בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » לאחר שנים של תמ"א 38, גם הפינוי בינוי מגיע לשכונת החרוזים ברמת גן

לאחר שנים של תמ"א 38, גם הפינוי בינוי מגיע לשכונת החרוזים ברמת גן

09/08/2023
החרוזים רמת גן

לאחר שנים בהן הייתה בין השכונות המובילות במדינה בפרויקטי תמ"א 38 נקודתיים, מתוכנן פרויקט פינוי בינוי גדול בשכונת החרוזים ברמת גן, מה שצפוי להחריף את מטרדי הבנייה בשכונה

שכונת החרוזים ברמת גן הייתה במשך שנים רבות בין המובילות בארץ בביצוע פרויקטים במסגרת תמ"א 38 לחיזוק בניינים לעמידה בפני רעידות אדמה. בשכונה בוצע כבר 50 פרויקטים, 20 נוספים בבנייה, ועוד 35 מתוכננים, ובסה"כ מתוכננת תוספת של כ-641 דירות ל-413 הדירות הקיימות בפרויקטים. לפני תחילת גל ההתחדשות כללה השכונה כ-1,900 דירות בכ-190 בניינים.

לאחרונה דיווחה קבוצת אקרו על חתימה שלה ושל חברת תדהר על הסכם פינוי בינוי עם בעלי דירות במתחם ברחובות ביאליק, ידע עם וברוריה בדרום מערב השכונה. במסגרת הפרויקט יפונו כ-173 דירות ו-30 חנויות ב-12 בניינים ישנים ובמקומם יוקמו כ-500 דירות חדשות ושטחי מסחר. מימוש ההסכם תלוי בקידום של תכנית בניין עיר חדשה שתסדיר את זכויות הבנייה המדויקות, וצפויה לכלול גם הפרשות חדשות לצרכי ציבור, כמו גינות ומבני ציבור. לפי תכנית האב להתחדשות השכונה במתחם ההתחדשות בו נמצא הפרויקט תתאפשר בנייה של מגדלים בני 25-30 קומות.

פרויקטים נוספים בדרך?

הפרויקט המדווח עלול לבשר על מעבר של ההתחדשות בשכונה למתכונת פינוי בינוי, ולהכרזה על פרויקטים נוספים, בעיקר לאורך צירי התנועה הראשיים ביאליק ואבא הלל. בפינוי בינוי, בניגוד לתמ"א 38, נבנה מחדש מתחם שלם וזכויות הבנייה מוגדלות, מה שמאפשר להקצות שטחים לצרכי ציבור, ולתכנן בצורה טובה יותר את המרחב הציבורי. 

לתושבי השכונה צפויות ככל הנראה עוד שנים רבות של מטרדי בנייה כמו רעש, אבק, לכלוך, וחסימות כבישים, וכן צפיפות הולכת וגוברת. חשוב לציין שלמרות שלשכונה נוספו כבר מאות תושבים, רק לאחרונה הושלמה בניית גני ילדים חדשים בשכונה, ואין בשכונה בית ספר יסודי. 

לכל הדירות למכירה בשכונת החרוזים רמת גן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים