בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » פינוי שדה התעופה בהרצליה יאפשר הקמת כ-2,000 דירות – וזו רק ההתחלה

פינוי שדה התעופה בהרצליה יאפשר הקמת כ-2,000 דירות – וזו רק ההתחלה

05/03/2024
אווירון בשמיים

המסלול להקמת שכונה חדשה בצפון הרצליה יתפנה ב-2025 יחד עם שדה התעופה העירוני, ובעתיד כנראה שיוקם פה רובע עירוני ענק

מכרז שפרסמה חברת נתיבי ישראל, זרוע הביצוע של משרד התחבורה, מגלה ששדה התעופה האזרחי בהרצליה צפוי להתפנות עד לשנת 2025, ובך לאפשר את קידום שכונת קרית המסלול שאמורה להיבנות על שטחו וכבר אושרה לבנייה. השדה, שהיה מתוכנן להתפנות עוד ב-2021, המשיך לפעול במקום בעקבות פשרה בין משרד התחבורה לרשות מקרקעי ישראל, בתקווה שיימצא לו מקום חלופי. עם זאת, על אף שלא הוסכם על שדה חלופי, מסתמן שהשדה בהרצליה אכן יתפנה במועד המוסכם, וזאת לפי מסמכי מכרז חדש שפורסם לאיתור מיקום ותכנון של מנחת מסוקים אזרחי במרכז הארץ.

על שטח השדה אושרה לבנייה, כאמור, שכונת מגורים חדשה על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). תכנית תמל/1083 מאפשרת הקמה של 1,940 דירות חדשות, 350 יחידות דיור מוגן ושטחי מסחר ותעסוקה בבניינים בני 8-27 קומות שימוקמו מסביב לפארק מרכזי, שיחליף את מסלול ההמראה והנחיתה של שדה התעופה. שיווק הקרקעות בשטח השדה צפוי לצאת לדרך עוד השנה במסגרת מכרזי רשות מקרקעי ישראל.

בעתיד צפוי להיבנות באזור רובע חדש עם עוד אלפי דירות ושטחי תעסוקה נרחבים. תכנון של רובע כזה עם יותר מ-10,000 דירות החל על ידי הותמ"ל (תכנית תמל/3006), אך קידומה של התכנית הופסק בשל התנגדות העירייה וגורמים נוספים. עם זאת, מאחר ועתודות הקרקע קיימות, והאזור קרוב לתשתיות תחבורה כמו תחנת הרכבת רעננה מערב, מחלפים בכביש 531 ונתיבי איילון ותחנת מטרו מתוכננת, סביר להניח שבמוקדם או במאוחר על השטח הפנוי יתוכנן רובע חדש, בין אם במסגרת הותמ"ל או במסגרת אחרת. 

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים