בלוג מדלן » מדריכי קניה » 5 דברים שחייבים לשים אליהם לב כשאתם מחפשים נכס מסחרי עבור העסק שלכם

5 דברים שחייבים לשים אליהם לב כשאתם מחפשים נכס מסחרי עבור העסק שלכם

09/11/2021
בחירת מיקום לעסק

בחירת מיקום לעסק או מעבר דירה שלו הם לרוב אירוע מרגש ובעל משמעות והשפעה גדולה על תיפקודו והצלחתו. בבחירת המיקום כדאי להתחשב בכמה גורמים כולל נגישות לספקים וללקוחות ושביעות הרצון של העובדים, שמשפיעה על היכולת לגייס ולשמר אותם. כמו כן, מאחר ומדובר בהשקעה לטווח ארוך, כדאי לתכנן קדימה ולבדוק שהנכס יתאים לכם גם בעוד מספר שנים – כדאי לבדוק שינויים צפויים באזור, את מפת הפקקים הקיימים ותחזיות לגבי העתיד, ופרויקטים שונים שישפיעו על העסק (כמו קווי רכבת קלה ומטרו, שישפרו את הנגישות בטווח הארוך, אבל בטווח הקצר והבינוני יוצרים מטרדים רבים בסביבתם ועלולים להבריח לקוחות מהאזור). הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

מיקום

מיקום העסק הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר להצלחתו, מאחר והוא משפיע על תפעול העסק:

  • אם העסק דורש קשר רציף עם ספקים, כדאי למקם אותו במיקום נגיש ואף בקירבת הספקים. 
  • אם העסק מתבסס על לקוחות פיזיים, כדאי למקם אותו במיקום נוח עבורם. חנות נעליים, למשל, עדיף לפתוח על ציר מסחרי ראשי במרכז העיר, או במתחם קניות פופולרי. לעומת זאת, עבור חנות רהיטים ייתכן ועדיף מיקום נגיש ברכב ועם לא מעט חנייה – ואפשר גם בפאתי העיר.
  • אם מדובר במשרד ללא לקוחות פיזיים או ספקים משמעותיים – תאורטית אפשר לצאת מהעיר, אבל צריך לוודא שלעובדים יהיה נוח להגיע אליו (כולל שירות תחבורה ציבורית טוב, מיקום שלא ידרוש עמידה בפקקים, ובשנים האחרונות נגישות באופניים/קורקינט הפכה לחשובה גם היא). כמו כן, כדאי לוודא שסביבת העבודה נעימה ושלעובדים יהיה איפה לאכול (קיוסק בודד באזור תעסוקה כפרי לא יספיק, הם ירצו מגוון מסעדות במרחק הליכה או אפשרויות למשלוח).

עלויות

כמו ברכישת או השכרת דירה, גם בעסקה מסחרית למיקום יש השפעה על עלות הנכס, כך שמקומות מבוקשים במרכזי ערים נוטים להיות יקרים יותר, בעוד שאזורי תעסוקה מיושנים ומרוחקים נוטים להיות זולים יותר. 

בנוסף, כדאי לקחת בחשבון עלויות נוספות הכרוכות בעסק – כולל עלויות שיפוץ והסבה, תעריף הארנונה (שמשתנה משמעותית בין עיר לעיר) ודמי ניהול ואחזקה.

אפשרות לצמוח

אם אתם חושבים שהעסק שלכם עשוי לצמוח בעתיד הלא רחוק, כדאי לחפש מיקום שיאפשר זאת. חבל להשקיע זמן וכסף בהקמת וביסוס עסק במיקום מסוים, ואז להיאלץ לעבור למיקום אחר – עם השפעה על נגישות העובדים והלקוחות – בגלל שאין באזור העסק מקום פנוי להתרחבות. 

טיב הבניין

נכס בבניין חדש לרוב יהיה יקר יותר, אבל יש לכך סיבות טובות בדרך כלל. סטנדרט הבנייה של נכסים מסחריים השתפר משמעותית בעשורים האחרונים, כך שבבניין חדש יש יותר מעליות והן יותר מהירות, לובי מושקע יותר, חניונים שנוח לנסוע ולחנות בהם ועוד. כמובן שכל הדברים האלה יכולים להיות גם בבניין ישן, אבל כדאי לבדוק אותם מבעוד מועד כדי שלא תגלו שבכל בוקר העובדים נתקעים בהמתנה למעלית.

תשתיות

אם העסק שלכם דורש תשתית מסוימת, כמו אינטרנט מהיר, כדאי לוודא שהיא זמינה ואיכותית. במידה ולא, כדאי לבדוק אם יש אלטרנטיבות ומה העלות והאפקטיביות שלהן (לדוגמא, אינטרנט סלולרי).

למדלן מסחרי, לוח הנדל"ן המסחרי למכירה ולהשכרה המוביל בישראל >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים