בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » פרויקט הפינוי-בינוי הגדול בשכונת תל גנים בגבעתיים צפוי לצאת לדרך

פרויקט הפינוי-בינוי הגדול בשכונת תל גנים בגבעתיים צפוי לצאת לדרך

22/01/2023
פרויקט פינוי-בינוי בגבעתיים

חברת אאורה דיווחה שבקרוב תחל בביצוע פרויקט פינוי-בינוי בגבעתיים. הפרויקט הוא הראשון שייצא לביצוע מתוך תוכנית ענק לחידוש הבינוי לאורך רחובות ההסתדרות והמאבק בדרום העיר, במסגרתה ייהרסו 915 דירות ובמקומן ייבנו כ-2,700 דירות חדשות.

חברת אאורה דיווחה לבורסה שחתמה על הסכם בנייה עם חברת אלקטרה בנייה לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בצפון רחוב ההסתדרות בגבעתיים. במסגרת הפרויקט ייהרסו שני מבני רכבת ישנים עם 60 דירות, ובמקומן יוקם מגדל בן כ-25 קומות עם 168 דירות, חזית מסחרית וגני ילדים, מעל חניון. הפרויקט נמצא במרחק הליכה קצרה מקניון גבעתיים, פארק גבעתיים וגן רבקה. אכלוס המגדל החדש צפוי ב-2027.

כל מה שצריך לדעת על פינוי בינוי >>

פרויקט ראשון מתוך 10

מדובר במתחם הראשון שיוצא לביצוע במסגרת תכנית ענק לחידוש הבינוי לאורך רחובות ההסתדרות ואידמית בשכונת תל גנים בדרום העיר. התכנית החלה את דרכה לפני כעשור, ואושרה ב-2018, ומאז מקודמות מספר תכניות מפורטות ב-10 מתחמים עצמאיים. הפרויקט של אאורה הוא הצפוני מבין המתחמים, ובשנים הקרובות צפויים שאר המתחמים לצאת לביצוע, כך שעד סוף העשור צפויה רוב הבנייה בתחום התכנית להתחדש.

לתכנית התחדשות ההסתדרות יצטרפו בעשורים הקרובים תכניות גדולות נוספות לחידוש הבינוי בדרום העיר, וביניהן התחדשות מתחם התעסוקה כורזין – במסגרתו יוקמו כ-10 מגדלי משרדים ומגורים חדשים במקום מבני המסחר והתעשייה הישנים, ומתחם צפון ההסתדרות – במסגרתו ייהרסו 168 דירות במבני שיכון ויוקמו 500 דירות חדשות במגדלים, מתחם מבני ציבור וגינות, ויבוצע חיבור של רחוב ההסתדרות לדרך רבין לשיפור מערך התנועה. 

לכל הדירות ברחוב ההסתדרות בגבעתיים >>

התחזית: עומס על התשתיות

תוספת הבנייה המשמעותית צפויה לגרום ליצירת עומסים על תשתיות האזור, וביניהם על מוסדות החינוך והכבישים. המענה לביקוש לגני ילדים ומעונות יינתן בתחום המגדלים החדשים, אך עשרות כיתות בית הספר שידרשו עבור התושבים החדשים לא יקבלו מענה בתחום התכנית, והעירייה תידרש להרחיב מוסדות קיימים או לבנות בתי ספר חדשים.

מצב העומסים בכבישים ומצוקת החניה באזור צפוי להחריף, וזאת על רקע פרויקטי התחדשות משמעותיים גם לאורך דרך השלום בתל אביב, ותוספת צפויה של יותר מ-1,000 דירות במתחם התעסוקה כורזין, אך רק כ-370 חניות עבורן. מענה חלקי לבעיה זו צפוי לקראת סוף העשור עם פתיחת הקו הסגול של הרכבת הקלה (כרגע מתוכנן ל-2027, אבל ייתכן שיתעכב במספר שנים).

לכל הדירות בשכונת תל גנים בגבעתיים >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים