בלוג מדלן » מדריכי קניה » המבוקשות ביותר: אלו השכונות שהכי רציתם לגור בהן ברבעון האחרון

המבוקשות ביותר: אלו השכונות שהכי רציתם לגור בהן ברבעון האחרון

10/09/2023
תל אביב צילום אבישי טייכר

מחלקת המחקר של madlan בדקה מי הן עשר השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים ברבעון הראשון של 2023, וגילתה שעל אף יוקר המחיה ולמרות שהוכתרה לעיר היקרה בעולם, תל אביב על שלל שכונותיה ממשיכה להוביל בביקושים.

"בדקנו מי היו השכונות המובילות באתר מבחינת צפיות לכל מודעה שמתפרסמת בשכונה, מדד שמשמש אותנו כדי לנטרל את הבדלי הגודל הפיזיים בין השכונות", מסביר טל קופל, מנכ"ל מדלן. "מהנתונים עולה בבירור שעל אף הקיפאון בשוק התל אביבי, העיר עדיין ממשיכה להוביל את רמת העניין בישראל – אולי מפני שאנשים מחכים לירידת מחירים משמעותית בה. פרט לכך, שכונה ד' בבאר שבע והדר הכרמל בחיפה נחשבות לשתי שכונות שמושכות אליהן לא מעט משקיעים, והעניין הגובר בהן מרמז אולי על כך שגם הם עדיין בשוק, גם אם החליטו לשבת על הגדר לעת עתה".

  1. לב תל אביב, תל אביב

כשמו כן הוא, הלב הפועם של העיר ללא הפסקה  מכיל בתוכו סמלים ידועים המהווים נכס צאן ברזל של העיר כמו תיאטרון הבימה והיכל התרבות, הבורסה לניירות ערך, שדרות רוטשילד ורחוב שינקין, לצד מוקדי בילוי וקניות מרכזיים כמו שוק הכרמל ומדרחוב נחלת בנימין. הוקמה בראשית שנות ה-20 של המאה הקודמת והבניינים בה בנויים בצפיפות גבוהה אך היא מרגישה ירוקה בזכות שדרות רוטשילד ובן ציון, וקירבה לגינות גדולות כמו גן מאיר. למרות אזורי הבילוי המובהקים, הרחובות הפנימיים שקטים יחסית והשכונה מבוקשת בקרב משפחות.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 68,500 שקל

לכל הדירות למכירה בלב תל אביב >>

  1. שכונה ד', באר שבע

נמצאת בצפון באר שבע והוקמה עבור עולים חדשים בשנות ה-50. עקב גודלה, השכונה מחולקת לתתי שכונה. סוג הבניה הנפוץ הוא שיכוני "רכבות". הזנחה של הרשויות במהלך השנים גרמה להידרדרות השכונה והיא סובלת ממוניטין שלילי. עם זאת, בשני העשורים האחרונים הפכו חלקים ממנה ליעדים מבוקשים בקרב סטודנטים, הודות לסמיכותה לאוניברסיטת בן גוריון ולכן מחירי הדירות בה האמירו במאות אחוזים. 

השכונה נמצאת במוקד תכניות ההתחדשות העירונית של עיריית באר שבע, ובשנים הקרובות צפויים מספר פרויקטים משמעותיים בתחומה, כולל חידוש שדרות רגר והפיכת הרחוב הראשי של העיר מכביש נטול חיים לשדרה עירונית מזמינה והקמת פארק חדש במתחם המחצבה המוזנח. לאחרונה הוצגה תכנית חדשה לחידוש מרכז אורן הותיק והפיכתו למתחם מגורים, מסחר ובילוי מודרני. בעתיד צפויה לעבור רכבת קלה בשדרות רגר ולקשר את השכונה עם מוקדים מרכזיים בעיר ובסביבה.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 14,800 שקל

לכל הדירות למכירה בשכונה ד' >>

  1. הצפון החדש (אזור כיכר המדינה), תל אביב

שכונה ותיקה בתל אביב אשר נמצאת מזרחית לרחוב אבן גבירול ונבנתה ברובה אחרי קום המדינה. הצפון החדש נבנה בצפיפות נמוכה יותר ועם שטחים ירוקים נרחבים יותר, יש בה פחות חנויות ומקומות בילוי, שמרוכזים במספר מצומצם של רחובות ומוקדים מה שהופך את השכונה הזו למבוקשת יותר על ידי משפחות. השכונה תהנה מגישה לרכבות הקלות, לקווים הירוק והסגול, האדום וכן למטרו. 

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 65,300 שקל

לכל הדירות למכירה בצפון החדש, אזור כיכר המדינה >>

4. הצפון הישן (החלק הצפוני והחלק הדרום מזרחי), תל אביב

למרות השמות הדומים, אלו שתי שכונות שאינן צמודות: שתיהן אמנם נמצאות מערבית לאבן גבירול, אבל החלק הצפוני שוכן בין נחל הירקון ורחוב ז'בוטינסקי ומכיוון מערב הוא מגיע עד רחוב הירקון; ואילו החלק הדרום מזרחי שוכן בין שדרות בן גוריון לציר הרחובות מרמורק-בוגרשוב, ומסתיים ברחוב פינסקר מכיוון מערב. בין שתי השכונות נמצאת שכונת הצפון הישן החלק המרכזי, שהיא מבוקשת פחות. 

שתי השכונות נבנו במהלך שנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת, ונחשבות לשכונות צפופות יותר וירוקות פחות משכונות הצפון החדש. שכונות הצפון הישן כוללות רחובות מסחריים כמו דיזנגוף ובן יהודה, ומשכך מושכות אליהן צעירים שמחפשים חיי לילה ומקומות בילוי. החלק הצפוני כולל מקומות כמו רחוב בזל והכיכר שבמרכזו, שבה חנויות, בתי קפה ומסעדות, ואילו החלק הדרום מזרחי כולל שלוש כיכרות מרכזיות – כיכר רבין, כיכר דיזנגוף, וכיכר התרבות ("הבימה").

הצפון הישן החלק הצפוני – מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 66,900 שקל

לכל הדירות למכירה בצפון הישן (החלק הצפוני) >>

הצפון הישן החלק הדרום מזרחי – מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 59,100 שקל

לכל הדירות למכירה בצפון הישן החלק הדרום מזרחי >>

5. הדר הכרמל, חיפה

שוכנת במורד הכרמל הצפוני, בין מרכז הכרמל לעיר התחתית. הדר ששימשה בעבר כמרכז העיר ועדיין מאופיינת ברחובות מסחריים ראשיים, בשוק עירוני ובתחבורה ציבורית תדירה יחסית. בשכונה יש בעיקר בנייני דירות נמוכים (3-5 קומות) וישנים הבנויים בצפיפות גבוהה.

לאחר עשורים של הזנחה, בשנים האחרונות‎ מגיעים צעירים לשכונה, שמקדמים פעילות חברתית ופועלים לחיזוקה. גם ההתמקדות של העירייה בפיתוח תיירותי ועסקי של העיר התחתית מסייע לפוטנציאל של השכונות הסמוכות, כשהדר היא הבולטת שבהן. 

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 15,500 שקל

לכל הדירות למכירה בהדר הכרמל >>

6. פסגת זאב, ירושלים

שוכנת בצפון-מזרח ירושלים הנחשבת לאחת השכונות הגדולות ביותר בעיר ובעלת אוכלוסייה מגוונת, בעיקר חילונית ודתית-לאומית. פסגת זאב מספקת שפע מוסדות ציבור ואפשרויות מסחר בתחומי השכונה, ונהנית משירותי הרכבת הקלה.

מרבית הבנייה החדשה בשכונה כוללת בנייה רוויה, בנייה מדורגת ובתים צמודי קרקע  ומתרכזת במזרח השכונה, בסמוך לשדרות משה דיין. לאורך נחל זימרי יוקם בעשור הקרוב פארק טבע עירוני ענק.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 25,200 שקל

לכל הדירות למכירה בפסגת זאב >>

7. לב תל אביב החלק המערבי, תל אביב

זהו אזור קטן של העיר הלבנה, אשר מלא במקומות מפורסמים כמו בית הקברות טרומפלדור, גן מאיר, כיכר ביאליק, וחופים כמו בוגרשוב וטרומפלדור. בשנותיה הראשונות של העיר הגישה הישירה לים נחסמה על ידי התרחבותה של יפו צפונה, אך זה האזור בו היא לראשונה פגשה אותו, ולכן השכונה פונה לים יותר מאשר לעיר, עם שורת מלונות ותיקים לאורך החוף ורחובות שמובילים מערבה.

עיקר הפיתוח באזור צפוי לאורך הים, שם צפויים לקום מלונות יוקרה נוספים צפונית למגדל האופרה, בעוד שבאזורי המגורים הוותיקים צפויים פרויקטים של שימור והתחדשות צנועה כמו בשאר חלקי העיר הלבנה. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור ברחובות בן יהודה ואלנבי, ובעתיד קו מטרו יעבור ברחוב קינג ג'ורג', עם תחנה ליד שוק הכרמל.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 64,000 שקל

לכל הדירות למכירה בלב תל אביב החלק המערבי >>

8. הצפון הישן (החלק המרכזי והחלק הדרום מערבי), תל אביב

שתי שכונות צמודות שמופרדות זו מזו על ידי שדרות בן גוריון. החלק המרכזי משתרע מצפון לשדרה, וממשיך עד ז'בוטינסקי מצפון, אבן גבירול ממזרח וציר הירקון-אליעזר פרי ממערב. הוא כולל את גן העיר (אבל לא את כיכר רבין), מושפע בגינות קטנות, ונחשב לשקט ומשפחתי יחסית. החלק הדרום מערבי נמצא מדרום לשדרות בן גוריון ועד לרחובות פינסקר-בוגרשוב, רחוב דיזנגוף ממזרח ורחוב הירקון ממערב. הוא כולל חלק מרחוב בן יהודה, את תאטרון בית לסין וחלקיק מכיכר דיזנגוף, אך ככלל נחשב גם הוא לשקט ומשפחתי יחסית לשכונות המקיפות אותו.

הצפון הישן החלק המרכזי – מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 72,500 שקל

לכל הדירות למכירה בצפון הישן החלק המרכזי >>

הצפון הישן החלק הדרום מערבי – מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 62,800 שקל

לכל הדירות למכירה בצפון הישן החלק הדרום מערבי >>

9. מרכז הרצליה

שכונת הרצליה מרכז ממוקמת בין הרחובות פינסקר וסוקולוב בצפון, דרך ירושלים במזרח, ארלוזורוב והרב קוק בדרום וז'בוטינסקי במערב, והיא מציעה איכות חיים ברמה גבוהה לצד תשתיות מוצלחות ונגישות טובה. 

מרכז העיר הרצליה נחשב לאזור שקט ומטופח וגם למרכז קניות ובילוי, עם תחבורה ציבורית המקשרת בין כל חלקי העיר ולערים הסמוכות. בשכונה מתגוררת אוכלוסייה מבוגרת ומשפחות צעירות בשל קרבה למרכזי שירותים וקניות, וגם בסטודנטים ורווקים צעירים, המעוניינים לגור בעיר במרכז הארץ, עם גישה נוחה למרכזי לימוד ותעסוקה. 

הבנייה במרכז הרצליה היא רוויה ונמוכה, והיא כוללת ברובה בניינים בני 3-4 קומות. בשכונה מתוכנן פינוי בינוי במסגרתו 5 בניינים בני 7-8 קומות יחליפו 21 מבנים הקיימים, אך התוכנית בשלבי תכנון ראשוניים וייתכן כי כלל לא תצא לפועל.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 35,200 שקל

לכל הדירות למכירה במרכז הרצליה >>

10. רמת אביב ג', תל אביב

רמת אביב ג' החלה להיבנות במהלך שנות -70 של המאה הקודמת ונחשבה בהתחלה לאזור לא יוקרתי בגלל הריחוק מהעיר, במהלך שנות ה-90 השכונה התרחבה ונבנו בה רבי קומות יוקרתיים. היא נחשבת לאחת משכונות עבר הירקון בצפון מערב העיר, והיא ממוקמת כאשר בצד המערבי שלה כביש החוף, בצד הדרומי שלה שדרות קק"ל, במזרח נתיבי איילון והיא מסתיימת בצפון, בצומת גלילות. האוכלוסיה שמאכלסת את השכונה היא ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. 

עד לפני כמה שנים, רמת אביב ג' נחשבה לשכונה שמסמלת את ה"צפוניות" התל אביבית בתודעה המקומית, יותר מכל שכונה אחרת. אך במרוצת השנים השכונה התנערה מאבק הכוכבים שנדבק אליה בעקבות הטלנובלה שחלקה איתה את השם, ושכונות צעירות יותר לקחו ממנה את התדמית הנוצצת. למרות זאת, השכונה נשארה עשירה בריאות ירוקות, עם בנייני מגורים נוחים ומרווחים ואוכלוסייה מעורבת של משפחות, פנסיונרים וסטודנטים. כיום היא כבר אינה נחשבת לכתובת הכי נוצצת, אך השכונה עדיין מבוקשת עקב התדמית הסולידית והאיכותית שלה ומוסדות הקהילה שהופכים אותה למקום מצוין לגדל בו ילדים.

מחיר ממוצע למ״ר בשכונה: 45,600 שקל

לכל הדירות למכירה ברמת אביב ג' >>

(צילום: ד"ר אבישי טייכר, וויקיפדיה)

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים