בלוג מדלן » תשואה והשקעה » מדד השכונות להשקעה של מדלן: איפה תשואת ההון הכי גבוהה בארץ?

מדד השכונות להשקעה של מדלן: איפה תשואת ההון הכי גבוהה בארץ?

11/04/2021
שכונת אושיות, רחובות

המחקר שערכנו במדלן עבור "מדד השכונות להשקעה" כלל אלפי שכונות לכל אורך ורוחב המדינה. מתוכו עלה בצורה ברורה ששכונת אושיות ברחובות היא אחת משתי השכונות המובילות בישראל בתשואת הון.

ערך הדירות בשכונה זינק בשלוש השנים האחרונות בשיעור הגבוה ביותר בארץ – לא פחות מ-23% (!). מי שקנה דירה באושיות לפני שלוש שנים עשה עסקה טובה מאוד, אבל פוטנציאל ההתפתחות של השכונה עוד רחוק מאוד ממיצוי, מה שהופך אותה גם היום להשקעה מעניינת במיוחד. 

לכתבה הקודמת במדד השכונות להשקעה של מדלן: מי במקום הראשון במדד? >>

שכונת אושיות, רחובות

מחיר ממוצע: 1,175,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת: 3.09%

זמן ממוצע למכירה: 71 יום

מספר עסקאות מכר בשנה: 78

זמן ממוצע להשכרה: 37 יום

טיפוס דירה משתלם ביותר: 3 חדרים

אושיות היא שכונת מצוקה בדרום העיר רחובות. היא הוקמה בשנות ה-50' ואוכלסה על ידי מפוני מעברה ששכנה במקום. בתחילה נבנו מבני שיכון בני שתי קומות במערב השכונה, ובהמשך נבנו מבני רכבת "קלאסיים" בני 4 קומות במזרחה. בשכונה מתגוררים כיום כ-7,000 תושבים, רבים מהם עולים חדשים, שחיים בצפיפות גבוהה (השטח הבנוי לנפש בשכונה הוא בין הנמוכים בעיר). 

מאז שהוכרזה כשכונה לשיקום נעשו מספר נסיונות לשפר את איכות החיים בשכונה, כולל השקעה במבני ציבור ובגינות, אך אושיות עדיין נחשבת לשכונת מצוקה. תכנית פינוי-בינוי חדשה שנמצאת בשלבי הכנה עשויה סוף סוף לשפר את חיי התושבים ואת תדמית השכונה. במסגרת התכנית, שפרטיה המדויקים לא ידועים עדיין, ייבנו בשכונה כ-4,900 דירות, תוספת של כ-3,000 דירות למצב כיום. בעלי הנכסים יקבלו נכס חדש וגדול יותר בבנייה החדשה, שתמשוך גם אוכלוסיה חדשה לשכונה.

תכניות נוספות בסביבה שעשויות להשפיע לחיוב על השכונה כוללות הקמת קו אוטובוסים מהיר (BRT) לאורך ציר הרצל, שיעבור דרך נס ציונה וראשון לציון ויגיע לתל אביב. בעתיד הרחוק יותר מתוכנן קו מטרו עם תחנה שתהיה במרחק הליכה מכל בתי השכונה, שיגיע למרכז תל אביב ולערי השרון.

שורה תחתונה: פוטנציאל טוב. השכונה קרובה לצירי תנועה ראשיים, ובעתיד הקרוב תיהנה מקו BRT, ובעתיד הרחוק אולי גם מקו מטרו לתל אביב. פינוי-בינוי (אם יהיה מוצלח) עשוי להרים את השכונה ואת המחירים. כמו כן, למרות שיש לשכונה סטיגמה בתוך העיר, היא לא מוכרת לשימצה מחוצה לה, כך שזה לא מהווה משקולת כזו כבדה על הביקוש.

לכל הדירות למכירה בשכונת אושיות ברחובות >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים