בלוג מדלן » תכנון ופיתוח » תכנית המתאר החדשה של ערד תאפשר הרחבה של העיר לכ-70,000 תושבים

תכנית המתאר החדשה של ערד תאפשר הרחבה של העיר לכ-70,000 תושבים

27/04/2023
ערד צילום אימי משה

תכנית המתאר הכוללנית של ערד תוצג בתחילת מאי למליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לפי התכנית, פיתוח העיר יבוסס על התחדשות השכונות הוותיקות, חידוש מרכז העיר ופיתוחו לכיוון דרום, והגברת הקישוריות בין שכונות העיר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של ערד תדון בתחילת מאי בתכנית המתאר העירונית החדשה של העיר המדברית. תכנית המתאר הכוללנית מתווה את עקרונות הפיתוח הכלליים של העיר, ולאחר שתאושר היא תהווה את הבסיס לתכנון מפורט יותר. את התכנית מקדמת ועדת היגוי בין משרדית שכוללת את העירייה, מינהל התכנון, מועצות אזוריות שכנות, ומשרדים ממשלתיים, ועל התכנון אחראי משרד התכנון מנעד. 

חזון תכנית המתאר כולל מספר עקרונות, וביניהם פיתוח קומפקטי ומעורב שימושים, חיזוק מרכז העיר, התחדשות שכונות קיימות, והגדלת הקישוריות בין השכונות וביניהן למרכז העיר. הגשמת החזון מבוססת על מספר פרויקטים תחבורתיים וביניהם הסטה דרומה של כביש הגישה לעיר – כביש 31, וסלילת מסילת רכבת חדשה (שכבר אושרה) מבאר שבע למרכז העיר. השכונות הוותיקות במרכז העיר יעברו התחדשות ועיבוי, ומרכז עירוני חדש מעורב שימושים יוקם במקום אזור המלאכה שבדרום העיר, ויהווה את שער הכניסה לעיר מכביש 31 החדש. 

הרחבה משמעותית של מתחם המלונות

תכנית המתאר תאפשר בנייה של כ-21,500 דירות, וזאת לעומת כ-10,000 דירות מאושרות כיום. היקף הבינוי המתוכנן יאפשר להגדיל את אוכלוסיית העיר מכ-27 אלף תושבים כיום לכ-70 אלף תושבים. מלבד מגורים קובעת התכנית הרחבה משמעותית של מתחם המלונות במזרח העיר על ידי הגדלת היצע החדרים ותמהיל שיאפשר מגוון סוגי מלונאות – מלונות גדולים לנופש לצד מלוניות ואכסניות תרמילאים שייפנו לקהל המטיילים במדבר. בתחום התעשייה קובעת התכנית שאזור התעשייה ימשיך להתרחב דרומה, אך הוא יצופף ויצומצם עד לאזור נחלת מלחתה.

עבודת התכנון של תכנית המתאר החדשה החלה ב-2019, והצגתה לועדה המקומית היא רק עוד שלב בתהליך שצפוי להימשך עוד מספר שנים, שכן הגוף המוסמך לאשר אותו הוא הועדה המחוזית דרום. מאחר ומדובר בשנת בחירות בעיריות, ייתכן ואישור הועדה המקומית להעברת התכנית לועדה המחוזית עלול להימשך עוד זמן רב.

(צילום: אימי משה)

לכל הדירות למכירה בערד >>

גלו כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים בית

חשוב לדעת לפני שקונים בית - מדלן

פרסומים אחרונים