000 מ"ר, ככל הנראה מרכז החדשנות הרפואית, שכאמור יהיה בגודל של עד כ-15,000 מ"ר, יהיה רק חלק מהבינוי החדש במגרש, ולא ידוע מה בכוונת החברה להקים בשאר השטח. עוד נקבע במסמך העקרונות שהצדדים יובילו תהליך של כינון שותפויות עם גורמי אקדמיה ומחקר יזמיים בעלי שם בתחום הבריאות, לטובת הפיכת מרכז החדשנות למוביל בתחומו.

בתוכנית: מתחם אקדמי משמעותי

מאחר ובכוונת הצדדים לקדם תב"ע חדשה למתחם, תהליך שאורך מספר שנים, ובהתחשב במשך בנייה של מספר שנים נוספות, צפוי המרכז החדש להיפתח לקראת סוף העשור. באותו הזמן צפוי להיפתח לתנועה הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיעבור בצמוד למגרש עם שתי תחנות במרחק הליכה, מה שיהפוך אותו לנגיש במיוחד.

במרחק לא רב מהמגרש צפוי להיפתח ב-2026 הקמפוס החדש של מכללת אפקה, ומעונות סטודנטים נבנים גם הם באזור, כך שהאזור יהפוך למתחם אקדמי משמעותי בעיר.

לכל הדירות למכירה בכפר שלם >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים