בלוג מדלן » תשואה והשקעה » מדד השכונות להשקעה של מדלן: גלו איזו שכונה בארץ הכי מתאימה למשקיעים

מדד השכונות להשקעה של מדלן: גלו איזו שכונה בארץ הכי מתאימה למשקיעים

14/02/2021
רמת אשכול לוד

"בתקופה האחרונה זיהינו במדלן את הצורך במדד שקוף ואובייקטיבי שיסמן למשקיעים הרבים שחזרו לשוק מאז הורדת מס הרכישה באילו שכונות כדאי להם להתרכז – כאלו שמשלבות כמה קריטריונים שחשובים להם במיוחד", כך אומר המשנה למנכ"ל מדלן, טל קופל.

המדד החדש משקלל כמה קריטריונים: תשואת השכירות ברבעון האחרון, תשואת ההון על פני 3 השנים האחרונות, זמן המדף הממוצע של מודעות לשכירות ולמכירה בשכונה ותוכניות עתידיות של התחדשות עירונית בסביבה. "בדקנו אלפי שכונות בכל רחבי הארץ, והגענו למסקנה שהשכונה הכי מבטיחה כיום למשקיעים היא רמת אשכול שבלוד", אומר קופל.

לכתבה הבאה במדד השכונות להשקעה של מדלן: איפה תקבלו את תשואת ההון הכי גבוהה בארץ >>

מקום ראשון: שכונת רמת אשכול, לוד

מחיר ממוצע: 731,000 שקל

תשואת שכירות ממוצעת: 3.91%

זמן ממוצע למכירה: 73 ימים

מספר עסקאות מכר בשנה: 16

זמן ממוצע להשכרה: 29 ימים

טיפוס דירה משתלם ביותר: 3 חדרים

מה המצב כיום? רמת אשכול, שכונה של מבני שיכון במרכז לוד בסמוך לעיר העתיקה, היא בין השכונות העניות בארץ. לאחר כיבוש לוד במלחמת 1948 האזור אוכלס בתושבים ערבים ותיקים ופליטי מלחמה ערבים ויהודים. במשך השנים הצטרפו לשכונה עוד ועוד אוכלוסיות מוחלשות, בעוד שההשקעה הציבורית בה הייתה מועטה, כך שעם השנים היא הפכה מוקד לפשיעה ואף כונתה בפי התושבים "גטו".

השכונה כיום מאופיינת במבני שיכון משנות ה-70, בנייה מאולתרת, וגם מבנים עתיקים בעלי שם כמו כנסיית גיוארגיוס הקדוש, חאן חילו ובית הקשתות. 

מה מתוכנן? לפי תוכנית התחדשות עירונית שאושרה בסוף 2019 רוב המבנים הקיימים בשכונה ייהרסו (למעט המבנים העתיקים שמיועדים לשימור) ובניינים חדשים יוקמו במקומם. התוכנית תגדיל את מספר הדירות באזור מכ-1,200 כיום לכ-5,300, תפתח גינות ופארקים חדשים, ותספק מבני ציבור לרווחת התושבים הוותיקים והחדשים. תוכניות פיתוח נוספות שיתרמו לאיכות החיים של התושבים כוללות השקעה משמעותית בתחבורה הציבורית, עם סלילה של נתיבים בלעדיים לאוטובוסים (נת"צים) בשנים הקרובות, הקמה של קו אוטובוסים מהירים (הקו החום) שישרת את השכונה ויחבר אותה לרמלה, באר יעקב וראשון לציון, ובעתיד יתכן וגם קו מטרו (רכבת תחתית) ישיר למרכז תל אביב וערים נוספות במטרופולין, וגם תחנת רכבת ישראל חדשה בצפון העיר שתהיה קצת רחוקה ברגל, אבל במרחק של כ-5 דקות רכיבה באופניים.

שורה תחתונה: פוטנציאל חיובי, אבל תלוי גם בשיפורי תחבורה ציבורית שונים.

לכל הדירות למכירה ברמת אשכול בלוד >>

המדד המלא – בקרוב בבלוג מדלן

כתבתו של איתמר מיינמר על מדד השכונות להשקעה שודרה ב-17.2.21 ב"תוכנית חיסכון"

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים