בלוג מדלן » עושים שכונה » שכונה בפוקוס: החוף סמוך ובקרוב תהיה רכבת קלה, אבל האם כדאי לגור בדרום מערב בת ים?

שכונה בפוקוס: החוף סמוך ובקרוב תהיה רכבת קלה, אבל האם כדאי לגור בדרום מערב בת ים?

05/08/2020
דרום מערב בת ים - מדלן

מה הסיפור

דרום מערב בת ים היא שכונה ותיקה ליד החוף, שתושביה נהנים מגישה נוחה לפארקים גדולים, חופים מוכרזים, מגוון אפשרויות לקניות ובילויים ותחבורה ציבורית טובה, שהשתפרה עוד יותר עם פתיחת הרכבת הקלה. האוכלוסייה בשכונה מגוונת וכוללת צעירים, משפחות ואזרחים ותיקים.

לכל הדירות למכירה בדרום מערב בת ים >>

פארקים וגינות: גינה במרחק הליכה

רצועת החופים המוכרזים של בת ים נמצאת במרחק הליכה, וגם פארקים גדולים כמו פארק הפרפרים, גן העיר, גן אשכול, חורשת הים וגן העירייה. בנוסף, במרחק הליכה קצרה מכמעט כל בית בשכונה אפשר למצוא גינה קטנה או גינת משחקים.

גינות ופארקים גדולים (צילום: שי יחזקאל)

תחבורה: הרבה תכנונים, בינתיים פקקים

כיום יש באזור מצוקת חנייה ועומסי תנועה, אבל חניונים ציבוריים שמתוכננים על ידי העירייה והקו האדום של הרכבת הקלה אמורים להקל עליהם. הקו האדום עובר ברחוב יוספטל, והתחנות נמצאות במרחק של עד 10 דקות הליכה מרוב בתי השכונה. בעתיד (ב-2030 לכל המוקדם)  יתחיל בסמוך לשכונה קו M3 של המטרו, קו מעגלי שיסתיים בהרצליה פיתוח, ויעבור בדרך בחולון, בקעת אונו, נתב"ג, פתח תקווה וצפון תל אביב. תחנות הקו יהיו במרחק של עד 10 דקות הליכה ממזרח השכונה.

בינתיים, קווי אוטובוס מרכזיים עוצרים בשכונה וברחובות ההיקפיים שלה, ומגיעים למגוון יעדים כמו מרכז תל אביב (כ-35 דקות), אוניברסיטת תל אביב (כשעה), אזור התעשייה בראשון לציון (כ-30 דקות), ופארק פרס בחולון (כ-40 דקות). כמו בכל השכונות בעיר, גם פה חסרה רשת שבילי אופניים. התחלה של רשת כזו צפויה בשנים הקרובות, עם סלילת שבילים על ידי העירייה בשדרות העצמאות, דרך בן גוריון ורחוב יצחק שדה. שבילים נוספים יסללו במסגרת פרויקטי תחבורה נוספים, כמו הרכבת הקלה ואוטוסטרדת האופניים "אופנידן",  כך שבעתיד ניתן יהיה לרכב מהשכונה בנוחות ובבטיחות למגוון יעדים.

מקומות בילוי: לא מעט אופציות

בגלל הקירבה לים ולטיילת יש בדרום מערב בת ים לא מעט אופציות בילוי, כולל ברים ומסעדות שנמצאים על הטיילת וברחוב בלפור, החופים עצמם, ובריכת שחייה. מהצד השני של השכונה נמצא אזור התעסוקה של העיר, ובו אפשר למצוא חדרי כושר, באולינג, ביליארד ועוד.

חופים מוכרזים במרחק הליכה (צילום: שי יחזקאל)

יתרונות השכונה:

  • 3 פארקים גדולים במרחק הליכה.
  • מקומות בילוי, קניות וסידורים במרחק הליכה ברחוב בלפור, בטיילת ובאזור התעסוקה הצמוד.
  • רכבת קלה, וגם קו מטרו בעוד כעשור.

חסרונות השכונה:

  • בשכונה יש מצוקת חניה קשה, אבל מספר חניונים ציבוריים שנמצאים בתכנון אמורים להקל עליה.
  • השכונה נגישה לאזורי תעסוקה מרכזיים בגוש דן, אבל מרוחקת מהם (בורסה – 45 דקות נסיעה ברכב הפרטי או באוטובוס, רמת החייל/עתידים – שעה באוטובוס, 50 דקות ברכב).

היצע ומחירים: הכי הרבה עסקאות בעיר 

שוק הנדל"ן בשכונה הוא המעניין והפורה ביותר בבת ים בחמש השנים האחרונות. כמות העסקאות היא הגבוהה ביותר בעיר, עם ממוצע של יותר מ-300 עסקאות בשנה. הדירות הכי נפוצות בשכונה הן דירות 3 חדרים, ומדי שנה הן מהוות כ-50% מהעסקאות בשכונה – מה שעשוי להעיד גם על התעניינות גבוהה מצד משקיעים. 

לכל הדירות למכירה בדרום מערב בת ים >>

למרות הביקושים והפעילות הערה, מחירי הדירות בשכונה עלו באופן מתון יחסית – עלייה של 20% בשלוש השנים האחרונות, למחיר ממוצע למ"ר של 23,500 שקל כיום. אפשר לחלק את השכונה לשני חלקים, כשרחוב בלפור מהווה את קו הגבול, וניתן להבחין בפער מחירים של יותר מ-10% ביניהם: בחלק המזרחי של השכונה המחיר הממוצע למ"ר עומד  על 20,500 שקל,בעוד שבאזור המערבי של השכונה המחיר הממוצע למ"ר עומד על 23,500 שקל. 

בחמש השנים האחרונות החלה גם התחדשות עירונית בשכונה, עם דירות של 4 ו-5 חדרים שמושכות אליה קהל חדש. עם זאת, 513 הדירות שנוספו או נמצאות כיום בתהליכי בנייה בשכונה בעקבות תמ"א 38 נמצאות כולן בחלק המזרחי.

תוכניות לעתיד: 

התחדשות אזור התעשייה. אזור התעשייה הסמוך אמור להפוך למרכז תעסוקה, מגורים ובילוי מודרני. כמה פרויקטים מרכזיים למגדלי מגורים ומשרדים כבר אושרו, ופתיחת הקו האדום ב-2021 צפויה להגביר ביקושים לתעסוקה בו ולזרז את מגמת ההתחדשות.

שכונת פארק הים. שכונת מגדלים חדשה שנבנית מדרום לאזור התעסוקה. היא תכלול כ-10,000 דירות, בתי מלון, פארק חוף חדש ומושקע, ומבני תרבות וציבור. מגדלים ראשונים כבר נבנו, אך הקמת השכונה נמצאת עדיין בחיתוליה, והשלמתה צפויה להימשך כשני עשורים. 

רכבת קלה, מטרו, וסלילת שבילי אופניים. לצד הרכבת הקלה והמטרו העתידי, בחמש השנים הקרובות צפויים להיסלל באזור גם כמה שבילי אופניים. אלה יצרו רשת של שבילים, עליה ניתן יהיה לרכב ולהגיע ליעדים רבים בעיר וגם בראשון לציון, חולון ותל אביב.

האם יש פה הזדמנות למשקיעים?

מחירי הדירות האטרקטיביים יחד עם מחירי שכירות סבירים (עם פוטנציאל עליה בעקבות הרכבת הקלה) מסמנים את השכונה כיעד מעניין במיוחד להשקעה – ולראיה כמות העסקאות הגבוהה בשנים האחרונות. החלק המזרחי של השכונה זול יותר, מתרחשת בו פעילות גבוהה יותר של התחדשות עירונית, וכמעט מכל רחוב בו יש גישה נוחה (בהליכה) לרכבת הקלה – כך שניתן להגיד שהוא מתאים במיוחד למשקיעים. מצד שני, מכיוון שאזורים רבים בחלק המערבי של השכונה עדיין לא החלו בהתחדשות עירונית, ייתכן והפוטנציאל להשבחת נכסים נמצא דווקא משם.  

לכל הדירות למכירה בדרום מערב בת ים >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים