בלוג מדלן » תשואה והשקעה » יהיה סיפוח? שיא של חיפושי נדל"ן ביישובי יהודה ושומרון, בעיקר בתים פרטיים במחיר של 3-2 מיליון שקל

יהיה סיפוח? שיא של חיפושי נדל"ן ביישובי יהודה ושומרון, בעיקר בתים פרטיים במחיר של 3-2 מיליון שקל

13/07/2020
אריאל

בימים כתיקונם מספר חיפושי הבתים ביהודה ושומרון יציב יחסית ונעשה ככל הנראה על ידי אוכלוסייה קבועה למדי, שמעוניינת לגור באזור על כל מורכבותו הפוליטית והמדינית. לאחר הכרזת עסקת המאה בסוף ינואר ראינו במדלן עלייה קלה בביקושים, שהפכה לגל משמעותי בהרבה ככל שאפקט עצירת המשק של הקורונה התפוגג ותאריך היעד לסיפוח התקרב. כיום אנחנו רואים זינוק של מאות אחוזים בביקוש בישובים שונים, שבהם מתגוררות מגוון אוכלוסיות, כך שניתן לומר שהסיפוח עשה לחברה הישראלית על כל גווניה תאבון לנדל"ן. הנכסים שזוכים לביקוש הגבוה ביותר הם בתים פרטיים במחיר של 3-2 מיליון שקל.

"הסיפוח אמור להסיר למעשה את האיום בפינוי. הממשלה משדרת לאזרחים שאלפי דירות, קוטג'ים ווילות יהיו בקרוב לגיטימיים ו'בטוחים' יותר, ונראה שהם קולטים את המסר", אומר איתן זינגר, מנכ"ל מדלן. "הסיפוח אמור להכשיר את השטחים הללו כחלק ממדינת ישראל, על כל המשתמע מכך גם מבחינה נדל"נית: כיום, למשל, אין ביהודה ושומרון רישום בטאבו וחוק התכנון והבנייה הישראלי אינו חל עליהם, אלא חוק ירדני. 

לכל הדירות למכירה באריאל

לכל הדירות למכירה באלפי מנשה

לכל הדירות למכירה בביתר עילית

"חשוב לזכור שחלק מכח המשיכה של האזור טמון בכך שכיום המחירים באיו"ש נוחים יחסית למחירים בתוך גבולות הקו הירוק: קוטג' של 140 מ"ר בקרני שומרון, למשל, מרחק כ-40 דקות נסיעה מתל אביב, נמכר בפברואר השנה ב-1.28 מיליון שקל, בזמן שקוטג' עם מפרט זהה בצור יגאל, גם היא מרחק כ-40 דקות מתל אביב, נמכר באותה עת ב-1.55 מיליון שקל".

הכתבה "קניתי בית בחצי מיליון שקל ואמרו לי שאני משוגע, אבל אם יהיה סיפוח המחירים יעלו" מאת הדר חורש, שהתפרסמה ב-10.7.20 ב"The Marker", התבססה על המחקר

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים