בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » תל אביב: צניחה של כ-80% במספר העסקאות ברבעון השלישי לעומת 2019

תל אביב: צניחה של כ-80% במספר העסקאות ברבעון השלישי לעומת 2019

26/11/2020
תוכנית הרובעים תל אביב

שוק הנדל"ן בישראל אמנם מפגין חוסן בתקופת הקורונה, אלא שדווקא בתל אביב שנחשבת לאחת מהערים המבוקשות למגורים בישראל, נרשמת קריסה של שוק הנדל"ן. מנתונים שעיבדו מומחי מדלן לבקשת "גלובס", ושמתבססים על נתוני רשות המסים, נמצא כי בעוד שבחודשיים הראשונים של 2020 קצב העסקאות בעיר היה גבוה מהחודשים המקבילים ב-2019, הרי שמפרוץ המגפה השוק התקרר במהירות. בשבעת החודשים הללו בוצעו בעיר 1,080 עסקאות בלבד, לעומת 3,213 בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של כ-66%.

"מכל הערים בישראל, תל אביב היא הנפגעת העיקרית מהקורונה מבחינת כמות העסקאות שמבוצעות בה", מסביר טל קופל, המשנה למנכ״ל madlan. "אם בוחנים רק את הרבעון השלישי לעומת המקביל לו אשתקד, בירת הנדל"ן של ישראל מציגה ירידת ענק של כמעט 80% במספר העסקאות".

הסיבה העיקרית לכך היא בעיקר המחירים הגבוהים של הנדל"ן בעיר, גורס קופל. "העניין הזה בעייתי כאשר העתיד הכלכלי אינו ברור ונתוני האבטלה רק עולים וגואים. בנוסף, חלק גדול מהיתרונות המובהקים של תל אביב נעלמו בקורונה – חיי התרבות והרחוב התוססים, היותה מלאה במוקדי תעסוקה, והאפשרויות הרבות לבילוי. ה"פרמיה" שבעבר רבים היו מוכנים לשלם על האפשרות לגור בלב העניינים נראית כרגע פחות מוצדקת״, אמר קופל.

הכתבה "ללא הפסקה? היקף עסקאות הנדל"ן בתל אביב צנח בחדות" מאת אריק מירובסקי, שפורסמה בגלובס ב-26.11.20 התבססה על המחקר

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים