בלוג מדלן » מדריכי קניה » הכי פופולריות שיש: 10 השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים וצפיות בלוח מדלן ב-2023

הכי פופולריות שיש: 10 השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים וצפיות בלוח מדלן ב-2023

12/02/2024
שביל בתוך שכונה שזכתה להיות בין 10 הפופולריות בלוח מדלן

מחלקת המחקר של אתר מדלן בדקה מיהן עשר השכונות שזכו להכי הרבה חיפושים ב-2023: תל אביב ממשיכה להוביל בביקושים, לצד חיפה שמככבת עם 4 שכונות ותיקות ופופולריות

"באופן מסורתי תל אביב מרכזת את מירב העניין הנדל"ני בישראל, ובפרט שכונות לב העיר והצפון הישן, שהן גם מהשכונות היקרות ביותר בישראל", אומר טל קופל, מנכ"ל מדלן. "עם זאת, השנה אנחנו רואים שגם חיפה מרכזת עניין גובר, עם לא פחות מארבע שכונות בעשירייה הפותחת, כשהתוספת החדשה לעשירייה היא נווה שאנן. ככלל, פרט לשכונות בתל אביב ולאחוזה בחיפה, השכונות שמרכזות את מרבית הענין השנה הן בעיקר שכונות מעמד ביניים או שכונות שנמצאות בהליך מאסיבי מאד של שינוי והתחדשות, בדרכן להפוך לכאלו".

השכונה שהכי הרבה ישראלים חיפשו השנה היא לב תל אביב, שעברה למקום הראשון מהמקום השני בשנת 2022. לב תל אביב היא שכונה ותיקה במרכז העיר, שהוקמה לפני כמאה שנים. השכונה מוקפת ברחובות ראשיים ומוכרים כמו אלנבי, קינג ג'ורג', מרמורק, קרליבך ויהודה הלוי, והיא שופעת שטחי מסחר, בנייני דירות, פארקים ומוסדות תרבות. 

במקום השני נמצאת הדר הכרמל בחיפה, מהשכונות הוותיקות, הגדולות והמבוקשות בחיפה, שחביבה בעיקר על משקיעים וסטודנטים. היא ממוקמת במורד הכרמל הצפוני, בין מרכז הכרמל לעיר התחתית, ותושביה מהווים כ-14% מכלל תושבי העיר. בניגוד למרבית השכונות בחיפה, הדר, ששימשה בעבר כמרכז העיר, עדיין מאופיינת ברחובות מסחריים ראשיים, בשוק עירוני ובתחבורה ציבורית תדירה יחסית, וגם האוכלוסייה בה גדולה ומגוונת. בשכונה יש בעיקר בנייני דירות נמוכים (3-5 קומות). 

בחזרה לתל אביב, שלושה מחלקי שכונת הצפון הישן תופסים את המקומות 3-5 ברשימה, בדומה מאוד לשנה שעברה. במקום ה-3 נמצא החלק הצפוני של הצפון הישן (מז'בוטינסקי לנחל הירקון), החלק המרכזי (משדרות בן גוריון לז'בוטינסקי) במקום ה-4 והחלק הדרומי של השכונה (משדרות בן ציון לשדרות בן גוריון) ממוקם במקום ה-5. השכונה, שחביבה מאוד על צעירים ומשפחות, נקראת גם רובע 3, ונמצאת בשטח שבין נחל הירקון בצפון ועד שדרות בן ציון ורחוב בוגרשוב בדרום, ומרחוב אבן גבירול במזרח ועד הים התיכון במערב, והיא כוללת כמה מהאתרים היותר פופולריים בעיר כמו כיכר דיזנגוף, נמל תל אביב, כיכר רבין וגן העיר, מתחם בזל ועוד. 

נציגות בולטת לחיפה

השכונה היחידה מהרצליה שנכנסה לרשימה היא מרכז העיר שניצבת במקום ה 6, לאחר שקפצה בשני מקומות מהשנה שעברה. מרכז הרצליה היא השכונה הוותיקה והמרכזית ביותר בעיר, וכוללת מספר מוקדי קניות, בילוי, ותרבות, וכן מוסדות ציבור מרכזיים כמו בית העירייה, מוזיאון הרצליה לאמנות, ובית המשפט. השכונה נגישה מאוד בתחבורה הציבורית, עם קווי אוטובוס רבים שעוברים ברחובות ויצמן, בן גוריון והרב קוק, ובעתיד גם קו מטרו שיגיע מהשכונה עד למרכז תל אביב. עם זאת, בשכונה יש מצוקת חניה ועומסי תנועה, והמצב צפוי להחריף בעתיד. הבנייה בשכונה כוללת בתי דירות קטנים, מבני שיכון, ובנייה חדשה יותר שהוקמה במסגרת התחדשות עירונית. מגמת ההתחדשות צפויה להמשיך גם בעשורים הקרובים, מה שצפוי להביא לתושבים רבים במגדלי מגורים.

3 שכונות חיפאיות תופסות את מקומות 7-9 ברשימה, כאשר שכונת אחוזה ניצבת במקום ה- 7, מרכז הכרמל במקום ה-8 , ונווה שאנן משתרבבת למקום ה-9. אחוזה היא שכונה ותיקה ומבוקשת על רכס הכרמל שהוקמה בשנות ה-20' של המאה הקודמת, ועד מהרה הפכה לפרבר של חיפה. רחובות השכונה מתפתלים מציר מוריה המרכזי לכיוון מזרח ומערב, והתושבים זוכים לנוף למפרץ חיפה או לחוף הכרמל, בהתאם למיקום הבית. תושבי השכונה נהנים מגישה נוחה לשלל מוקדי קניות ובילוי בשדרות מוריה ובמרכז חורב המשופץ, וכן למרפאות ולבית החולים "כרמל" שנמצא בשכונה. בשכונה יש מוסדות חינוך לכל הגילאים, סניפי תנועות נוער, בתי כנסת ומתנ"סים. 

שכונת מרכז הכרמל נמצאת במיקום מרכזי ברכס הכרמל. השכונה נגישה לתחבורה ציבורית הן בשל קווי האוטובוס הרבים שעוברים בה והן בשל תחנת כרמלית. בשכונה יש מוקדי מסחר, בילוי ותרבות רבים, כולל הסינמטק והאודיטוריום העירוני, וכן את גן האם ובו גן חיות קטן. הבנייה בשכונה לרוב נמוכה, וצפויה להישאר כזו גם בעתיד. 

שכונת נווה שאנן היא אחת השכונות הוותיקות והגדולות בחיפה ובולטת בנוף החיפאי בהיותה מישורית ונוחה להליכה. ההתיישבות בה התחילה בשנות ה-20 סביב הרחובות טרומפלדור, הגליל וחניתה ולאורך השנים השכונה התפתחה מגרעינים אלה והפכה לשכונה גדולה ורציפה. על כן תמצאו בה סגנונות בניה שונים ותמהיל אוכלוסיה מגוון – וותיקים ועולים, חילונים וחרדים, בעלי דירות וסטודנטים הגרים בדירות שותפים. הקירבה לטכניון, וריבוי המסחר ומקומות הבילוי בה הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור צעירים וסטודנטים והביקושים לשכירות בשכונה מרקיעים שחקים.

את הפריצה הגדולה ביותר השנה, עם עלייה של 8 מקומות מהשנה שעברה, רושמת העיר פתח תקוה עם שכונת המרכז השקט, הממוקמת במקום ה-10 ברשימת השכונות שהכי חיפשתם השנה. מדובר באחת השכונות הוותיקות בפתח תקווה, הנמצאת דרומית ללב ההיסטורי של המושבה. הבנייה בשכונה ישנה בעיקרה ומורכבת מבנייני 3 קומות ללא מעלית, בניינים עד 7 קומות עם מעלית, בתי קרקע ישנים ובנייני רכבת. בשנים האחרונות השכונה הופכת למוקד עניין עבור משקיעים.

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים