בלוג מדלן » מדריכי קניה » בנק ישראל: מיולי 2024 ניתן יהיה למחזר משכנתאות אונליין, מבלי להגיע לסניף

בנק ישראל: מיולי 2024 ניתן יהיה למחזר משכנתאות אונליין, מבלי להגיע לסניף

25/07/2023
מחזור משכנתא אונליין

ההנחיות החדשות יאפשרו ללקוחות לבצע פירעון מוקדם של המשכנתא או למחזר אותה, וכן לקבל את כל המידע והמסמכים הנדרשים לכך מהבנק – מבלי שיצטרכו להגיע לסניף

חטיבת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הפיצה למערכת הבנקאית קובץ הנחיות חדש, שנועד להקל על לקוחות הבנקים למחזר את המשכנתא. ההנחיות החדשות יאפשרו ללקוחות לבצע פירעון מוקדם של הלוואה או למחזר אותה, וכן לקבל את כל המידע והמסמכים הנדרשים לכך מהבנק – וכל זאת ללא צורך בהגעה לסניף.

מחזור משכנתא הוא תהליך בו לוקחים את הלוואת המשכנתא הקיימת ומשנים את תנאיה על ידי המרת מסלול המשכנתא למסלול אחר – כלומר משנים את תקופת המשכנתא או הריבית עליה. מאחר ותהליך לקיחת ומחזור המשכנתא הוא מסובך ודורש ידע ונסיון, מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות לפני שמחליטים על מחזור ואיך לבצע אותו. 

את מחזור המשכנתא ניתן לבצע בבנק שבו נלקחה המשכנתא המקורית (מחזור פנימי), או על ידי העברתה לבנק אחר (מחזור חיצוני). מאחר ותחום המשכנתאות הוא תחרותי ומשתלם ביותר עבור הבנקים, פעמים רבות הם יסכימו למחזר משכנתא קיימת לתנאים טובים יותר, או יציעו ללקוחות בנקים אחרים תנאים משופרים אם יעבירו את המשכנתא אליהם. 

תוקף ההנחיות: החל מיולי 2024 

בתקופה הנוכחית, בה הריבית והחזרי המשכנתא גבוהים, לווים רבים מחפשים כל דרך לצמצם את ההחזר החודשי, ומבקשים למחזר את ההלוואה. עם זאת, הם נתקלים בלא מעט מכשולים ביורוקרטיים מול הבנק בבואם לבצע זאת, ובמיוחד כשהם רוצים להעביר את המשכנתא לבנק אחר. בין היתר, הם מתקשים לקבל את כל המידע והמסמכים על המשכנתא שלהם, וצריכים להגיע פיזית לסניף הבנק, לעיתים כמה פעמים, על מנת לבצע את כל הנדרש למחזור המשכנתא. כל אלה עלולים לגרום לוויתור על פעולת המחזור, ולהפסד כספי לא מבוטל עבור הלווים.

ההנחיות החדשות של בנק ישראל נועדו לצמצם את המכשולים הללו, וכוללות בין השאר את האפשרות להודיע לבנק באופן מקוון או בטלפון על הכוונה לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה, ולבקש ולקבל את כל המידע הנחוץ באופן מקוון. במקרה של מחזור חיצוני, הלקוח יוכל לבצע את המחזור ישירות מול הבנק החדש ללא צורך בפניה לבנק הישן, ובלי צורך להגיע לסניף הבנק הישן על מנת לקבל את המסמכים הדרושים – אלה יועברו ישירות לבנק החדש. 

ההנחיות החדשות לא יכנסו לתוקף באופן מיידי, אלא רק מיולי 2024, שנה מיום פרסומן, וזאת בין היתר מאחר ולבנקים נדרשת תקופת היערכות על מנת לעמוד בתנאים החדשים. עם זאת, כדאי להכיר אותן כבר כיום, ואת האפשרויות שהן טומנות לשיפור התהליך.

בחזרה לאתר מדלן >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים