שוברות שיאים: באילו שכונות המחירים עלו בשיעור הגבוה ביותר ב-2021?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
03/01/2022
חיפה

השכונה שמחירי הדירות בה עלו בשיעור הגבוה ביותר בשנת 2021 היא שכונת רמת שאול בחיפה. כך לפי מחקר שערכנו, שבדק את שיעור עליית המחירים בשנה החולפת בהשוואה ל-2020 בקרב שכונות בהן נעשו למעלה מ-30 עסקאות.

"השנה ראינו עליות מחירים יוצאות דופן בענף הנדל"ן. גם באזורי ביקוש, שבהם אנחנו בדרך כלל רגילים לראות עליות – לרוב הן חד ספרתיות, ואילו השנה נרשמו גם עליות דו ספרתיות", אומר טל קופל, מנכ"ל madlan. "נראה שהציבור צופה שהשוק עתיד לעלות וזה משפיע גם על הקונים, שמזרימים כיום לשוק ביקושים גדולים יותר מההיצע הקיים, וגם על המוכרים – חלק מעליות המחירים הן תוצאה של משקיעים שמממשים נכסים בשכונות חדשות יחסית, כמו עיר ימים וכרמי גת. בעלי הנכסים שנרכשו להשקעה מרגישים שזה זמן טוב לממש – השוק רותח, ואם אפילו משבר הקורונה לא עצר את המחירים – אז מה כן? במקביל, הבלגן סביב תמ"א 38 ותחושת מיצוי הפוטנציאל שלה בערים רבות, כמו גם הצהרות הממשלה, מביאים לכך שהפוקוס בכל הקשור להתחדשות עירונית עובר לפינוי בינוי – ולכן אנחנו רואים ברשימה שכונות שמיועדות להתחדש במסגרת הזו".

על פי בדיקת madlan, שבחנה את המחיר למ"ר ולא את מחירי הדירות הממוצעת, השכונה שרשמה את הזינוק המשמעותי ביותר ב-2021 היא כאמור שכונת רמת שאול בחיפה. מדובר בשכונה הממוקמת בצפון העיר, בסמוך לשכונת עין הים, כשהמחיר הממוצע למ"ר בשכונה היום עומד על 20.5 אלף שקל. מדובר בעלייה של לא פחות מ-23.5% מהמחיר הממוצע למ"ר ב-2020, אז עמד המחיר על 16.6 אלף שקל בלבד. אחת הסיבות לעלייה משמעותית דווקא בשכונה הזו היא העובדה שהחלו לדבר על התחדשות עירונית בהיקף משמעותי יותר באזור ובמקביל – בשל כניסה של משקיעים לאיזור.

לכל הדירות למכירה ברמת שאול, חיפה >>

עירשכונהשינוי
חיפהרמת שאול23.5%
נתניהעיר ימים20.2%
באר יעקבתלמי מנשה הצעירה16.3%
ראשון לציוןרמת אליהו14.6%
ירושליםקטמון הישנה14.6%
רמת גןנחלת גנים13.8%
יבנהנאות אשכול13.3%
קריית גתכרמי גת12.4%
כפר סבאמרכז העיר צפון11.9%
ירושליםבית הכרם11.8%

בין הסיבות לעליות: משקיעים והשלמת שכונות

במקום השני ממוקמת שכונת עיר ימים בנתניה. מדובר בשכונה חדשה בעיר הממוקמת בחלקה הדרום מערבי, קרוב לשכונת רמת פולג ובצמידות לחוף הים (חוף פולג). השכונה מאופיינת בבנייה של מגדלים רבי קומות. על פי הנתונים, ב-2020 עמד המחיר הממוצע למ"ר בשכונה על 21.8 אלף שקל וב-2021 האמיר המחיר ל-26.2 אלף שקל למ"ר בממוצע. מדובר בעלייה בשיעור 20.2% בשנה. גם כאן, מעבר להתחזקותה של השכונה ומיקומה הייחודי, עליית המחיר מקורה גם בפעילות משקיעים.

לכל הדירות למכירה בעיר ימים, נתניה >>

במקום השלישי נמצאת שכונת תלמי מנשה הצעירה בבאר יעקב, שכונה הממוקמת בחלק המזרחי של היישוב. נתוני madlan חושפים כי ב-2020 עמד המחיר הממוצע למ"ר בשכונה זו על 17.8 אלף שקל ואילו ב-2021 האמיר המחיר ל-20.7 אלף שקל למ"ר. מדובר בעלייה בשיעור 16.3% בשנה. במקרה של באר יעקב, הסיבה לעלייה נעוצה בהתבססות של באר יעקב והפיכתה למקום שמושך את צעירי הסביבה. כמו כן, השלמת שכונות והתבגרות התשתיות תרמה אף היא לעליית המחיר.

לכל הדירות למכירה בתלמי מנשה הצעירה, באר יעקב >>

פוטנציאל להתחדשות עירונית

במקום הרביעי ברשימה נמצאת שכונת רמת אליהו בראשון לציון, שכונה ותיקה הממוקמת בצפון העיר, ממערב לכביש 4. בשכונה זו מקודמים פרויקטים שונים של התחדשות עירונית מה שעשוי להסביר את העלייה המשמעותית במחירים. על פי הנתונים, מחיר ממוצע למ"ר בשכונה ב-2021 עמד על 28.3 אלף שקל לעומת 24.7 אלף שקל למ"ר ב-2020. מדובר בעלייה בשיעור 14.6%.

לכל הדירות למכירה ברמת אליהו, ראשון לציון >>

למקום החמישי מגיעה ירושלים, עם שכונת קטמון הישנה. גם בשכונה זו הפוטנציאל להתחדשות עירונית הוא חלק מהסיפור. נזכיר כי השכונה ממוקמת בדרום מרכז העיר ומאופיינת בבנייה ישנה ונמוכה יחסית. על פי הנתונים, ב-2021 עמד מחיר ממוצע למ"ר בשכונה על 36.2 אלף שקל לעומת 31.6 אלף שקל למ"ר בממוצע ב-2020. מדובר בעלייה בשיעור 14.6% בשנה. בכל הקשור לשכונה זו, מעבר להתחדשות העירונית, מדובר בשכונה מבוססת עם ביקוש רב בשל האוכלוסייה, המיקום ואופי הבינוי.

לכל הדירות למכירה בקטמון הישנה, ירושלים >>

הכתבה "התייקרות הנדל"ן ב-2021: באילו שכונות המחירים קפצו ביותר מ-20%?" מאת אורי חודי, שפורסמה ב-3.1.22 ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, התבססה על המחקר

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים