בלוג מדלן » פינוי בינוי ותמ''א 38 » למגורים או להשקעה: האם יש עדיין הזדמנויות בבקעת אונו? 

למגורים או להשקעה: האם יש עדיין הזדמנויות בבקעת אונו? 

19/12/2023
בבקעת אונו

אחרי שנים של הבטחות, אור יהודה סוף סוף מתחדשת ומציעה מחירים חסרי תקדים לבקעת אונו. פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר, KAI-MA של קבוצת יובלים, נהנה ממיקום אסטרטגי על צומת סביון המבוקשת

ב-20 השנים האחרונות עברה בקעת אונו מהפך שכמותו כמעט לא נראה במדינת ישראל. הבקעה, שנחשבה עד אז לעורף הפרברי המנומנם של מחוז תל אביב, מקום שאליו מרחיקים מחוסר ברירה רק מי שלא יכולים להרשות לעצמם את המחירים בתל אביב עצמה ובערים הצמודות אליה, הפכה לזירה נדל"נית לוהטת, עם מנופים בכל פינה, תנופת פיתוח אדירה ושינויי עומק פיזיים וחברתיים. אוכלוסייה חדשה נהרה לבקעה (שמשתרעת בין נתב"ג מדרום ופתח תקווה מצפון, חבל מודיעין ממזרח ורמת גן ממערב), ושינתה לחלוטין את פניהן של קריית אונו, גני תקווה (שהפכה ממועצה מקומית לעיר), יהוד-מונוסון ושאר היישובים השונים הנכללים בתחומה – כולם, פרט לאחת, שנותרה מאחור הן מבחינת פיתוח והן מבחינת מחירים. 

דווקא אור יהודה, שנמצאת במרחק של כ-8 ק"מ בלבד מתל אביב ויש לה אזור תעסוקה הומה משל עצמה, מצאה את עצמה משתרכת מאחור. זה קרה ממגוון סיבות, כולל לא מעט דעות קדומות. ואולם, הביקושים הגוברים ורמות המחירים המטפסות בבקעת אונו, יחד עם הנהגה חדשה בעיר, הביאו לכך שאור יהודה עומדת כעת על סיפה של קפיצת דרך מהותית, שתקרב אותה לשכנותיה – אם לא מעבר לכך.

השכונה המתחדשת של העיר

העדות הברורה ביותר לשינוי העומק שעוברת אור יהודה היא העובדה שלאחר שנים של הבטחות ותוכניות, פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר – KAI-MA של קבוצת יובלים, שמבוצע על ידי חברת הבנייה המובילה תדהר – נמצא כעת בהקמה בשכונת גיורא הוותיקה, והוא רק הסנונית הראשונה במהפך שעתיד לשנות לחלוטין את סביבתו הישירה. הביקושים הגבוהים, לצד המחירים המאמירים בשאר חלקי הבקעה, הפכו את אופציית הפינוי-בינוי באור יהודה לכזו שקורצת לדיירים ומשתלמת ליזמים, שמקדמים כיום לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי בעיר. 

פרויקט בנייה
פרויקט KAI-MA (הדמיה באדיבות קבוצת יובלים)

בשכונת גיורא עצמה מקודמים לא פחות מ-9 פרויקטים, והיא עתידה להפוך משכונת שיכונים בני 3-4 קומות לשכונת מגדלים חדשה לחלוטין – השכונה החדשה של מרכז העיר, הן מבחינת מראה והן מבחינת תשתיות. למרות זאת, המחירים ב-KAI-MA עדיין לא משקפים את הפוטנציאל הגבוה, כך שבמחיר של דירת 3 חדרים בקריית אונו ניתן לרכוש דירה בת 4 חדרים בפרויקט.  

KAI-MA נמצא בדופן הצפונית של השכונה (ושל העיר), צמוד לנווה מונוסון היוקרתית (נווה אפריים), מרחק פארק אחד מצומת סביון וממש על רחוב העצמאות, שמוביל למרכז העיר. צומת סביון עצמה נמצאת באחד המיקומים הכי אסטרטגיים בבקעת אונו, ולא בכדי נקרא על שמה השטח הענק שמצפון-מערב לה, שחלקו שימש בעבר את מחנה תל השומר ובקרוב ייבנו עליו לא פחות מ-8 שכונות חדשות. 

המהפך של צומת סביון

בצד השני של הצומת, במרחק חציית כביש מ-KAI-MA, נבנה ומתאכלס בימים אלה מתחם העסקים מיי אונו, שכולל בנייני משרדים, שטחי מסחר וחנויות נוחות לצד שלל בתי קפה ומקומות בילוי. בצפון מתחם העסקים, כמה דקות הליכה מצומת סביון, פועל כבר היום הקמפוס החדש של הקרייה האקדמית קריית אונו, המכללה הגדולה בישראל, שבה לומדים יותר מ-20,000 סטודנטים.   

צומת סביון עצמה מספקת גישה נוחה ומהירה לכמה כבישים בינעירוניים ראשיים, לרבות כביש 4, כביש 40, כביש 461 (דרך לוד) וכביש 412, כך שבמרחק של פחות מרבע שעת נסיעה ניתן להגיע ממנה לשלל יעדים, בהם תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, נתב"ג, בית החולים תל השומר ועוד. גם שירות האוטובוסים אליה וממנו הוא פנטסטי, עם מספר רב של תחנות וקווים עירוניים ובינעירוניים שעוצרים בסביבה.

שטחים משותפים ב-KAI-MA (הדמיה באדיבות קבוצת יובלים)

אם כל זה לא מספיק, ב-2026 יתחיל לעבור בצומת סביון הקו הסגול של הרכבת הקלה, איתו ניתן יהיה להגיע מהאזור בקלות – ובלי פקקים – לאזורי התעסוקה שבסיטי של תל אביב (רוטשילד/אלנבי), הבורסה ברמת גן, גבעתיים (כורזין) ויהוד, לחוף הים בתל אביב, לבר אילן ולבתי החולים תל השומר ואיכילוב. הקו הסגול יגיע גם לתחנות הרכבת "ההגנה" וסבידור בתל אביב, ואפילו לתחנה מתוכננת של קו המטרו מ-3 (שתהיה במרחק שתי תחנות מצומת סביון) שיגיע עד פתח תקווה, הרצליה וחולון (אבל לא לפני 2035). במסגרת הקמת הקו הסגול נסללים גם שבילי אופניים לאורך דרך לוד, כך שעד סוף העשור צפויה באזור רשת שבילים ענפה ורציפה שתוביל למגוון יעדים קרובים ורחוקים.

המחירים: עדיין לא משקפים את מלוא הפוטנציאל

פרויקט KAI-MA יכלול 8 מגדלים בני 17 קומות שתוכננו על ידי משרד יסקי-מור-סיוון הנודע. שלב א' נמצא בבנייה כשנה וחצי, ואילו בנייתו של שלב ב' צפויה להסתיים עוד 3 שנים, כך שבסופו של דבר יכלול הפרויקט 656 דירות בנות 3-6 חדרים, כולל דירות גן ופנטהאוזים. 

המגדלים של KAI-MA מקיפים פארק מטופח ובו מדשאות, פינות ישיבה, גני משחקים לילדים וגינה קהילתית, כשמצפון לפרויקט, לאורך דרך לוד, יש שני פארקים נוספים – פארק אשכול, שמתמזג לתוך הפרויקט, וגינת קנדי. פארקים גדולים יותר נמצאים במרחק נסיעה קצרה, ברמת גן (הפארק הלאומי) ובדרום תל אביב (פארק בגין ופארק אריאל שרון, שצפוי להתרחב משמעותית עד סוף העשור ולהפוך לפארק הגדול במדינה). בעשור הקרוב יוקמו באזור עוד גינות חדשות רבות, בין אם בגיורא המתחדשת עצמה או מעבר לכביש, בשכונות החדשות.

דירת 5 חדרים
דירת 5 חדרים ב-KAI-MA (הדמיה באדיבות קבוצת יובלים)

מגדלי הפרויקט כוללים לובי מעוצב ומגוון חללים שישרתו את הקהילה במקום: מתחם יוגה וכושר, מועדוני דיירים, מתחמי עבודה משותפים ועוד. מעבר לרחוב העצמאות יש מוסדות חינוך לכל הגילאים, בהם שני בתי הספר הממלכתיים הטובים בעיר: אלונים, שזכה לציון 90 בדירוג מדלן חינוך, וסביונים, שזכה לציון 87. בנוסף, יש בשכונה מתנ"ס, בתי כנסת ומרכז יום לקשיש.

המחירים ב-KAI-MA, כאמור, עדיין נמוכים יותר מהמחירים במקומות אחרים בבקעת אונו ולא משקפים את מלוא הפוטנציאל שיביא עמו השינוי שבדרך. דירת 5.5 חדרים בשלב א', למשל, עולה כיום פחות מ-3 מיליון שקל – כ-22 אלף שקל למ"ר בלבד – נמוך בהרבה ממחירן של דירות בשטח דומה בקריית אונו או אפילו באחת השכונות החדשות שמעבר לכביש, שמרביתן עדיין "על הנייר". המחירים בשלב ב' נוחים עוד יותר – דירות 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר עם מרפסת של 16 מ"ר עולות החל מ-2.69 מיליון שקל (25 אלף שקל למ"ר), ואילו דירות 3 חדרים של 72-84 מ"ר, עם מרפסות בשטח של 11-10 מ"ר, מתחילות ב-2.25 מיליון שקל (29 אלף שקל למ"ר). למרות הקיפאון הכללי בשוק הנדל"ן, שגבר עוד יותר עם פרוץ המלחמה, עד כה נמכרו בפרויקט מאות דירות – גם לאחר תחילת הקרבות.

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים